Mooi hoor!
Die knik in de bovenbuis lijkt bij deze maat ook wel mee te vallen. Op de website van Pivot staat denk altijd een S op de foto en daar is het niet echt mooi.
Pivot Mach 429SL XTR Di2 (foto's p2)
-
- Pro Biker
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
- Mijn mountainbike: One-On Lurcher
- Contacteer:
Mijn bikes: Orbea Oiz M20 Tr 2020 | Nukeproof Scout 290 2018 | On-One Lurcher | Ghost AMR Lector 7700 | HaiBike Hai Edition RX
-
- Pro Biker
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
- Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29
Fraaie bike hoor!
Pedal damn it!!
- Jelle73
- Mountainbike Junk
- Berichten: 476
- Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
- Mijn mountainbike: is smerig...
Heel mooi..... Veel plezier ermee...(dat zal wel lukken).
Ik ging even terug naar je 1ste post om de specs te bekijken, zag dat je wel een heel apart soort (nieuwe?) banden hebt gemonteerd
Ik ging even terug naar je 1ste post om de specs te bekijken, zag dat je wel een heel apart soort (nieuwe?) banden hebt gemonteerd
beter scheef erin dan recht ernaast
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Scherp! Continental ipv Michelin natuurlijk.Jelle73 schreef:Ik ging even terug naar je 1ste post om de specs te bekijken, zag dat je wel een heel apart soort (nieuwe?) banden hebt gemonteerd
-
- Extreme Biker
- Berichten: 542
- Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
- Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock
Ziet er erg goed uit! Hele mooie bike. Veel plezier ermee
WE ARE BASTA!!!!!
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
De witte 'wokkels' (kabelbinders) zijn inmiddels ook vervangen door dunnere zwarte, de fiets is nu echt af (misschien ooit nog een keer een andere stuurpen, maar moet zeggen dat deze er qua kleur en design prima bij past; valt ook totaal niet op dat er Cube 'designed by Syntace' opstaat ).
Stuur is iets ingekort van 750 naar 730mm.
Fiets gewogen en komt op 11,6 kg wat het geplande streefgewicht van 11,5kg vrijwel benadert. Kan best nog wat lichter door bijv. de banden tubeless te maken of een vaste zadelpen te monteren i.p.v. dropper, maar wil niet inleveren op gemak, dus laat het zo.
Gevoel tot nu toe: wat een genot om te rijden!
Minder 'racy' houding dan mijn vorige Scott, maar qua gevoel veel allrounder en met meer gemak overal doorheen/overheen/vanaf te banjeren (diepe karrensporen, modderstroken, ruiterpad, steile helling). Zal deels ook komen door de grotere wielen en meer noppenprofiel van de banden (die wel merkbaar meer rolweerstand hebben op de weg, achterband wordt volgende keer toch vervangen door een X-King denk ik). De dropper ook al in de praktijk kunnen uitproberen, ideaal zo'n ding
Di2 schakelt ook geweldig, supersnel en nauwkeurig. Was even bang dat ik de pull techniek van mijn oude shifters met rapid rise achterderailleur zou missen (terugschakelen enkel met de wijsvinger, zonder de rest van de hand van het stuur te halen of te verdraaien), maar door de ergonomie van de Di2 shifter kan ik ook prima terugschakelen met mijn duim zonder mijn hand te hoeven verdraaien. Dit (ver)went erg snel
Synchroshift nog niet vaak hoeven gebruiken, maar ik verwacht eigenlijk dat ik de linker shifter niet vaak meer nodig zal hebben.
Enige minpuntje: de XTR crank lijkt wel erg gevoelig voor shoe-rub
Stuur is iets ingekort van 750 naar 730mm.
Fiets gewogen en komt op 11,6 kg wat het geplande streefgewicht van 11,5kg vrijwel benadert. Kan best nog wat lichter door bijv. de banden tubeless te maken of een vaste zadelpen te monteren i.p.v. dropper, maar wil niet inleveren op gemak, dus laat het zo.
Gevoel tot nu toe: wat een genot om te rijden!
Minder 'racy' houding dan mijn vorige Scott, maar qua gevoel veel allrounder en met meer gemak overal doorheen/overheen/vanaf te banjeren (diepe karrensporen, modderstroken, ruiterpad, steile helling). Zal deels ook komen door de grotere wielen en meer noppenprofiel van de banden (die wel merkbaar meer rolweerstand hebben op de weg, achterband wordt volgende keer toch vervangen door een X-King denk ik). De dropper ook al in de praktijk kunnen uitproberen, ideaal zo'n ding
Di2 schakelt ook geweldig, supersnel en nauwkeurig. Was even bang dat ik de pull techniek van mijn oude shifters met rapid rise achterderailleur zou missen (terugschakelen enkel met de wijsvinger, zonder de rest van de hand van het stuur te halen of te verdraaien), maar door de ergonomie van de Di2 shifter kan ik ook prima terugschakelen met mijn duim zonder mijn hand te hoeven verdraaien. Dit (ver)went erg snel
Synchroshift nog niet vaak hoeven gebruiken, maar ik verwacht eigenlijk dat ik de linker shifter niet vaak meer nodig zal hebben.
Enige minpuntje: de XTR crank lijkt wel erg gevoelig voor shoe-rub
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Schoenplaatje ietsje meer naar binnen verplaatsten, zodat je voet een tik verder van de cranck komt te staan, en je cranck wordt niet meer gepolijst door je schoenen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Nou, dat valt wel mee hoor. Voor/achterwaartse verplaatsing plaatjes luistert veel nauwer dan zijdelings een millimetertje opschuiven. Nergens last van.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Een milllimetertje gaat maar weinig uitmaken voor mijn lompe Shimano MW-80 winterschoenen denk ik Gelukkig wordt het beter weeraurelius schreef:Nou, dat valt wel mee hoor. Voor/achterwaartse verplaatsing plaatjes luistert veel nauwer dan zijdelings een millimetertje opschuiven. Nergens last van.
Heb de schoenplaatjes al wat moeten verdraaien omdat uitklikken ineens veel lastiger ging dan voorheen. Wellicht veroorzaakt door de kleinere q-factor?
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Bleef problemen houden met uitklikken met de eggbeaters, met name rechts, daarom toch weer terug naar SPD (XT 780). Bevalt goed tot nu toe.
Modder- en waterbestendigheid van de XTR Di2 groep goed kunnen testen tijdens de Lichtjestocht in Esbeek, dat zit dus ook wel goed
Modder- en waterbestendigheid van de XTR Di2 groep goed kunnen testen tijdens de Lichtjestocht in Esbeek, dat zit dus ook wel goed
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Geen Evil The Following aanschaffen? (dan blijft die van mij iets unieks hierzo)Limboflap schreef:hoi ben ook van plan om een pivor 429 aan te schaffen. Gezien jij een M hebt vroeg ik mij af hoe lang je bent?
Ik ben 1.82m, binnenbeenlengte 87.5cm, weet ook 100% zeker dat ik de juiste maat heb gekozen, past perfect.
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Gaaf! Jij hebt dan ook meteen iets unieks, want de 429 non-SL rijdt hier ook nog niet rond bij mijn wetenLimboflap schreef:Sorry helaas niet meer helemaal uniek. Maar wees gerust het is een 2014 frame dat ik heb gekocht!
En uniek of niet, het rijdt gewoon erg goed en dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste.
Ben heel benieuwd naar je SYS.