Rocky Mountain Altitude 750 650B

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Tijdje niet meer gepost hier, wel veel meegelezen en nog meer gefietst...Maar er is een nieuwe machine in de stal! :D
Nadat mijn interesse in de Enduro / Trail ritjes steeds groter werd en ik merkte dat ik op de SingleBe Hardtail toch wat tekort kwam ( aan veerweg, vooral achter :wink: ) kwam het tijdens een ritje "toevallig" ter sprake dat ik zo'n soort fiets wel zag zitten als uitbreiding op mijn fietsenstal. Via via te horen gekregen dat er op korte termijn een Rocky te koop kwam en zo ben ik bij Mainturion op dit forum terecht gekomen. Na een proefritje en wat mailverkeer was de deal vrij snel beklonken.

Dit zou dan een fiets worden voor de tripjes buitenland / zuid Limburg en wat "spielerei" in de buurt. Vandaar geen exotische afmontage maar gewoon, goed en vooral degelijk.

Frame opgebouwd met de X-fusion Sweep vork 160 mm en verder een mix van SLX en XT onderdelen. Wielen standaard setje van de Rocky en die bevallen tot nu toe gewoon goed. Voor de banden heb ik een gokje gewaagd, hiervoor de vrij onbekende Vittoria Goma 2.4 dikke banden genomen, wat een profiel!!! De banden bevallen op de testritjes prima, het echte werk moet nog komen maar de reviews zijn iig goed. Verder een stealth Reverb en wat RaceFace parts.

Pic's dan maar;

Afbeelding

Afbeelding

Wat een heerlijke Fully is het geworden, kan net wachten om de eerste tripjes naar het buitenland te gaan maken...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hehe, eindelijk :-q

Mooi ding, ga je in Nijmegen zeker teveel aan hebben ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Inderdaad een hele mooie!
Zit er normaal ook een 160 mm vork in? Dacht dat er meestal eentje met minder in gestoken werd.
Veel pret!
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef:Hehe, eindelijk :-q

Mooi ding, ga je in Nijmegen zeker teveel aan hebben ;-)
Ach, ligt er maar aan waar je fietst :wink: Vaste route wel ja....Maar daar issie ook niet voor bedoelt :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

he! Das helemaal geen staal! :D

Maar mooie machine hoor.

Zo'n fiets moet ik ook maar eens hebben hier in de buurt (650b, ongeveer 140mm fully). Er zijn genoeg trails waar ie zich prima op zou bewegen. Misschien eens ooit mijn SC vervangen...
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

mda schreef:he! Das helemaal geen staal! :D

Maar mooie machine hoor.

Zo'n fiets moet ik ook maar eens hebben hier in de buurt (650b, ongeveer 140mm fully). Er zijn genoeg trails waar ie zich prima op zou bewegen. Misschien eens ooit mijn SC vervangen...

ja sorry, geen staal :winkie: Nu zijn dit type fietsen ook erg schaars in het staal hoor, maar deze alu uitvoering voldoet prima :-q maar over welke buurt heb je het?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Mooi ding! Daar ga je nog heel veel plezier mee krijgen :-q
Rocky's zijn ontzettend fijn sturende machientjes :winkie:
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi! Ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de Goma's.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Nice!
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Mooie bak!!! Wordt het daar nog onveiliger. By the way....Cotic komt snel uit met een stalen 650B fully ;-)

Veel plezier ermee. De Goma als achterband is perfect. Voor mist het net de grip, heb er één keer op gereden. Dus is ook weer niet representatief misschien ;-)
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Rilson schreef:
mda schreef:he! Das helemaal geen staal! :D

Maar mooie machine hoor.

Zo'n fiets moet ik ook maar eens hebben hier in de buurt (650b, ongeveer 140mm fully). Er zijn genoeg trails waar ie zich prima op zou bewegen. Misschien eens ooit mijn SC vervangen...

ja sorry, geen staal :winkie: Nu zijn dit type fietsen ook erg schaars in het staal hoor, maar deze alu uitvoering voldoet prima :-q maar over welke buurt heb je het?
Ik ben geemigreerd naar de alpen :wink:

Er ligt een downhill track in mijn achtertuin... lift omhoog en 700HM weer omlaag. Ik heb een dikkere bak nodig :oops:
MaReVin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 01:51
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 26

Mooie bike! Blijf het echte eyecatchers vinden die Rocky Mountain frames :)
"Work to Eat. Eat to Live. Live to Bike. Bike to Work."
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Die Goma's geven me juist de indruk een hele goede grip te hebben. Ben er alleen nog maar rondom Nijmegen geweest ( buiten de vaste route ) maar ze gaven super grip. Als ik meer referenties heb zal ik t posten.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

mooie picas hoor. gaan we veel plezier van hebben, binnenkort maar weer eens naar nideggen ofzo ;-)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Geen staal maar wel lekker inderdaad :-q
Plaats reactie