2 Souls SlimJim

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Na een grondige online zoektocht moet dit mijn vakantie / do it all fiets worden.

De afmontage is vooral eenvoudig en functioneel, veel shimano SLX (wél een clutch derrailleur) & de uitstekende Deore remmen. De wielen zijn een beetje luxe en van Hope & ZTR FlowEX met nobby nic snakeskin 2.35 banden. Verder een gravitydropper (wachtend op de thomson 27,2mm 125mm dropper:D) en een rommeltje qua remschijven, stuur & stem zijn van Raceface chester, ik wil nog eens een iets langere stem & stuur zonder rise proberen. Op het SLX crankstel is de 22 & 32 in gebruik, de 42 zit erop tot ik een fatsoenlijke bashring heb gevonden.

Hét grote kenmerk van het frame is voor mij dat het erg speels is, veel meer dan de One one 456 (in te grote maat) die ik hiervoor had, ondanks de grotere wielen. Daarnaast voelt de fiets erg vertrouwd aan, je krijgt het gevoel dat het toch wel goedkomt.:D Alleen daarmee al is de aankoop voor mij 100% geslaagd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

onderaan stiekem een wensenlijstje;

- ander zadel want kapot
- thomson dropper (mits bewezen betrouwbaar :D)
- andere cockpit (ritchey trail WCS?)
- pike ???? :D
- 1*10 met hope trex / raceface narrow wide (waarschijnlijk niet realistisch met mijn conditie in Ardennen / Alpen denk ik / concludeerde ik afgelopen zondag :()
Laatst gewijzigd door paulus1981 op vr 25 april 2014, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

nice!

betreft je cockpit-plannen.. check even andere post in SYS over sterkte van stuurpennen/stuurtjes
ritchey trail maar even links laten liggen...

Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Echt een super toffe bike! Prachtig frame. Lekker apart en exclusief. Enneh, wil je je GD kwijt? Diameter? :-q
Kracht door eenvoud
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Heeeeeel mooi, zien we hier niet vaak, een 2Souls.
Zit daar origineel niet een leren band om de onderbuis met de merknaam erin gebrand?

Overigens zou ik een Syntace stuur overwegen (+1 voor dale c).
En wat is hier het praktisch nut van?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mooi geworden! Goed om te zien dat ie een 2e leven krijgt :0
Wat heb je met de leren banner gedaan?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Al een paar keer "live" mogen aanschouwen: ERG mooie fiets :-q en zo te zien kun je er inderdaad erg veel mee aan. Ik had niet zo veel met dat 2-souls frame op hun site, maar in het echt is ie juist erg mooi! Voelt inderdaad een stuk speelser aan als mijn Ragley Big Wig.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

allen, thanks!

@dale C, de WCS alu wordt prima beoordeeld, dat zou ook mijn keuze zijn, wel (erg) blij dit te zien, want ik overwoog de goedkope comp. eerst ook!!

@Sugarfee, de Gravitydropper blijft nog wel een tijdje, de Thomson 125mm dropper in 27,2mm is nog niet beschikbaar, en gebruikerservaringen dus ook niet.

@Paul Rush & Yo-eddy, de leren band ligt in een doos in de schuur, ik vind het frame zonder mooier.. Syntace is me te duur :)

@Yo-eddy, dat tweede leven zit wel goed. 't is nog een gewaardeerd leven ook :D

@Monkeyrider, nogmaals dank voor de proefrit op de Ragley! Ik heb nu een keuze op basis van 2 proefritten van een uur (echt off-road) kunnen maken voor een product dat nauwelijks in NL verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Heel mooi, live inderdaad nog mooier!

Dit topic verdient wel wat extra foto's!
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Jaaaa, echt een mooie fiets :-q
If you wanna ride....
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Iets betere foto's toegevoegd, moet nodig op pad met de fiets voor een wat mooiere achtergrond :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Na een tocht rond Malmedy nu wel een mooiere achtergrond, geld voor een camera was er helaas niet meer :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mooi sfeerplaatje op bekend terrein :-q , bike ziet er goed uit!
Heb je het (74cm) stuur ingekort of lijkt dat zo op de foto's?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

thnx! het stuur is niets ingekort, en de breedte bevalt prima zo.. (die 2,5 cm rise zou ik wel kunnen missen, dus wie weet komt er nog eens iets anders)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Afbeelding

Op deze track in een regenachtig Caldonazzo, supertrack (hier en daar wel erg stijl omlaag met o.a. 47m. hoogteverlies in 200 m) maar gezien de vele boomwortels meer ontspannen te rijden bij droog weer...

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ygwthnhmowipxaog" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarnaast in aanloop naar de vakantie nog wat veranderd aan de fiets met 1*10 mbv hope, XT remmen, hans dampf achterband en het ritchey trail stuur...

Afbeelding

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

2souls ziet er goed uit en deze bijpassende omgeving :-q
Plaats reactie