22-02-2015 Lemelerveldd - Wilgenweard WinterMarathon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Nog een maand tot de start van…
De Wilgenweard Wintermarathon


De eerste sneeuw van 2015 is gevallen. Mooie omstandigheden voor alweer de 10e editie van de Wilgenweard WinterMarathon. De Wilgenweard WinterMarathon zal dit jaar worden verreden op Zondag 22 februari 2015 zal worden verreden en wordt georganiseerd door Wielerclub Cycling Lemelerveld.

Het is inmiddels de tiende keer dat deze unieke 3-sterren mountainbiketocht onder de vlag van de NTFU zal worden georganiseerd. Ook deze editie streeft de organisatie naar een nog betere en mooiere tocht van een nog hoger niveau. Dit om de vele honderden deelnemers te kunnen laten genieten van een unieke mountainbiketocht door al even unieke natuurgebieden.

De Wilgenweard Wintermarathon voert de deelnemers door het schitterende Sallandse rivieren- en heuvellandschap van Regge en Vecht, Lemelerberg en Sallandse Heuvelrug.
Deelnemers kunnen kiezen uit 3 afstanden: 55, 75 en 100+ kilometer. De routes gaan voor 95% over onverharde paden die ruimschoots aanwezig zijn in de groene omgeving van de gemeentes Ommen, Hellendoorn en Nijverdal.

Sportieve uitdaging
Iedereen, of je nu recreant of wedstrijdrijder bent, jong of oud, man of vrouw, kan deelnemen aan deze unieke mountainbikebelevenis. En voor ieder type renner is er een passende afstand. Ook dit jaar zal er gestart en gefinisht worden bij het sportpark Heidepark aan de Verbindingsweg in Lemelerveld. Er kan gestart worden tussen 8.30 en 10.00 uur.

Tijdens de rit bestaat de mogelijkheid om de inwendige mens wat te laten bekomen bij één van de vier verzorgingsposten. Bij alle posten wordt er gratis een drankje of kleine versnapering verstrekt. Ook zijn bij alle verzorgingsposten mecaniciens aanwezig voor kleine noodreparaties.
Na de tocht bestaat er de mogelijkheid om te douchen en de fiets te reinigen op een speciaal ingerichte fietsen afspuitplaats. De inwendige mens kan worden versterkt met een heerlijke kop gratis snert
Meer informatie over deze tocht is te vinden op: http://www.wintermarathon.nl
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Staat al jaren op het lijstje om eens te rijden. Ben er dit jaar, dus waarom niet meedoen :-D
Denk 75km, maar kies misschien toch wel de volle mep van 100 km.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

De 100km was wel een lange zit, dus ga lekker voor de 75km
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Deze ligt wel in de planning voor 75km maar bij te veel blub ga ik voor de 55km!! :wink:
koningen
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 22:57

Zijn de htm bekend van de route 100 km?
Het tweede fietsseizoen (race +MTB) gaat voor mij beginnen....Dit jaar is mijn doelstelling 10.000 km met minimaal 40.000 htm. Dit jaar zes weken naar Italië
MTB BEONE X7/X9 Karma 26
Race Eddy Merckx EMX3 Campagnolo Athena/Chorus
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

koningen schreef:Zijn de htm bekend van de route 100 km?
Ik dacht ergens tussen de 500 en 600 hm
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Zijn er menssen die hun ervaringen over de 100km willen delen?
Hoe zwaar t is met welke weersomstandigheden e.d.

Wil m namelijk ook gaan rijden :-D
Eigenwijs is ook wijs!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik heb deze 1 keer gereden, dat was met lichte regen, +/- 0 graden, na een natte periode. Denk vergelijkbaar met de omstandigheden van nu.
Ik had me ingeschreven voor de 75, maar tijdens de rit besloten om de 100 te gaan rijden. Het zwaarste vond ik de slootkantjes, dikke laag zuigende blubber en een aardige lengte. Ook het laatste stuk tegenwind over verharde weg vond ik niet leuk, kou en miezer is geen leuke afsluiter.
http://connect.garmin.com/activity/70381816 voor de getalletjes

Ben van plan de 100km dit jaar weer te rijden.
edit: HMs kloppen niet op deze registratie.
Laatst gewijzigd door Forau op wo 4 februari 2015, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Vorig jaar onder droge omstandigheden gereden, wel veel wind en koud met een zo nu en dan een winterzonnetje.
Mooie route die meer dan de moeite waard is als je dit gebied niet veel aandoet, enige wat ik vervelend vond waren de stukken langs de Regge maar daar stond de wind ook vol op kop, vanaf Nijverdal tot aan de Lutte heel mooie bike route en laatste stuk naar Lemele is wat saai. But who cares, dan heb je al ruim 100 mooie km's achter de rug!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Mijn garmin 800 gaf vorig jaar 670 hoogtemeters aan voor de 100+ km rit.

Wbt ervaring, mooi gebied om te fietsen, maar lang niet optimaal benut.
De wind maakt niet uit want als je em tegen hebt krijg je die ook weer mee tijdens dit rondje. Bij een natte ondergrond wordt het een stuk zwaarder, maar waar is dat niet zo op het onverharde. De route gaat langs de Lemelerberg (alleen een deel van de vaste MTB route), de Besthmenerberg bij Ommen (maar niet langs de mooiste stukken, gemiste kans), de Elerberg (mooi want normaal mag je daar niet fietsen) en de Hellendoornse Berg (hier zijn veel mooie stukken) Daarna is het nog een saaie 12 km, op een stukje bij Luttenberg na, tussen de weilanden door terug naar start/finish.

Her en der bij verbindingsstukken is gebruik gemaakt van een in de buurt liggend stukje bos of heuvel, dat is mooi gedaan. Er is een stuk bij de Regge, onder de Reggeweg door mogen ze er van mij uit halen. Een heel raar vlak stuk met dikke kuilen wat eindigt bij een onmogelijk stom poortje waar je met moeite je fiets door kan tillen.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

De 75 en 100 doen de zuidelijke lus, terwijl de 75 het noordelijke lusje dat de 100 met de 55 deelt juist overslaat.
Ik ben er nog nooit geweest en twijfel of het de autorit van 100km waard is. Ik denk dan dat ik de 75 ga doen omdat in die zuidelijke lus meer bos te zien is. Klopt dit? En is de noordelijke lus leuk om bij goed weer extra mee te pakken of juist als korter alternatief wanneer het te slecht is voor de 75?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ligt er aan, als je in het noorden woont is het wel waard.
Als je vanuit omgeving Nijmegen/Arnhem komt zou ik het wel weten.
En met slecht weer, nat neem ik aan, zuigt de ondergrond overal.
De noordelijke lus heeft veel bos, niet zoveel hoogteverschil, wel wat aardige singletracks.

De saaiste stukken zijn het begin, een middenstuk en het eind. Volgens mij kom je daar met iedere afstand langs...
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Ook voor iemand uit de omgeving Rotterdam is het de moeite waard: voor de 3e keer op rij aanwezig. 100km om de benen in vorm te krijgen!
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Een leuke tocht om te rijden en zeker aanwezig.
Push Yourself Harder
Marcog3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 7 december 2014, 23:55
Mijn mountainbike: Scott scale 750 650B

Zeker aaNwezig maar twijfel nog tussen de 75 of de 100km... :roll:
Eigenwijs is ook wijs!
Plaats reactie