Specialized Camber 29 Comp (Airtime p4)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Vorig jaar na uitgebreide proefritten gemaakt te hebben gekozen voor een Specialized Camber Comp. Nooit een Sys gemaakt omdat ik hem niet onderscheidend genoeg vond van de Cambers die toen al online stonden. Nu bijna een jaar later is mijn Camber geupdate met een aantal parts zoals ik hem graag heb en ikzelf wel het showen waard vind. Het enige wat nog mist is een riser stuurtje welke lekker breed is en niet al te veel rise heeft.

De Specs zijn als volgt met de updates er achter.

FRAME: M5 hydroformed tubing, 29" 110mm travel
ACHTERVERING: Custom Fox Triad II,
VORK: Fox Float Evolution RL 29, tapered, 110mm
STUURPEN: Specialized XC, - Race Face Evolve AM
STUUR: Specialized XC Mini-Riser, 720mm Ritchey WCS Trail riser
HANDVATTEN: Specialized lock-on, - Esi Chucky
REMSYSTEEM: Custom Avid Elixir 7 SL
VOORDERAILLEUR: SRAM X7,
ACHTERDERAILLEUR: Shimano XT Shadow M780, - Sram X9
SCHAKELHENDELS: Shimano SLX M660, - Sram X9
CASSETTE: SRAM PG-1030, 11-36t
KETTING: KMC X-10,
CRANKSTEL: Custom SRAM S-1250, PF30
TANDWIELEN: 36/22,
TRAPAS: SRAM PF30,
PEDALEN: Resin -Specialized Bennies Shimano Saint
VELGEN: Roval 29, - Roval control trail 29
VOORNAAF: Specialized Hi Lo, OS 24 end caps,
ACHTERNAAF: Specialized Hi Lo 142+ disc, 12mm
VOORBAND: Specialized Purgatory Control 2.2" - Schwalbe Hans Dampf trailstar
ACHTERBAND: Specialized Ground Control 2.1" - Schwalbe Hans Dampf pacestar
ZADEL: Henge Comp,
ZADELPEN: Specialized - Kindshock Lev 435/150

En dan nu de plaatjes :-q

Update kabelloop

Afbeelding
Afbeelding

Originele Plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door doppert op ma 2 september 2013, 00:11, 15 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Denk niet wit, denk niet zwart..... Nice bike :-q , mooi rustig, veel plezier ermee!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Gave bike! :-q
bulldogg73
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 20:22
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29

Mooi fietsje en die Lev ziet er strak uit.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ziet er goed uit, hoe bevalt de bike? Ik zit er ook aan te denken om een Camber te kopen, maar twijfel een beetje de veerweg niet teveel is. Staat het niet in de weg bij vlakke stukken op de weg, e.d?
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Gaaf! Mooi ding.
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Forau schreef:Ziet er goed uit, hoe bevalt de bike? Ik zit er ook aan te denken om een Camber te kopen, maar twijfel een beetje de veerweg niet teveel is. Staat het niet in de weg bij vlakke stukken op de weg, e.d?
De bike bevalt na een jaar spelen nog steeds super en veerweg vind ik zeker voor mijn gebruik niet teveel. Het is wel een trailbike en geen xc racer. Let zelf niet zo op de grammen vandaar de zware banden en dropperpost. Op de weg kun je je vering, mocht je daar behoefte aan hebben gewoon locken. Er zit ook nog een propedal stand op de achterdemper welke de meeste trapinvloeden er al uit filtert. Zelf rij ik mijn bike 99% v.d. tijd in de open stand en zet hem op verharde wegen meestal op de Propedal. Al moet ik wel zeggen dat die Hans Dampf banden wat ik gemonteerd heb best wel een drag hebben op verharde wegen. De dropperpost is overigens de beste upgrade welke ik gedaan heb.

Ik post ook nog even de link van het topic waar je 7 pagina's leesplezier hebt hoe ik tot de keuze voor de camber gekomen ben. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2#p1447963" onclick="window.open(this.href);return false;
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Dank je voor de info, ik ga eens een testrit regelen ;-)
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Een actie foto van afgelopen zomer.


