Stevens Fluent ES 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb dat al geprobeerd Jan-Willem. Weliswaar niet met een momentsleutel, maar veel vaster dan nu wil ik ook niet gaan.

Ik ga 'm eerst eens loshalen voor een visuele inspectie. Help me even: ik laat dan de lucht eruit, voor ik de bouten losdraai. Moet ik nog ergens anders aan denken zodat ik de boel niet sloop?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Nee precies zoals je zegt ;)
Houd er wel rekening mee dat je achterbrug naar 1 kant klapt aangezien de demper er tussen uit is!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dát vermoedde ik al. Maar geen ketting los ofzo? Probeer me even voor de geest te halen hoe m'n veersysteem in elkaar zit, maar volgens mij gaat het goed.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als je bike hebt staan even met tie wraps een prop doeken op de plaats waar achterbrug en bijv zitbuis elkaar kunnen raken. Kan, afhankelijk van je veersysteem, ook nodig zijn als je de bike ophangt.
Inderdaad lucht uit je demper, ik vind het prettiger om de bike op te hangen en dan achterwiel even uitnemen (gewicht op je achterbrug verkleinen).
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goeie tips, dankjewel!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Irritant, die speling op de bussen.
Ik heb het ook gehad bij mijn Salsa, dat was geen slijtage overigens. De speling zat tussen de (onderste) bout en de bussen, het gat was gewoon een fractie te groot (cq de bout te dun :))

Mijn broer heeft toen twee nieuwe bussen gedraaid, de speling is nu weg. Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.
Je hebt imo overigens wel gelijk dat de lbs er wat te gemakkelijk over doet. Speling hoort daar niet. Zit er toch speling is er iets niet 100%, zo simpel is het...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat moet dan vanaf het begin zijn geweest, denk ik, bij jouw Salsa? Een boutje wordt nu niet echt veel dunner na verloop van tijd toch:)?.
Ik moet zeggen, ik spaar de fiets niet, dus het verbaast me niet dat het gebeurt, zo eens in de 2,5 jaar. Maar voor een lbs als Presto betekent dit toch gewoon inkomsten? Ik ben niet de beroerdste en wil dat werk echt wel laten doen. Ze zitten echter niet naast de deur dus hoor ik graag van tevoren hoe en wat.

Ik heb nu contact met bike-suspension.nl. Klinkt hoopvol.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Was idd vrijwel vanaf het begin. Het boutje wordt als het goed is helemaal niet dunner want die is van staal en dat wint het doorgaans van alu ;-)

Mocht je overigens nieuwe bussen nodig hebben, overweeg dan over te stappen op de nieuwe bushings van Fox. Dat is echt een beter systeem dan het oude met de rode teflon bushings.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat laatste was al de bedoeling, maar dank voor de tip;)! Bikesuspension geeft ook aan dat ze een systeem met naaldlagers kunnen leveren, maar dat lijkt me een beetje over the top voor mij.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de speling?? Is deze inmiddels verholpen en waren het de bussen? Heb namelijk een zelfde soort probleem met mijn epic dus even nieuwsgierig.
"Righty tighty, lefty loosey."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je hebt het gisteren kunnen zien: ik reed er weer op:). De speling is weg en het waren overduidelijk de bussen. Ik kon het al zien bij het loshalen van de demper. Twan van bikesuspension heeft de bussen vervangen en de demper meteen van een goede servicebeurt voorzien. Als nieuw!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

haha klopt dat ik je gister op je bike heb gezien, maar ik kon in de gauwigheid niet zo snel zien of er geen speling meer op je demper zat :lol: Maar goeie tip, ga ik dit ook eens proberen.
"Righty tighty, lefty loosey."
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Geloof me, ik had zó veel speling... Dat had je vast gezien. Maar zonder gekheid: haal je demper er eens uit, je ziet het dan gauw genoeg!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Silvere
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 januari 2016, 18:40

Ola...mijn eerste post hier op mountainbike.nl :-)
Gisteren mijn tweede fiets gekocht, een Stevens Fluent...waar deze post mee begon
Ik ben nieuwsgierig naar de historie van dit type, verkoper wist mij geen bouwjaar te geven...googlen leverde ook niets op en Stevensbikes.de ook niet. Originele verkoper was John Willemsen uit Landgraaf maar die is volgens mij niet meer actief. Hij is ingeruild bij Toma Cycles in Kerkrade en is nu van mij
Wie heeft eenzelfde type en kan mij meer vertellen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoho, ik had een Fluent ES. Geen Fluent. Voor de rest zou ik vooral je vraag stellen in "Gezocht". Enne, hou je achterbrug in de gaten...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie