NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nieuw topic
Met de aanleg van de nieuwe route van Rhenen is een nieuw topic wel op zijn plaats. Het route-netwerk in het Nationaal Park krijgt langzaam maar zeker vorm. We kunnen straks bijna grenzeloos mountainbiken tussen Rhenen en Zeist

Algemene informatie:
In Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug (http://www.np-utrechtseheuvelrug.nl) hebben we nu routes in Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist en Austerlitz.

Dankzij de medewerking van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug in samenwerking met Staatsbosbeheer, Utrechts Landschap, Gemeente Rhenen, het Recreatieschap en enkele particuliere Landgoedeigenaren komt er meer ruimte voor ons.

Werkzaamheden
De route in Rhenen is reeds zo goed als klaar, in de komende maanden verschuift het werk naar het westen, naar Kwintelooijen. De bestaande routes van Amerongen en Leersum worden aangepast, verbeterd en met elkaar verbonden.
Op termijn wordt Leersum via de randen van het Nationaal Park verbonden met Austerlitz en Zeist

Vignet
Er komt een vergunningsvignet om het onderhoud te bekostigen, zoals nu ook op de routes in LDD en Posbank/Rheden. De kosten hiervoor zullen waarschijnlijk €7,50 gaan bedragen, meer informatie volgt in de toekomst.

Vrijwilligers
We zoeken vrijwilligers (participatiemaatschappij). Deze vrijwilligers zijn nodig voor het onderhoud van de bestaande routes en de aanleg van het verdere routenetwerk.

Informatievoorziening
Tevens is een website in ontwikkeling (http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl),
En er is een (open en een besloten) Facebook-pagina.
Voor iedereen Openbaar: http://www.facebook.com/MTBUtrechtseheuvelrug
Voor vrijwilligers Besloten: http://www.facebook.com/groups/MTBUtrechtseheuvelrug

===
Praktische informatie over de Bornia-Route bij Zeist

Afbeelding

Praktische informatie over de route:
Plaats: Zeist

Lengte: 16.5 km

Rijrichting: Met de klok mee

Markering: De bekende MTB-route-symbooltjes

Startlocaties
Je kunt op zeker vier plaatsen vanaf de weg de route op komen. Bij twee opstapplekken vind je ook parkeergelegenheid en een uitspanning om de inwendige biker te verzorgen.

De vier belangrijkste opstappunten met de klok mee:

Restaurant 't Jagershuys
Woudenbergseweg 15
3707 HW Zeist
Je pakt de route op bij de kruising van de Jagersingel en Woudenbergseweg. De route is daar een singletrack parallel aan en ten noorden van de Woudenbergseweg
Coördinaten startpunt route: 52.087609, 5.264224

Krakelingweg/Laantje van Hagens.
Hier kun je de route oppakken als je uit de richting Huis ter Heide komt. Weinig parkeergelegenheid.
Fiets vanaf de Krakelingweg het Laantje van Hagens in. Na een paar honderd meter duikt de route rechts het bos in.
Coördinaten startpunt route: 52.093871, 5.279205

Theater/Theatercafe Het Beauforthuis
Woudenbergseweg 70
3711 AB Austerlitz
Parkeren bij de kruising N224 Woudenbergseweg/Nieuwe Weg
Pak de route op bij het fietspad iets ten westen van het Beauforthuis.
Coördinaten startpunt route: 52.087867, 5.301369

Arhemse Bovenweg
Hier kun je de route oppakken als je vanuit Driebergen of vanaf NS Station Driebergen-Zeist komt. Weinig/geen parkeergelegenheid.
10 meter ten noorden van de kruising Arnhemse Bovenweg / Breullaan duik je in noordelijke richting het bos in.
Coördinaten startpunt route: 52.070386, 5.265038

GPX-bestand van de route (startend bij Krakelingweg): Klik HIER

Voor een overzicht van alle routepalen met hun volgnummer klik hier
Laatst gewijzigd door bert l. op di 10 oktober 2017, 18:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Woei, kom maar op met die foto's, GoPro filmpkes, gpx'en, vergunningsstickers en boswerkdagen (mits ik kan).
Goed bezig!
Everybody bought a new bike!
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

gertjanw schreef:ik kwam op ongeveer 4,5 km fietsen vanaf Restaurant het jagerhuis een tekst op de grond tegen. Ik kon het niet lezen, maar het was duidelijk vers. Het leek een
waarschuwing oid.. Het was net voordat je de grensweg op rijd.
Je bedoelt niet de bordjes die waarschuwen voor het naderen van een kruisend fietspad?
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik snap niet waarom het oude zeist/austerlitz topic is dichtgegooid. Dit topic is niks nieuws muv de titel....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef:Ik snap niet waarom het oude zeist/austerlitz topic is dichtgegooid. Dit topic is niks nieuws muv de titel....
+1,
Loopt ook al deze http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=113230 die volgend mij veel overlap heeft.
Ik heb ook een berichtje naar moderator gestuurd hierover.
Naar mijn mening kan er best een overall topic zijn mbt het park, voortgang, plannen, en vergunning en daarnaast topic's per route waarbij de naamgeving duidelijk aangeeft over welke route gaat (misschien kijken naar mtbroute.nl).
Onderlinge routes zijn zo verschillend qua karakter (fietsbaarheid bij slecht weer als voorbeeld) dat een vraag over een klim Amerongen niet tussen een 'drop' in Zeist past.
Dus misschien iets in deze trend:
Amerongen 14 km route
Leersum 7 km route
Kwintelooyen
Zeist (nieuwe route)
Zeist (oude route)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Waarom een nieuw topic terwijl het totale nieuwe route netwerk nog niet eens klaar is?
Ik begrijp het enthousiasme en de promotie , maar dit geeft verwarring.
dayfox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 17:52
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 160 SL/YT Jeffsy 2021 27.5/Bulls Bushtail 27.5