Afbeelding
Koenta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 21:33
Mijn mountainbike: Ghost AMR 7500

Vet!
Mooie fiets hoor.
Lanjan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 3 mei 2007, 22:07
Mijn mountainbike: Camber Expert '12

Ziet er mooi uit! en komt me bekend voor (omgeving Landgraaf).

Strakke upgrades, heb zelf 't kleine broertje ("26 expert '12)

Hoe bevalt trouwens de KS seatpost? Geen speling op draaien van 't zadel?
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Lanjan schreef:Ziet er mooi uit! en komt me bekend voor (omgeving Landgraaf).

Strakke upgrades, heb zelf 't kleine broertje ("26 expert '12)

Hoe bevalt trouwens de KS seatpost? Geen speling op draaien van 't zadel?

Dankje wel voor je compliment, De bovenste foto's zijn inderdaad in Landgraaf genomen. De KS bevalt supergoed, boterzacht te verstellen en voelt stevig aan. Tot nu toe nog niks van enige speling. Moet er wel even bij vermelden dat ik de post pas 1 week in bezit heb, dus over iets van een duurtest kun je nog niet spreken. Maar uit de verhalen op het interwebs blijkt tot nu toe dat dit een betrouwbare post moet zijn.

Die Camber van jou ook net als mij zeer tevreden over? Welke kleur heb je? Is het toevallig zo een als deze?
Afbeelding
Lanjan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 3 mei 2007, 22:07
Mijn mountainbike: Camber Expert '12

Dat is die van mij inderdaad, letterlijk en figuurlijk :wink:

Hoe is de conditie van het bb-lager? Ik heb die van mij vorige week eens bekeken, maar aan de niet-aandrijfzijde loopt het lager stroef. Opnieuw gesmeerd en maar eens kijken voor een nieuwe.

Wordt ook eens tijd om een SYS aan te maken, alleen is die van mij nog vrijwel standaard.
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Lanjan schreef:Dat is die van mij inderdaad, letterlijk en figuurlijk :wink:

Hoe is de conditie van het bb-lager? Ik heb die van mij vorige week eens bekeken, maar aan de niet-aandrijfzijde loopt het lager stroef. Opnieuw gesmeerd en maar eens kijken voor een nieuwe.

Wordt ook eens tijd om een SYS aan te maken, alleen is die van mij nog vrijwel standaard.
Dacht ik al. Ben nl. een collega van je Broer :wink: Herkende de naam LanJan meteen.

Grappig dat je over het BB lager begon. De mijne liep voordat ik de laatste keer ging fietsen zeer stroef. Ik dacht dat moet ik ff inspecteren, ketting eraf, (terwijl ik dat 2 dgn geleden ook gedaan had en toen was er niks aan het handje) Imbus 10 erbij, crank alleen gelost dus niet gedemonteerd, merkte gelijk dat de lagers weer lekker draaide, daarna de imbus weer vast gezet en tot nu draait het vreemd genoeg nog allemaal soepel.

En zeker benieuwd naar wat meer mooie foto's van jouw Camber!! :-q Dus maak die Sys maar snel aan.
Lanjan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 3 mei 2007, 22:07
Mijn mountainbike: Camber Expert '12

Oké, opzich draaide het cranckstel bij mij niet stroef, maar was nieuwsgierig hoe het allemaal in elkaar zat. Nadat ik de cranck had verwijderd viel me op dat het lager zelf stroever liep, je voelde de kogels echt rollen. terwijl aan de aandrijfzijde alles soepel liep.
Maargoed, daarbij zat er aan de onderkant tegen het rubbere seal van het lager zelf een beetje roest. Heb op het internet wat info opgezocht, schijnt dat dat bij die sram/truvativ pf30 lagers toch wel vaker een probleem is.

Heb hem maar eens goed met lagervet ingesmeerd zodat in ieder geval iets van water buiten blijft, maja 't is een mountainbike dus eigenlijk moet er wel tegen bestand zijn.

P.s. je hebt PB i.v.m. het stuur.
Plaats reactie