Eifel en Vulkaaneifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
cointreau10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 december 2006, 18:15
Contacteer:

Volgende week gaan we mountainbiken in de Vulkaaneifel. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
Iemand nog tips?

In de Eifel ben ik al eens wezen fietsen, dat vond ik wel een succes: http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... Itemid=144" onclick="window.open(this.href);return false;

Gijs
Laatst gewijzigd door Fanman op vr 28 december 2012, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even verplaatst naar de "Duitslandhoek".
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

[offtopic]
Gijs,
ik moet je zeggen, wat een fijn stukje Blog om te lezen!
Echt waar, van sommige stukjes vloeide zelfs de humor ervanaf, lag in een deuk haha.
[/offtopic]
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ook geheel offtopic... Lig krom van het lachen onder mijn bureau!

http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... Itemid=136" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat niets.
cointreau10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 december 2006, 18:15
Contacteer:

Haha, leuk om te horen.

:) Gijs
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Er is heel goed te biken daar. Heb zelf een paar dagen rond Daun gereden en ook de Vulkanbike Marathon in 2011 gedaan. Het knooppunten systeem werkt goed (net als in Nederland op de weg). Op internet kun je routes maken en vervolgens hoef je alleen de nummers op een tape op je stuur of frame te plakken en gaan. Qua hoogteverschillen vergelijkbaar met Limburg...soms een beetje meer Ardennen. (Zoeken op google naar vulkanbike trail park)
Onderweg maar weinig zoeken naar de aanwijzers. Meeste staan vrij groot op bomen met verf.
Be nice :-q
cointreau10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 december 2006, 18:15
Contacteer:

Oké Barry, dank voor je informatie. Wij gaan ook in de directe omgeving van Daun rijden.

Gijs
cointreau10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 december 2006, 18:15
Contacteer:

Inmiddels zijn we weer thuis. De Vulkaaneifel is een prachtig gebied om te biken. Ik vond het pittig, het is heuvelachtig en steil, en soms vrij technisch.

Je moet bij de knooppuntenroutes, die je zelf kunt maken, wel goed op de hoogtemeters letten.
Toch een leuk gebied, op zo'n 3,5 uur rijden vanaf Rotterdam.

Een paar foto's: http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... 7&catid=27" onclick="window.open(this.href);return false;
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Leuk, je blog.
Ben er in september geweest. Heel lekker. Vrij pittig soms. Die duinen duren zo lang!
Kwam bij ons vrij/te spontaan op om alles goed voor te bereiden, ritten gemaakt die veel beter hadden kunnen zijn.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 39&t=77152" onclick="window.open(this.href);return false;
cointreau10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 18 december 2006, 18:15
Contacteer:

De Vulkaaneifel is inderdaad pittig, pittiger ook dan de routes die ik reed in de buurt van Bad Munstereifel. De klimmen zijn lang en soms ook steil.

Het was leuk om een keer gebiked te hebben in die omgeving.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Zijn er ook steile technische afdalingen te vinden? Of misschien zelfs wel richting freeride/dh?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Tussen Daun en Manderscheid ligt het Koulshore bikepark. Daar kun je wel lol beleven. Geen DH, meer technische cross country tot freeride light.
ruben69
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: do 15 september 2011, 19:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Ultimate 2011

Toch maar weer eens proberen, heeft er iemand toevallig nog mooie gps tracks van de omgeving bij Daun?
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

PB
Google is your friend :-)
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ok bedankt, misschien de moeite waard.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
el_gordo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 4 december 2012, 10:02

Ik twijfel nog of ik me dit jaar ook ga inschrijven.

Oorspronkelijk stond de Ultra-Marathon voor volgend jaar op het programma, maar het begint toch al te kriebelen.
Vorige week heb ik zonder training/voorbereiding Les Moyennes Cimes gereden, dus op zich zou het moeten lukken om in september de Marathon (85km) te rijden.

Qua hm's is Vulkanbike een pak meer, maar als ik de topic's nalees, lijkt Vulkanbike me een pak minder technisch waardoor er in Daun en omgeving meer op souplesse geklommen kan worden, niet?
Plaats reactie