22-02-2015 Lemelerveldd - Wilgenweard WinterMarathon

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Foxhunter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 17:03
Mijn mountainbike: has a stiff upper lip and an attitude.

Ik wacht het niet af. Het is voor mij 170 km enkele reis en dan wil ik wel een beetje de zekerheid dat ik fatsoenlijke omstandigheden heb. Ik heb me laten verleiden om naar Mol-Wezel te gaan. Schijnt ook een hele mooie te zijn met een top-organisatie. Na drie jaar Lemelerveld eens wat anders. Misschien tot volgend jaar. Veel plezier allemaal.
Gang is alles!
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Mol gaat er zeker beter bij liggen dan Lemelerveld. Is een mooie tocht met veel singletracks.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over hoe het erbij ligt, vandaag in Stroe geweest maar dat was geen feest en heb geen zin om morgen 2 keer 100km te rijden om vervolgens weer door 75% bagger te moeten rijden!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Blijf dan maar thuis, de kans is groot dat het nog aardig nat is. Vandaag niet op de route geweest maar wel in de buurt over een zandpaadje. Dan weet ik wel hoe het er 5 km verderop bij ligt. Vooral de vaste routes hebben langer last van regenval. En laat nou net de route over een groot deel van de route van Lemele en Ommen gaan. Klinkt misschien negatief maar het is zo...
Ik ga voor de 75, de lus bij Ommen sla ik over.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

De boel is ingepakt, morgen om kwart over zeven het autootje in en knallen maar :-q ben benieuwd hoe de 100 km gaan bevallen op mn nieuwe bike :D
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Opperhoofd schreef:Blijf dan maar thuis, de kans is groot dat het nog aardig nat is. Vandaag niet op de route geweest maar wel in de buurt over een zandpaadje. Dan weet ik wel hoe het er 5 km verderop bij ligt. Vooral de vaste routes hebben langer last van regenval. En laat nou net de route over een groot deel van de route van Lemele en Ommen gaan. Klinkt misschien negatief maar het is zo...
Ik ga voor de 75, de lus bij Ommen sla ik over.

Thanks, sla deze helaas over, veel plezier aan allen die wel gaan!! :-q
hadeba36
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 20:34

Opperhoofd schreef:Blijf dan maar thuis, de kans is groot dat het nog aardig nat is. Vandaag niet op de route geweest maar wel in de buurt over een zandpaadje. Dan weet ik wel hoe het er 5 km verderop bij ligt. Vooral de vaste routes hebben langer last van regenval. En laat nou net de route over een groot deel van de route van Lemele en Ommen gaan. Klinkt misschien negatief maar het is zo...
Ik ga voor de 75, de lus bij Ommen sla ik over.
Ben ook maar thuis gebleven. Gisteren al in de modder van Heerde rond gereden.
Volgende week nieuwe kans in Ruinen of de week erop in Mill.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Op zich viel het mee. De vorst in de grond was niet ongunstig. Ik heb een deel van het saaie stuk van Ommen gereden.

Voel me een beetje schuldig doordat het wel mee viel vandaag.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Het vreemde was dat Ommen redelijk droog was, maar de slootkantjes wel modderig waren, alleen die zaten in de 75 (ook in de 100 natuurlijk). Over de gehele route viel het me allemaal erg mee met de modder en plassen.
Was een mooie rit, erg van genoten. Weer was super, 4:38 over de gehele route gedaan ex pauzes.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Thuisblijvers hadden ongelijk vandaag 8) Wat een mooie tocht! Ik vond het er relatief goed bijliggen. Een paar vettige stroken, en een hels akkerpad wat nergens over ging. Verder echt top!
Top organisatie; snel inschrijven, veel vrijwilligers bij de oversteekplaatsen, bevoorrading prima (zelfs appelgebak :D ).
Alleen die lintjes...ik ben een keer of drie de verkeerde kant opgereden. En anderen zag ik ook regelmatig dwalen. Geef mij maar pijlen, veel duidelijker toch?
Zeer genoten vandaag; dit is een blijvertje :-q :-q
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

haha dat slootkantje tja ...
prachtige tocht met uitstekende stopplaatsen met eten en drinken in overvloed. :-q
de 100 gedaan in 5:12 :tong :tong
the right to ride
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

wat is nu 1 slootkantje van een km op een parcours van 75/100 km??
vond het wel effe lekker dat gehark en gebalanceer om de gracht niet in te duiken.
verder lag het er idd 100% beter bij dan ik gisteravond vermoedde. Eigenlijk vanochtend pas beslist om toch maar te gaan en geen spijt gehad.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Thierry le Brun schreef:wat is nu 1 slootkantje van een km op een parcours van 75/100 km??
vond het wel effe lekker dat gehark en gebalanceer om de gracht niet in te duiken.
Ja het was eigenlijk ook best tof :-q al was ik blij toen ik weer de weg op draaide :D
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

De thuisblijvers hadden inderdaad ongelijk. Parcours lag er echt prima bij. Die ene slootkant was juist wel effe leuk. Verder bijna geen modder. Iets van 4:45 uur onderweg geweest voor de 100km!
Oja dat appelgebak zouden ze bij meer toertochten moeten doen :-q :-q
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

Ik heb blijkbaar een andere tocht gereden, wel een boel modder en blubber gezien vandaag. Wasmachine draait weer overuren en ik heb morgen nog wat werk om mijn fiets te kuisen... Niet dat het niet te doen was hoor, en zeker weer een toffe tocht. Bevoorradingen idd top. Tijden even vergeleken met vorig jaar (toen 75; nu 100) omhoog was ik dit jaar sneller (heb dan ook meer KM's in de benen) maar omlaag toch wat trager. Pijlen zijn idd beter dan linten maar ik heb dit jaar geen problemen gehad wat dat betreft.

Maar een ding klopt wel. Thuisblijvers hebben altijd ongelijk.
Plaats reactie