MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Die paaltjes zijn voor de "oude" blauwe route, die willen ze straks ook bij de toegangspoort holtingerveld laten starten ipv. bij het theehuis.
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

CR653 schreef:Afgelopen vrijdag lag de "oude" route er prima bij, ook de lus op het middenterrein mee gepakt.
de nieuwe bewegwijzering palen staan er, maar nog zonder de bekende bordjes.
beste CR 653,

het verbod om doordeweeks op de rode route te rijden geldt ook voor jou. Door doordeweeks de rode route te berijden breng je naast en anderen ook het mountainbiken op dit deel van het defensieterrein in gevaar. Defensie let steeds meer op naleving van dit verbod en heeft al aangeven dat verbaliserend opgaan treden. Als verbaliseren niet genoeg helpt dan gaat de stekker eruit en mountainbiken over en uit.

Mountainbikevereniging Havelte
afd onderhoud en beheer
CR653
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 december 2014, 01:45

Beste pjotr57,

was hier niet van op de hoogte, zal er rekening mee houden in de toekomst.

Mvg
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Afsluiting ATB-Routes

Zaterdag 4 april 2015 (00.01 uur) t/m zondag 5 april 2015 (19.00 uur)zijn de Blauwe en Rode ATB-Route’s, als gevolg van zeer snel rijdende auto’s van het NK Off Road Racing, niet toegankelijk en daarom geheel afgesloten.
NB doordeweeks dus ook vrijdags is de Rode route altijd al afgesloten.

Het berijden van de ATB-routes is gedurende het boven genoemd tijdvak streng verboden. Bij overtreden zal er dan ook handelend worden opgetreden.

Onze nieuwe groene ATB route met lengte van 27 of 19 km(startpunt Toegangspoort Holtingerveld=Vlindertuin) is een goed alternatief.

Gelieve hier rekening mee te houden. Bij voorbaat dank

Mountainbikevereniging Havelte
afd onderhoud en beheer
Raoul86
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940

Afgelopen weekend er te laat achtergekomen dat de blauwe en rode route afgesloten was. Bij het binnenrijden van Havelteberg zagen we dat er spandoeken van de 4x4 route stonden.

Dus noodgedwongen de nieuwe route gefietst. Deze route is veel minder technisch, maar komt langs prachtige stukken bos, heide en weides. Dus niet zo zeer genoten van de technische aspecten, maar wel van de rust en de natuur.

Dank aan de mountainbikeverengiging voor deze mooie route! Gaaf dat jullie er zoveel tijd en energie insteken om dergelijke mooie routes aan te leggen!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik heb de nieuwe groene route gisteren ook gefietst, deel je mening niet helemaal Raoul, misschien kijk ik er ook wel wat anders tegen de omgeving aan omdat ik er vaak kom. Heb de 29 km gedaan, vond het gedeelte na de splitsing erg saai, als ik hem de volgende keer fiets doe ik het korte rondje, dan heb je de leukste stukken te pakken.

Verder is het gedeelte achter Wapserveen, bij de genieput en bij de hunnebedden zeker in het weekend aardig druk met wandelaars, maar we zullen het bos moeten delen.

Ik denk dat er van de zomer nog wel een keer een ongeluk gebeurt tussen een gewone fietser en een mountainbiker. Op bepaalde plekken kruist de route het gewone fietspad zonder dat dit aangegeven wordt. Als je niet bekend bent met de route kan dit wel eens gevaarlijke situaties opleveren.
roy2014
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 19:56

Vanmorgen de rode en groene route gefietst. Lag er allemaal weer super bij. Was wel aardig rustig op beide routes.
Gebruikersavatar
jeroenkuiper
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 21:02
Mijn mountainbike: Cube MTB & Wilier racer

afgelopen zaterdag de rode en blauwe route gereden.