Als erg nieuw hier, met een nieuwe fiets (mijn eerste MTB) en absoluut beginner ben ik donderdag de 'oude' Zeist-Austerlitz route gaan doen, mijn allereerste 'MTB' route, en dat is mij prima bevallen - mocht allemaal wel ietsje 'heftiger' maar mijn conditie moet dat ook nog aanleren :-) Was er erg rustig zo rond 16:30 en kwam tussen de modderpoelen een meisje op een hele grote fiets tegen, toen haar zus gok ik samen met hun moeder op een 29'er schat ik zo in - met z'n allen door de modder :D

De GPS track die ik hiervoor gebruikt heb: http://www.mtbroutes.nl/route/604/Zeist-Austerlitz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas toen ik thuis verder keek zag ik dat de dames waarschijnlijk ook de langere route gedaan hebben (die had ik helaas niet gezien toen ik van huis vertrok: http://www.mtbroutes.nl/route/608/Zeist" onclick="window.open(this.href);return false; ) want ze staken de N weg over om daar verder het bos weer in te duiken.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Fred (mtb-sport) schreef:
Jurriaan schreef:Ik snap niet waarom het oude zeist/austerlitz topic is dichtgegooid. Dit topic is niks nieuws muv de titel....
+1,
Loopt ook al deze http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=113230 die volgend mij veel overlap heeft.
Ik heb ook een berichtje naar moderator gestuurd hierover.
Naar mijn mening kan er best een overall topic zijn mbt het park, voortgang, plannen, en vergunning en daarnaast topic's per route waarbij de naamgeving duidelijk aangeeft over welke route gaat (misschien kijken naar mtbroute.nl).
Onderlinge routes zijn zo verschillend qua karakter (fietsbaarheid bij slecht weer als voorbeeld) dat een vraag over een klim Amerongen niet tussen een 'drop' in Zeist past.
Dus misschien iets in deze trend:
Amerongen 14 km route
Leersum 7 km route
Kwintelooyen
Zeist (nieuwe route)
Zeist (oude route)
+1, Zeist /Austerlitz mag 1 topic zijn en Amerongen / Leersum valt al jaren in principe ook onder 1 noemer plak hierbij dan kwintelooyen
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Dat laatste is nu toch ook het geval? Je hebt nu pakweg heuvelrug west (Austerlitz routes) en heuvelrug oost (Leersum en oostelijker). Daartussen zal geen ronde komen, enkel een verbindingsroute. Nu de scheppen daadwerkelijk de grond in zijn gegaan en de eerste route al gerealiseerd is is het een prima moment om de topics ook op de schop te gooien. Maar eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo boeiend, veel boeiender is of er voldoende handen zijn om de boel te realiseren en te onderhouden, en zo te lezen gaat dat de goede kant op aan de oostkant.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

dayfox schreef:Als erg nieuw hier, met een nieuwe fiets (mijn eerste MTB) en absoluut beginner ben ik donderdag de 'oude' Zeist-Austerlitz route gaan doen, mijn allereerste 'MTB' route, en dat is mij prima bevallen - mocht allemaal wel ietsje 'heftiger' maar mijn conditie moet dat ook nog aanleren :-) Was er erg rustig zo rond 16:30 en kwam tussen de modderpoelen een meisje op een hele grote fiets tegen, toen haar zus gok ik samen met hun moeder op een 29'er schat ik zo in - met z'n allen door de modder :D

De GPS track die ik hiervoor gebruikt heb: http://www.mtbroutes.nl/route/604/Zeist-Austerlitz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas toen ik thuis verder keek zag ik dat de dames waarschijnlijk ook de langere route gedaan hebben (die had ik helaas niet gezien toen ik van huis vertrok: http://www.mtbroutes.nl/route/608/Zeist" onclick="window.open(this.href);return false; ) want ze staken de N weg over om daar verder het bos weer in te duiken.
Hup weer terug om die andere route te rijden;) Rode route is vele malen leuker :-D
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

Ons land verkeerd in een mountainbiketopiccrisis. Ben benieuwd hoe we hier uit gaan komen. Er moet worden ingegrepen want het is nu heel onduidelijk. :~
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Begrijp er ook niets meer van.
Op 29-7 wordt het topic "NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal" door forumlid drpaul gestart en denk een prima overall topic mbt het Nationaal Park. :-q
Op 22-08 wordt dit topic "NP Utrechtse Heuvelrug - Zeist - Austerlitz" door forumlid bert l gestart wat (bijna) niets meer/minder is dan een copy/paste verhaal. :~
Wat daar de achterliggende gedachte achter is, is voor mij en denk velen een raadsel.
1 topic mbt beleid etc omtrent Nationaal Park lijkt te voldoende en daarnaast gewoon weer de normale topic's per route.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

+ 1

doorgeschoten regelzucht ?????
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

corex schreef:+ 1

doorgeschoten regelzucht ?????
Enne waar nu m'n ei kwijt........
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Fred (mtb-sport) schreef:
corex schreef:+ 1

doorgeschoten regelzucht ?????
Enne waar nu m'n ei kwijt........
Afbeelding

Is toch niet moeilijk??? Voor Zeist ed bij Zeist-Austerlitz, en voor de Oostelijke routes in het topic over Rhenen-Kwintelooijen-Veenendaal.

De gedachte hierachter is om de topics te bundelen, aangezien de routes 1 netwerk gaan vormen en in elkaar zullen overlopen (Rhenen-Kwintelooijen-V'daal). Anders krijg je forumvervuiling door een wildgroei aan topics :wink: Kortom, dit is allemaal voor jullie!!!!
Plaats reactie