Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Bas zit nu in Boullion.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

leov schreef:Bas zit nu in Boullion.

en weer thuis Leo :wink:
Vandaag de twee kastelen route van de 02bikers gereden op de fatbike. Het was ondanks het vallen van het blad goed te doen. Er afwisselende track en twee waanzinnige kastelen zeg!
De koffie in het kasteel van Sedan is een aanrader. Was een waanzinnig dagje uit op de fatbikes met Aeolus. Toch nog 45km en 1000 hm's in een prachtig woud! En geen last gehad van de jacht :winkie:
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Vizionary
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 21:01

Is die 90KM route nog steeds zo mooi als in het begin? Moest er niemand meer die route gemaakt hebben wil ik hem dit jaar eventueel nog wel gaan doen :) Ik kom er vaak in de buurt en ben best nieuwsgierig waar ze de route langs hebben laten lopen.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Bij deze, fijne route mooie vergezichten en genieten van, nou eigenlijk alles.

http://connect.garmin.com/modern/activity/579171877" onclick="window.open(this.href);return false;
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Hey allen...

over een paar weken ga ik (met 4 anderen) naar Bouillon.
na La Roche, Houffa, Malmedy e.d. nu eens iets zuidelijker...

ik ga straks dit topic nog eens doorlezen, maar de vragen die ik heb (en de antwoorden die ik straks vind, sorry daarvoor. maar ik heb graag actuele info):

thunder burt eraf als ik de voorspelling zo zie (er gaat wel wat regen vallen komende weken)?
ik heb ipv thunder burt snake skin ook nog een nobbi nic snakeskin v+a
of is dat sowieso, qua stenen e.d. een betere keuze?

zijn er diverse vaste routes?

en misschien wel de belangrijkste... zijn er gidsen te huur?
of is er een forumlid die ons op de zaterdag of zondag wil vergezellen en wil wijzen op mooie/pittige/gevaarlijke stukken in de route of juist dé plekjes buiten vaste routes om kent?

andere tips (mag ook over restaurantjes, barretjes e.d. gaan :D )?
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Gebied is echt super, lekker rustig en uitgestrekt gebied. Minder stijl dan La Roche en ik vond de ondergrond minder zompig dan gebruikelijk in de Ardennen. Ik heb daar met Specialized Purgatory en Butcher gereden beide 2.3

Een gids is niet echt nodig, sinds 2 jaar zijn de routes van de GRG ook de vaste routes geworden en daar zijn ze terecht trots op. Dit is de site van de Grand Raid Godefroy http://www.grandraidgodefroy.be/" onclick="window.open(this.href);return false; hier hebben ze ook de routes geplaats en ik begreep van hun facebook pagina dat de VVV de routes van bordjes heeft voorzien.

Vorig jaar de GRG 70km gereden en die route was echt fantastisch (dit jaar weer ingeschreven)

Buiten het biken om kan ik het kasteel aanraden, zeer indrukwekkend en goed onderhouden.
Verder is het dorp vol met restaurantjes en kroegjes, het lokale bier smaakt prima maar kan me niet zo snel een specifieke kroeg of restaurant herinneren. Wij verbleven in Best Western Hotel La Porte de France midden in het centrum. Ontbijt was prima, avondeten wel ok volgens mij en het bier zoals overal :wink:
2019 Nukeproof Scout
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

dat klinkt erg goed!

m'n Frans is niet zo best, dus op de site van de GRG kom ik niet ver (is maar een beetje vertaald geloof ik).

de weersvoorspelling lijkt wat te verbeteren... nu weer vrij droog en lekker weer.
dan blijft evenwel de vraag of Thunder Burt en Racing Ralph (ook snake skins) daar wel sterk genoeg zijn. ik ken de ondergrond er niet zo, dus als het erg rotsig en scherp is is het misschien los van droog/nat een doe-maar-niet-keuze?
(ik rijd in NL al een tijd met thunder burts, en reed vorig jaar in de ardennen lekker op rara's).
Gebruikersavatar
Stef666
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 6 augustus 2012, 21:39
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy expert FSR 650B (Custom)

Ik heb er diverse tochten met 2.25 NoNi voor en 2.25 RaRa achter (beiden snake skin) gereden, en geen moment gebrek aan grip gehad en 0x lek gereden.
Grtn. Stefan
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Net een lang weekend Boullion gedaan.
Mooie omgeving en leuke tochten te maken.
De site van de Grand Raid is opgeknapt. Ik kwam toevallig de organisatie tegen die de route aan t opfrissen waren. Deze is nu via de site goed te vinden.
Bouillion is in mijn ogen een aanrader
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ok, mooi!
En met welke banden reed jij rond, jhas?
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

OK, het weekend Bouillon zit er alweer op.
166km in drie dagen, ruim 4000 hoogtemeters.
we hadden redelijk (maar geen zomers weer).
de laatste dag was het iets drassiger, maar ik heb 't alle 3 de dagen prima gered met de Thunder Burt snake skin 2.1
Vond ik het mooier/uitdagender dan La Roche/Malmedy/Houffa?
nee, niet echt. ik vond de routes (op een paar gave stukken na) iets teveel van hetzelfde; lange klimmen, lange afdalingen, veel brede paden.
we hebben wel een gave klim gemaakt van beneden in het dal naar uitkijkpunt Belvedere (niet op een route); scherpe bochten, %'s richting 30%... pfff

al met al een super weekend, maar toch ook wat teleurstelling... had iets meer vd routes/omgeving verwacht.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Behoorlijke schop van dit draadje!

We gaan de GRG rijden over een maandje en nu ben ik nog op zoek naar een toffe tocht op de zaterdag. Dan is er een enduro-wedstrijd waar niet iedereen aan meegaat doen denk ik 😬. Zelf heb ik op Trailforks al aardig wat leuks gevonden en zit te denken aan 2 routes, 1 meer XC en de ander technischer. Nu vroeg ik me af of de vaste routes nog steeds (enigszins) dezelfde zijn als de GRG. Ik lees op de locale site dat ze recentlijk opgewaardeerd zijn, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen! Verdere tips over niet te missen trails van trailforks!
Hier staat niets.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik vermoed dat de trails die op trailforks staan daar in de Enduro gaan zitten..
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik lees regelmatig dat de Marathon van de Grand Raid de Godefroy een mooi en een nog mooier stuk heeft.
Ik dacht gelezen te hebben dat dit nog mooier gedeelte zich op het einde bevindt van de grote afstanden (130 km) en dat de 70km lus iets minder mooi en technisch is?

Ik probeer nu uit te zoeken welke van de permanente routes (http://www.grandraidgodefroy.be/nl/perm ... arcoursen/) gedeeltelijk samenvalt met het mooier parcours.

de 70km en de 90km blijven respectievelijk oost en west van Bouillon, dus zijn totaal verschillende routes.
Iemand ervaring met die streek die mij kan helpen welke de mooiste van de 2 is?

Alvast bedankt!
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Heb vorig jaar de 70 gereden van de grg en stukken van de 90. Die laatste is toffer, veel meer lastige afdalingen en af en toe enduro stukjes. Ik denk niet dat de vaste route precies dezelfde is, maar je kan vast een gpx vinden. De 70 heeft ook mooie stukje, maar op een paar korte passages na niet moeilijk.

Evenement is echt een aanrader trouwens. Super georganiseerd, mooie parkoers en vet programma. Nachtrit op vrijdagavond is een must!
Hier staat niets.
Plaats reactie