Routes rond Bad Bentheim

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

Gemaakt voor vakantie vorig jaar:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vpffsxfsoktxysdq" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=dadygtshbppgzyyf" onclick="window.open(this.href);return false;
Timtsh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 23:21

ik ga er over 2 weken heen zijn deze routes goed alleen te rijden?

of is beter met meerdere te rijden?
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Timtsh schreef:ik ga er over 2 weken heen zijn deze routes goed alleen te rijden?

of is beter met meerdere te rijden?
Alleen is toch alles wel te rijden mits je je eigen kunnen niet overschat. Ik ken mensen die de Alpen oversteken in hun eentje. Dus, gewoon doen :-q
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Timtsh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 23:21

Bedankt! :)

is er ook een MTB verhuur in bad bentheim?
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Timtsh schreef:Bedankt! :)

is er ook een MTB verhuur in bad bentheim?
Voor zover ik weet niet, maar stel je er niet teveel van voor. Het is maar een klein bultje met wat paadjes. Leuke paadjes, dat dan weer wel.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Goedendag, ik ga in april, duurt nog even dus, naar Roompot park in Bad Bentheim. Lees leuke stukken over de steengroeve ed. Heeft iemand nog een Gpx bestand van een mooie tocht daar? Het liefst vol met technische trails en rond de 50km. Ik heb al wel even zitten neuzen op gpsies maar daar zie ik tochten door dorpen en met heel veel rechte stukken erin.
Ik heb ook de routes van wesp bekeken, zijn deze nog steeds goed? Omdat ze toch al van een tijd terug zijn?
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

fl-wappie schreef:Goedendag, ik ga in april, duurt nog even dus, naar Roompot park in Bad Bentheim. Lees leuke stukken over de steengroeve ed. Heeft iemand nog een Gpx bestand van een mooie tocht daar? Het liefst vol met technische trails en rond de 50km. Ik heb al wel even zitten neuzen op gpsies maar daar zie ik tochten door dorpen en met heel veel rechte stukken erin.
Ik heb ook de routes van wesp bekeken, zijn deze nog steeds goed? Omdat ze toch al van een tijd terug zijn?
Zie het als een kleine steengroeve uit de middeleeuwen...inmiddels overgenomen door moeder natuur. Daar heb je echt geen gpx of routehuppeldepup voor nodig. Als je het klaarspeelt om daar te verdwalen...
Er zullen vast en zeker officiële en zelfverzonnen routes zijn waar dit stukje in is opgenomen maar het mtb waardige stukje is echt heel klein. Te klein om op zichzelf een mtb route te kunnen zijn. Maar je kunt je er echt wel vermaken op de mtb hoor, de paadjes die er zijn zijn vaak in beide richtingen te doen dus dat is sowieso een pluspuntje.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Ok, prima. Ik had gehoopt om dan een mooie ronde te kunnen maken. Maar eigenlijk is rondom de steengroeve het leukste in de buurt. Dan gaan we tzt daar een beetje trailhunten.
Bedankt
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

fl-wappie schreef:Ok, prima. Ik had gehoopt om dan een mooie ronde te kunnen maken. Maar eigenlijk is rondom de steengroeve het leukste in de buurt. Dan gaan we tzt daar een beetje trailhunten.
Bedankt
Als je geen probleem hebt met vlakke/lichtglooiende stukken dan kun je makkelijk routes van 20-50km rijden daar in de omgeving. Ik hou zelf niet zo van vlak maar goed, ieder het zijne.
Ik ken trouwens het roompot park waar je naar toe gaat, voor zover ik weet is het nog steeds een prima park. Echt duits, goed eten en drinken, schoon en vriendelijk.
Het kasteel is een aanrader, leuk klein uitje voor weinig geld.
Er is ook nog een mooi stuk oerbos in de buurt dat niet zo bekend is...ook niet bij de duitsers zelf. Puur bos, geen paden of bordjes enz. Of je er legaal mag wandelen/verblijven weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het een mooi bos is.

Veel plezier.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ga over een paar weken voor de tweede keer naar 't Roompot park (dochter is gek op Koos Konijn). De vorige keer was er alleen nog maar plek voor een skateboard in de auto, ook wel gaaf hoor, want best wat hoogteverschil in het park, dus de ontbijtcroissants halen werd iets spannender zo, maar deze keer kan de fiets ook mee.
Is de informatie in dit topic nog steeds relevant, of zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen? Ik ben niet echt van het toeren, meer van het 'freeriden' (in mijn geval beter freefalling te noemen), maar ik kan best wat kilometers maken als er leuke stukjes tussen zitten.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

BrianW schreef:Ik ga over een paar weken voor de tweede keer naar 't Roompot park (dochter is gek op Koos Konijn). De vorige keer was er alleen nog maar plek voor een skateboard in de auto, ook wel gaaf hoor, want best wat hoogteverschil in het park, dus de ontbijtcroissants halen werd iets spannender zo, maar deze keer kan de fiets ook mee.
Is de informatie in dit topic nog steeds relevant, of zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen? Ik ben niet echt van het toeren, meer van het 'freeriden' (in mijn geval beter freefalling te noemen), maar ik kan best wat kilometers maken als er leuke stukjes tussen zitten.
Rondom de toren heb je paar leuke trackjes maar verwacht er niet teveel van. Beter rij je 20minuten verder naar Horstel en Tecklenburg, daar ligt echt een walhalla aan leuke tracks.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Thanks! Ik ga ff zoeken. Heb je een specifieke trail die je kunt aanraden? Ik zie de 'Hermansweg' steeds voorbij komen.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Vandaag de route van forummember @wesp gereden.
Vanuit Hengelo vertrokken en daar de route opgepikt.
Mooie route met stukken die ik nog niet kende :-q, deze ga ik wel nog eens biken.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

BrianW schreef:Thanks! Ik ga ff zoeken. Heb je een specifieke trail die je kunt aanraden? Ik zie de 'Hermansweg' steeds voorbij komen.
Mooiste stukken tussen Horstel en Tecklenburg vind ik de volgende:

https://www.google.nl/maps/place/Campin ... d7.7450804" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.nl/maps/place/Osnabr ... d7.7424377" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie trail achter de camping op een bergwand. Trail loopt van oost naar west. Klimmen vanaf het Ringhotel naar Maria kerkje. Van ringhotel naar dit punt klimmen:
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d7.7661516" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan naar deze trail rijden. Mooie enduro track.
https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... d7.7586878" onclick="window.open(this.href);return false;

Aan de overkant van de weg liggen ook mooie trails zoals hier:
https://www.google.nl/maps/place/Drei+K ... d7.7351998" onclick="window.open(this.href);return false;

Auto bij dat ringhotel of camping neer zetten, gps aan en telkens op en af de hermanssweg daar fietsen. Dan vind je 100% zeker mooie trails. In een ronde straal van 4 a 5km van die camping en het hotel zijn tientallen mooie trails te vinden. Je kunt er bijna niet verdwalen. Bos is niet zo heel groot. Rond Dorenth klippen liggen ook leuke trails alleen klimmetjes zijn lastiger te vinden, omdat het best agressief terrein is en je op sommige stukken alleen kunt afdalen.

Strava even op segmenten daar zoeken vind je ook genoeg denk ik.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Top! Precies wat ik zocht. Bedankt :-)
Plaats reactie