Pivot Mach 429SL XTR Di2 (foto's p2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Mooi hoor!
Die knik in de bovenbuis lijkt bij deze maat ook wel mee te vallen. Op de website van Pivot staat denk altijd een S op de foto en daar is het niet echt mooi.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Fraaie bike hoor!
Pedal damn it!!
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Heel mooi..... :-q Veel plezier ermee...(dat zal wel lukken).
Ik ging even terug naar je 1ste post om de specs te bekijken, zag dat je wel een heel apart soort (nieuwe?) banden hebt gemonteerd :wink:
beter scheef erin dan recht ernaast
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Jelle73 schreef:Ik ging even terug naar je 1ste post om de specs te bekijken, zag dat je wel een heel apart soort (nieuwe?) banden hebt gemonteerd :wink:
Scherp! :D Continental ipv Michelin natuurlijk.
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

Ziet er erg goed uit! Hele mooie bike. Veel plezier ermee
WE ARE BASTA!!!!!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

De witte 'wokkels' (kabelbinders) zijn inmiddels ook vervangen door dunnere zwarte, de fiets is nu echt af (misschien ooit nog een keer een andere stuurpen, maar moet zeggen dat deze er qua kleur en design prima bij past; valt ook totaal niet op dat er Cube 'designed by Syntace' opstaat :wink:).
Stuur is iets ingekort van 750 naar 730mm.
Fiets gewogen en komt op 11,6 kg wat het geplande streefgewicht van 11,5kg vrijwel benadert. Kan best nog wat lichter door bijv. de banden tubeless te maken of een vaste zadelpen te monteren i.p.v. dropper, maar wil niet inleveren op gemak, dus laat het zo.

Gevoel tot nu toe: wat een genot om te rijden! :D
Minder 'racy' houding dan mijn vorige Scott, maar qua gevoel veel allrounder en met meer gemak overal doorheen/overheen/vanaf te banjeren (diepe karrensporen, modderstroken, ruiterpad, steile helling). Zal deels ook komen door de grotere wielen en meer noppenprofiel van de banden (die wel merkbaar meer rolweerstand hebben op de weg, achterband wordt volgende keer toch vervangen door een X-King denk ik). De dropper ook al in de praktijk kunnen uitproberen, ideaal zo'n ding :tong
Di2 schakelt ook geweldig, supersnel en nauwkeurig. Was even bang dat ik de pull techniek van mijn oude shifters met rapid rise achterderailleur zou missen (terugschakelen enkel met de wijsvinger, zonder de rest van de hand van het stuur te halen of te verdraaien), maar door de ergonomie van de Di2 shifter kan ik ook prima terugschakelen met mijn duim zonder mijn hand te hoeven verdraaien. Dit (ver)went erg snel :-q
Synchroshift nog niet vaak hoeven gebruiken, maar ik verwacht eigenlijk dat ik de linker shifter niet vaak meer nodig zal hebben.

Enige minpuntje: de XTR crank lijkt wel erg gevoelig voor shoe-rub :-{
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Schoenplaatje ietsje meer naar binnen verplaatsten, zodat je voet een tik verder van de cranck komt te staan, en je cranck wordt niet meer gepolijst door je schoenen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Of een stukje bikeshield op je crank plakken. Je plaatjes aanpassen aan je crank is de omgekeerde wereld en staat vrijwel garant voor knie problemen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, dat valt wel mee hoor. Voor/achterwaartse verplaatsing plaatjes luistert veel nauwer dan zijdelings een millimetertje opschuiven. Nergens last van.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

aurelius schreef:Nou, dat valt wel mee hoor. Voor/achterwaartse verplaatsing plaatjes luistert veel nauwer dan zijdelings een millimetertje opschuiven. Nergens last van.
Een milllimetertje gaat maar weinig uitmaken voor mijn lompe Shimano MW-80 winterschoenen denk ik :wink: Gelukkig wordt het beter weer :-q
Heb de schoenplaatjes al wat moeten verdraaien omdat uitklikken ineens veel lastiger ging dan voorheen. Wellicht veroorzaakt door de kleinere q-factor?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Bleef problemen houden met uitklikken met de eggbeaters, met name rechts, daarom toch weer terug naar SPD (XT 780). Bevalt goed tot nu toe.
Modder- en waterbestendigheid van de XTR Di2 groep goed kunnen testen tijdens de Lichtjestocht in Esbeek, dat zit dus ook wel goed :D
Limboflap
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 maart 2012, 23:20
Mijn mountainbike: Cube Stereo Pro 2012

hoi ben ook van plan om een pivor 429 aan te schaffen. Gezien jij een M hebt vroeg ik mij af hoe lang je bent?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Limboflap schreef:hoi ben ook van plan om een pivor 429 aan te schaffen. Gezien jij een M hebt vroeg ik mij af hoe lang je bent?
Geen Evil The Following aanschaffen? (dan blijft die van mij iets unieks hierzo) :D
Ik ben 1.82m, binnenbeenlengte 87.5cm, weet ook 100% zeker dat ik de juiste maat heb gekozen, past perfect.
Limboflap
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 14 maart 2012, 23:20
Mijn mountainbike: Cube Stereo Pro 2012

Sorry helaas niet meer helemaal uniek. Maar wees gerust het is een 2014 frame dat ik heb gekocht! :-q
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Limboflap schreef:Sorry helaas niet meer helemaal uniek. Maar wees gerust het is een 2014 frame dat ik heb gekocht! :-q
Gaaf! Jij hebt dan ook meteen iets unieks, want de 429 non-SL rijdt hier ook nog niet rond bij mijn weten :tong
En uniek of niet, het rijdt gewoon erg goed en dat is toch eigenlijk wel het belangrijkste.
Ben heel benieuwd naar je SYS.
Plaats reactie