Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

ericb schreef:Bruggetje overheen bouwen met schep en stammetjes :-q
Ik zeg maar aan 1 kant iets bouwen, zodat je een mooie drop-off aan de andere kant hebt. :winkie: :-q
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Vanmiddag zijn we met z'n drieën ( me, myself and I ) een stuk richting Reuver gefietst. Het viel me op dat met name het laatste gedeelte van het varenpad, richting Venlo, met de tweetrapsklim en even later de klim richting het bankje bijna niet meer te doen is, tis echt slecht geworden. Of dit nou het gevolg is van de regen of dat het gewoon kapot geremd is, of een combi hiervan weet ik niet. Jammer. Het was heerlijk rustig op de paden, ik had de Epic mee en daar kun je toch wel wat harder mee over de ruige stukken dan met de Salsa.
Goed geamuseerd dus... Volgende week weer :bier:
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

kijk :)

bijdeweg, achter de koel ligt een bunker, waar je omhoog moet fietsen om er bij te komen en daarachter kan je weer omlaag. Heeft dat terror pad erachter al een naam??
Vandaag dus daarachter omlaag gefietst en de laatste keer was het zo dicht dat ik meteen om moest draaien. Nu was ik zo naief om gewoon door te gaan. Dat heb ik geweten, of nou ja weet ik: lig nog met tintelende poten op de bank hahaha. Nou is t op zich niet vervelend, als je net door de brandnetels bent gefietst is t vervelender. Dit heb ik nog niet mee gemaakt, t is een ware sensatie alsof je poot slaapt of zo. Heel apart. maar goed lang verhaal kort, heeft dat pad al een naam?:-)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik voel een geschiedenislesje aankomen: die bunker waar jij zo nonchalant overheen fietst is een ouwe Führerbunker, het hoofdkwartier van de wehrmacht tijdens de inval in nederland in 1940. Het pad dat jij bedoeld is het zogenaamde führerpaadje, het schijnt dat adolf hier elke morgen ging wandelen met zijn hond, een duitse herder genaamd Blondi. Het ss wachbataillon und panzerabteilung " BadeEnte" was gelegerd in een nabijgelegen kuil in het landschap ( het later stadion " de Koel" ) Aan het einde van de oorlog hebben de terugtrekkende duitsers het paadje ingezaaid met gemuteerde brandnetels om alle sporen uit te wissen. Het gerucht gaat dat als je gestoken wordt door deze brandnetels je rechterhand op de meest onverwachte momenten omhoogvliegt om de hitlergroet te brengen, dus pas maar op!
Zo, ben je weer helemaal op de hoogte !
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

klinkt zeer plausibel eigenlijk ... wel... hahahhaha ...
maar fuhrerpaadje it is tenzij dit verhaal overtroffen word hahahahahahah (Y)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Somers schreef:klinkt zeer plausibel eigenlijk ... wel... hahahhaha ...
maar fuhrerpaadje it is tenzij dit verhaal overtroffen word hahahahahahah (Y)
Niets dat een waargebeurd verhaal kan overtreffen :winkie: . "die sturmtruppen", adolfs persoonlijke lijfwacht schijnen hitler tijdens zijn wandeling begeleidt te hebben op geconfisceerde fietsen van de venloose bevolking. Vandaar dat je, zij het met moeite, over de bunker en het pad heen kunt fietsen. Hard bewijs is hier echter niet over te vinden, aangezien ze op hun vlucht terug naar 'die heimat', al deze fietsen hebben meegenomen :evil:
- What goes Up, Must come Down -
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Leuk zo'n stukje proza bij thuiskomst :-) Mijn voorstel is om dit Germaanse pad de AH route te noemen.
Ingewijden (Badeenden) weten waar deze initialen voor staan. Niet ingewijden (badmutsen) zullen denken dat er iets in de aanbieding is en zullen massaal gebruik gaan maken van dit pad. Dit zal als gevolg hebben dat het in no-time beter begaanbaar is.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Ik heb de volgende keer de bonuskaart paraat...
GSAP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 20:52
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29

Zeker een A-H Erlebnis

Of slaat AH wederom op de initialen van "Der kleine Rädelsführer" (waarbij Rad dan weer terug te voeren is op....)

De werkelijkheid zal wel minder nevelig zijn
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

niet nevelig, netelig eerder
De AH trail...:) zo gek nog niet hahaha
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Bij de weg Martijn.....is dit pad geheel dicht gegroeid....of is het met wat snoeiwerk nog enigszins begaanbaar te maken ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

het is met wat snoeiwerk begaanbaar. Sterker nog zo heel veel staat er in mijn beleving niet, t hangt net iets te veel op het pad. Van de zomer toen ik daar kwam, zat ik vast, toen moest ik wel terug maar dit is wel te helpen. Is toch stiekem wel een leuk pad. Wel wat omgevallen boomwerk daar trouwens...
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Chainsaaaaaaaaaaaaw
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Luuuuuuükkkeeeee
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Heb ook een Stihl jonguh! Maar met mn gipspoot wat lastig te bedienen momenteel... In december kom ik graag zaguh...
Plaats reactie