La Roche-en-ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Blubber natte bende en zware ondergrond. Er is uiteraard wel te fietsen, ardennen is meestal nat.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Hou rekening met zeer zware omstandigheden door zwaar bosbouwverkeer wat diepe sporen trekt en leisteen kapot rijdt
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Net een deel van route 1 gereden, vannacht had het gesneeuwd en vandaag was het aan het smelten, heel veel water dus. Toch een zonnetje en prima temp gehad dus altijd nog beter dan thuis op de bank.

Wel een vraagje, ik reed de route middels GPS (en de bordjes blauw route 1) maar we kwamen in het noord-oostelijke stuk ineens MTB bordjes tegen met rode pijlen en route 3. Dit verbaasde me want de routes 2 en 3 van La roche zijn juist aan de andere kant van La Roche (we hadden niet verder van route 2 en drie kunnen zijn) op de sites kan ik nergens een andere route vinden in dat gebied,
Heeft iemand een idee welke route dit kan zijn? (Houffalize was het ook niet, heb ik ook al nagekeken)
2019 Nukeproof Scout
tina
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 20:57

Ik dacht dat deze route "ourthe superieur 3" is. De route vertrekt aan de kerk van Nadrin en gaat tot aan de Baraque fraiture. Ik dacht dat de route 22km is.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Klopt! Vandaag kwamen we weer die bordjes tegen en bij 1 stond het erbij. Wel gek dat ik er weinig over kon vinden op internet.
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ik weet dat er problemen waren (zijn ?) met een aantal boeren die langs één van de nieuwe routes wonen.
Dit speelde in mei 2014....weet niet wat de huidige stand van zaken is.
Zie pag. 29 van dit topic.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
kitesjef
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 april 2015, 20:08

Theux/ Coo/ Malmedy/ Houfalize....Lijkt me dat la Roche hierbij hoort.

Eind deze maand maar eens een blik werpen.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Nou ik ga me er aan wagen......half juli naar la roche. Iemand nog handige do's en dont's?
Wat zal ik zeggen...…..
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

arjanvanwoudenberg schreef:Nou ik ga me er aan wagen......half juli naar la roche. Iemand nog handige do's en dont's?
Neem voldoende water en zonnebrandmelk mee. Het kan er flink warm zijn in die periode.
Do's neem een gps mee met de routes die je wilt rijden en als je op saaie brede paden links of rechts een leuk paadje ziet, rij er eens op tot je weer aansluiting op de route vindt.
Succes
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) GPS (markeer waar je geparkeerd staat) of een kaart is een aanrader. Afgezien van routebordjes die niet altijd even duidelijk zijn, zijn bospercelen aanzienlijk qua formaat en kom je er niet bij iedere kruising een paddestoel tegen die je helpt snel terug te komen mocht je dat om wat voor reden dan ook willen (en een beetje omrijden kan aardig wat hoogtemeters extra betekenen als je pecht hebt).

2) Als je afdalingen niet kent, niet sneller rijden dan je zicht rijkt of je beschermengel kan vliegen. Sneller is in NL ook niet echt verstandig maar geregeld kom je er nog wel mee weg. Edoch niet wanneer je probleemloos >50km/h op een afdaling kan halen en pas kunt zien dat het min-of-meer een haakse bocht is zonder uitloop, op het moment dat je eigenlijk al rijkelijk laat bent om te remmen.

3) De omgeving is veeleisender voor jezelf en materiaal, in het bijzonder banden. Daarnaast in sommige hoeken ook echt dunbevolkgt. Om alleen met een 500ml bidon in de bidonhouder en een muslireep in de achterzak van je shirt op pad te gaan, is niet het beste idee.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Thanks voor de reacties. Zal goed voor mezelf zorgen. De omgeving ken ik redelijk goed. Te voet dan want fietsen heb ik daar nog niet gedaan. Hopen op goed weer.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Hoe ligt t er momenteel bij?
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Iemand onlangs nog in la roche geweest?
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blijkbaar niet, dus je moet zelf gaan kijken.
Wat een straf ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

He vervelend nou haha.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie