Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Mika3103
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 12:39

wil na een jaren kroatie wel eens wat anders,
En we denken aan Oostenrijk om daar te fietsen
Aangezien we nog nooit fietsen mee hebben genomen heb ik wat vragen waar jullie misschien wat in kunnen betekenen.
Waar kun je een in Oostenrijk mooi/goed mtb'en maar waar ook kinderen zich kunnen vermaken aan een redelijk groot meer.
Is Mtb'en daar ook met hardtrails goed te doen?
Zat zelf aan een huisje te denken voor 2 weken.
En zijn er zaken waar je misschien niet aan denkt als je hier fiets ,die in dat soort landen verplicht/noodzakelijk o.i.d zijn
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Afgelopen weken in Serfaus-Fiss-Ladis geweest.
Je kunt hier prima biken, je kinderen kunnen zich prima vermaken in de speeltuinen en parken die in de buurt van de liften zitten.
Met een hardtail kun je er ook biken, misschien af en toe wat rustiger doen in een afdaling.
Er liggen een 4 tal kunstmatige meren, die in de winter worden gebruikt voor de sneeuwkanonnen.
Linkje hieronder, de liftpas zit vaak verrekend in de huur van je huis,dit is natuurlijk ideaal, omdat dit stieken toch wel een hoop geld scheelt bij de liften.


http://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/sommer" onclick="window.open(this.href);return false;
koenhuntjens
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp 2022

Ik ben afgelopen 2 jaar in Nauders geweest met mijn broer. Hier mijn bevindingen:

- Je kan er goed fietsen al moet jezelf de technische trails vinden.
- Uinaschlucht is een dikke aanbeveling en is voor de gemiddelde fietser te doen in 1 dag.
- Voor een dagje fietsen op de weg ligt de Stelvio op nog geen uur rijden met de auto.
- Qua ligging ligt Nauders 10min van de reschensee, 30min vanaf Samnaun (taxfree shopping) en 60 min van Merano/Innsbruck (steden).

Link filmpje van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=9SAsm8626NQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Link appartement: http://www.apart-carmen.at/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik ga 2x per jaar naar zillertal er is zat te doen daar maar ik denk dat je overal in oostenrijk goed kan biken ook met de hardtail alleen de downhill en wandelpaden zou ik niet doen op de hardtail die zijn vaak te technisch maar wel de meest interessantste
verder als je alleen gaat fietsen vooraf je route achterlaten het kan er best gevaarlijk zijn en het is heel moeilijk om je terug te vinden als je een keer over het randje gaat ik lig er zelf ook wel eens naast maar ik ga dus ook nooit alleen op pad daar ik neem te veel risico,s daarvoor,
vanuit zell am ziller ben je aardig centraal ,himmelfart,höllenrit en ridble project op fietsafstand maar dit zijn wel technische afdallingen die er op youtube makkelijk uitzien maar toch tegenvallen als je er af gaat, er zijn heel veel route,s die over schotterpaden gaan en mindertechnische stukken allemaal gepijld , gewoon is even googlen.
een paar foto's van lokale paden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lorenz666
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 23 augustus 2009, 23:02
Mijn mountainbike: lapierre spicy 516

blijft heerlijk om te zien............
Ik ben regelmatig in het wilder kaiser gebied te vinden, boven aan alle liften iets voor kinderen muv hopfgarten, maar soll met hexenwasser, ellmau elmi zauberwelt, scheffau met kaiser welt, brixen met een leuk meer, westendorf met een leuk trail voor kinderen, dan in hopfgarten in het dal heb je salvenaland.
en met de kitzbuheler kaart kan je onbeperkt met de liften naarboven ook met je fiets en dat is uniek in dit gebied.

om te biken top.... evt in kirchberg heb een je mtb schule die hele leuke tochten en ook trainingen organiseerd.
daarnaast heb je ook leuke DH/leuke trail daar ( lisi osl) en natuurlijk in Kitzbuhel kun je ook je hart ophalen zowel op de bike als shoppend
Live your dream ride lapierre
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hou oud zijn de kids?
En hoe technisch wil je fietsen? Lekker af en toe touren, (1/2) dagen afzien, downhillen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Zell am see! Groot meer, en een geweldige omgeving om te fietsen, xc, ook op de hard tail, freeride, downhill, allemaal voorhanden, houd er wel rekening mee dat het weer in Oostenrijk ook in de zomer niet altijd even mooi kan zijn, afgelopen jaar was het schitterend, maar heb ook wel een een jaar met aardig wat regen en lage temperaturen mee gemaakt.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

wagrain is ook goed te doen ben ik aantal jaren terug geweest fraai bikepark met bike verhuur in de omgeving veel xc route,s die wel veel hoogtemeters hebben,ik heb er voornamelijk gedownhillt en in het dal gebiked

wat ook aardig is in de omgeving veel appartementen waar je all incl kan verblijven je ontbijt en lunch hangt aan de deur koelkast is gevuld je krijgt bonnen voor avondeten kan je kiezen uit 5 restaurants, daarbij liftpas voor elke dag een keer naar boven en pas voor plaatselijk zwembad plus het koste ook heel weinig wij waren in 2010 600 euro kwijt voor 3 pers. 10 dagen in juli zal nu wel meer zijn maar het blijft weinig kosten daar in de zomer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mika3103
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 12:39

Ik heb ff het idee dat dit wel serieuze mtb parcoursen zijn .
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. we moeten de keuze nog maken maar zelf denk ik meer aanzeg maar wat toertochten dan echt downhillen. Kids gaan niet fietsen is alleen voor mij en Mevrouw.
Van daar ook de zoektocht naar een meer e.d.
Bedankt voor de input zover
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

is er ook genoeg maar je zal eerst omhoog moeten dus serieuze klimwerk en dat is overal in oostenrijk een keer met de lift gaat ook maar vaak duur en onderweg toch nog serieus klimwerk daar moet je wel rekening mee houden
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Mika3103 schreef:Ik heb ff het idee dat dit wel serieuze mtb parcoursen zijn .
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. we moeten de keuze nog maken maar zelf denk ik meer aanzeg maar wat toertochten dan echt downhillen. Kids gaan niet fietsen is alleen voor mij en Mevrouw.
Van daar ook de zoektocht naar een meer e.d.
Bedankt voor de input zover
Als je niet te technisch wilt rijden, maar vooral van de bergwereld en mooie uitzichten wilt genieten zijn de Achensee Tirol en
Wolfgangsee Salzburgerland prachtige gebieden. Beide meren hebben drinkwater kwaliteit en zijn kraakhelder. Kinderen kunnen er zwemmen,
spelen, varen etc.
Niet onbelangrijk de water temperatuur is in de zomer ook aangenaam. Er zijn bij beide meren zowel campings als hotels, vakantiewoningen etc. te vinden.

Verwacht geen extreme single tracks ed.wel mooie routes met verschillend aantal hoogtemeters en km's.
Mika3103
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 12:39

Trek8000slr schreef:
Mika3103 schreef:Ik heb ff het idee dat dit wel serieuze mtb parcoursen zijn .
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk. we moeten de keuze nog maken maar zelf denk ik meer aanzeg maar wat toertochten dan echt downhillen. Kids gaan niet fietsen is alleen voor mij en Mevrouw.
Van daar ook de zoektocht naar een meer e.d.
Bedankt voor de input zover
Als je niet te technisch wilt rijden, maar vooral van de bergwereld en mooie uitzichten wilt genieten zijn de Achensee Tirol en
Wolfgangsee Salzburgerland prachtige gebieden. Beide meren hebben drinkwater kwaliteit en zijn kraakhelder. Kinderen kunnen er zwemmen,
spelen, varen etc.
Niet onbelangrijk de water temperatuur is in de zomer ook aangenaam. Er zijn bij beide meren zowel campings als hotels, vakantiewoningen etc. te vinden.

Verwacht geen extreme single tracks ed.wel mooie routes met verschillend aantal hoogtemeters en km's.
THX :-q

Ga hier ff op googelen.
Mijn vrouw had ook iets gevonden met een red bull mtb baan,weet even niet meer waar
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Met kinderen is Serfaus echt het leukste en beste.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Serfaus is idd leuk, ook voor de kids.
Pretpark op de berg. Ook voor papa is er genoeg te doen, veel liften geopend, hotels bieden vaak arrangement incl liftpas.
We zijn er een paar jaar geleden geweest, toen was er nog geen echt DH of FR parcours, vooral XC met een Alpensausje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Tiroler Zugspitz arena, plaatsen als Heiterwang en Lermoos. Je kunt hier super mtb'n. Je kunt vanuit hier zelfs naar mooie trails bij Schloss neu schwanstein fietsen! En trails rijden zoals de Blindsee trail, Barbarasteig etc! Ook kun je met de kids gaan zwemmen, dierentuin etc!
Plaats reactie