welke flat schoenen??

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb de pedalen uitgetest, en heb de oude vertrouwde grip weer terug!! ook even skate schoenen besteld bij scapino, 20 euro gratis verzenden. bij scapino in de winkel voor 30 euro, kon ik ze mooi passen :D
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

....en karren maar weer.... :-q Trouwens, kon je moeiteloos door die midden nok heen boren ?
Aan het weer ligt het niet...
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

PII schreef:....en karren maar weer.... :-q Trouwens, kon je moeiteloos door die midden nok heen boren ?
het zijn plastic pedalen vs makita lithium boormachine :winkie: ik moest heeeeel voorzichtig boren met een botte boor om te voorkomen dat ik teveel materiaal wegnam.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

:lol: Misschien "doe" ik die van mij ook nog wel, veruit de meeste flats hebben deze middelste pin idd standaard.
Aan het weer ligt het niet...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kusanagi schreef:Heel ff Mud Mate, heb jij groter dan 47? (kan ik me voorstellen hoor als ik je zo eens aankijk ;)

Bedacht het me van de week aangezien 5.10 ook tot 47 gaat...
Hell, ik heb 49/50..... :-{ Of te wel drama in deze lijn met schoenen....
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

mud mate schreef:
kusanagi schreef:Heel ff Mud Mate, heb jij groter dan 47? (kan ik me voorstellen hoor als ik je zo eens aankijk ;)

Bedacht het me van de week aangezien 5.10 ook tot 47 gaat...
Hell, ik heb 49/50..... :-{ Of te wel drama in deze lijn met schoenen....
damn!!! je leeft echt op grote voet :o lijkt mij een ramp om de goeie schoeisel te vinden.....


vind van de electron pedalen wel stom dat ze geen pinnetjes hebben in het midden :-? lijkt mij wel het belangrijkste punt! voor het gewicht hoeven ze het niet te laten......
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja dan heb je dus de Neutron, en die kost extra....

ps ik zou graag op grote voet kunnen leven... :lol:
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ja, dan valt het niet mee Rob. Tot en met 47 is genoeg keus. Maar daarboven wordt de spoeling dun.
Hendrikus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 12:28
Mijn mountainbike: Xtrail Mud 9.0 29-er 2013

Binnenkort wil ik een paar five ten freerider Vxi of vxi element aanschaffen. De VXi element heeft standaard de stealth mi6 zool, en de VXi wordt zowel geleverd met stealth s1 als mi6 zool.

Mijn vraag is: Wie heeft beide types zool wel eens gebruikt en wat zijn je ervaringen? Welke zool levert betere grip en welke is duurzamer?

Of zal het allemaal niet zo veel uitmaken?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

S1 duurzamer
mi6 plakt harder

Ter info, vriendin heeft Vxi (Freerider) en ik heb S1 (Maltese Falcon LT). Maar die gebruik ik met clipless pedalen dus plak maakt minder uit.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Vandaag op mijn Fatbike een eerste rit 43km met 280hm met 5-10's gereden en dan de Sam Hill uitvoering. Heerlijk hoeveel grip je ermee op de pedalen hebt. Schoenen verschuiven niet en ik heb geen gemis gehad van het niet vast zitten aan het pedaal bij klimmen of het strandrijden. Het rijden met flats vraagt een iets andere techniek en gebruik tijdens het fietsen maar daar pas ik me graag op aan.
Schoenen zien er ook nog gelikt uit en met €85 bij Chainreactioncycles niet eens zo heel duur(de laarzen van mijn vrouw kosten meer :winkie: )
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

En helaas vandaag nieuwe Five Tens besteld. Dit maal de impact low aangezien de Sam Hill's uit mijn garage gejat zijn en deze niet meer in mijn maat te krijgen zijn. Waarschijnlijk was het op mijn mtb's voorzien maar die staan gelukkig verankerd aan de betonvloer
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja dat is ook lekker waardeloos dat ze je schoenen jatten...
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Klopt en lekkere wandelschoenen zijn het niet echt
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Bij mij ook een ramp met mijn maat 48,5 / 49... Heb nu de nieuwe Five Ten Hellcat - Black / Grey aangeschaft op e-bay in maat 13 (48,5). Tevens ook nieuwe Mavic Crossroc XL MTB Pedalen.. Stap over van "fully flat pedals" naar "semi flat pedals" dus met click erbij. Heb het gevoel dat het klimmen niet echt efficiënt gaat met alleen maar "fully flat pedals" maar kan het bij het afdalen van technisch trails niet echt missen... Zoek dus een compomis... Deze week maar eens proberen...
Plaats reactie