Laatste keer dat we hier waren was ergens in december en toen viel het me al op dat de routering te wensen overliet. Er misten diverse bordjes, en op een aantal stukken was het gewoon niet duidelijk welke kant je op moet ( misschien meer bordjes plaatsen of natuurlijke routering gebruiken dmv boomstammen etc)

nu weer gereden, was totaal niet fit dus helemaal geen lekkere rit gehad, boomtak tegen de knie aangeknald die onder mijn voorwiel wegsprong, lekker dagje was het dus allesbehalve.

wat me alleen tegenstaat is dat hier elke keer betaald moet worden voor het gebruik, 1 euro nog wat ofzo bij dat restaurantje maar dat je nu in het seizoen nog geen verbetering ziet op de track terwijl er veel gereden wordt.
Bordjes ontbreken, veel overhangende takken en stukken singletrail die wel eens een keer wat opgevuld mogen worden want het is nu een hobbelbaan geworden op het stuk naast de snelweg
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Hoe werkt dat betaalsysteem dan?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

xtrailmud70 schreef:Hoe werkt dat betaalsysteem dan?
Je loopt het theehuis binnen en betaald. Of niet. :lol:
Er is geen controle.

Leden van de MTB vereniging Havelte en NTFU leden hoeven niet te betalen.
Hoe ze dat straks willen gaan doen wanneer de start van de route bij de toegangspoort Holtingerveld komt te liggen weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
jeroenkuiper
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 21:02
Mijn mountainbike: Cube MTB & Wilier racer

Bor de Wolf schreef:
xtrailmud70 schreef:Hoe werkt dat betaalsysteem dan?
Je loopt het theehuis binnen en betaald. Of niet. :lol:
Er is geen controle.

Leden van de MTB vereniging Havelte en NTFU leden hoeven niet te betalen.
Hoe ze dat straks willen gaan doen wanneer de start van de route bij de toegangspoort Holtingerveld komt te liggen weet ik eigenlijk niet.
inderdaad... Volgens mij wordt er ook vaker NIET betaald als WEL. :oops:

Afgelopen december wel betaald, ook omdat we daarna even een drankje gingen doen bij het restaurant. Maar omdat we nu geparkeerd hadden bij holtingerveld direct de route opgereden en ook niet meer aan gedacht.

Daar op aansluitend ben ik zeker niet beroerd om een paar euro neer te leggen voor een stukje onderhoud maar betaal ik ook niet voor een route waar niet veel aan gedaan wordt. Als in december de bordjes kapot zijn of ontbreken en nu nog steeds dan ben je er niet druk mee.

Rij ik dan op Appelscha dan ligt die er veel mooier bij. Goed kan hier en daar ook wel wat TLC hebben maar route is vind ik wel beter onderhouden. ik zie regelmatig stukjes opgehoogd of bijgevuld.

Hoe ze het straks gaan doen weet ik ook niet als de start bij die parkeerplaats komt, waar komt de start van de blauwe/rode route dan? op zich is het maar een heel klein stukje fietsen naar het restaurantje waar de route start.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ze zijn de afgelopen tijd nogal druk geweest met de realisatie van de nieuwe groene route zodat er aan die kant van de Helomaweg ook nog gefietst kan worden dus ik denk dat daar de meeste mankracht in is gaan zitten. Het blijft natuurlijk vrijwilligerswerk.

De start van blauw/rood komt dan ook bij de parkeerplaats Holtingerveld. Je steekt dan over en fietst richting theehuis. Alleen sla je iets eerder links af de bos in. De palen hiervoor zijn al geplaatst, moeten alleen nog bordjes op.

Appelscha ligt er naar mijn mening niet heel veel beter bij als Havelte. Ook een boel uitgereden stukken van afgelopen winter.

Zie trouwens net dat ik je zaterdag ingehaald heb op de rode route. 8)
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Ok dankje voor de info.ben lid van de ntfu.Ben dan meer voor een €10 te betalen en dat je een sticker voor op je fiets krijgt Ofzo.betalen voor een goed onderhouden route ben ik altijd voor.
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Gebruikersavatar
jeroenkuiper
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 21:02
Mijn mountainbike: Cube MTB & Wilier racer

haha... zaterdag was echt een K.. dag voor mij.... Volgens mij kon een kindje op een 3wieler mij wel bijhouden.... Volgens mij heb ik je net toegevoegd op strava ;)

Appelscha is inderdaad ook redelijk uitgereden in de winter en de afgelopen 2 maanden 2 toertochten over de route helpt ook niet mee, want toen was het nog helemaal niet droog.
Alleen Appelscha is wat sneller ipv het meer draai en keerwerk in Havelte
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Ik had haast zaterdag, moest om half 4 weer thuis zijn en wou wel de hele route nog doen. Dus was aardig aan het rammen.
Plaats reactie