10-10-2015 - Ermelose ATB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Bullet schreef:
Rolla78 schreef:De 100km blijft wel boeien. Als ik op de site van de club kijk dan lijkt het erop dat de 100 eerst een lus van 40km maakt en dan de route van de 60 mee pakt. Dan zou je dus eerst die lus van 40 kunnen maken en dan als nog beslissen om bvb de 35 er aan te plakken Ipv de 60. Heb ik dat juist gezien of komt de lus van 40 na de 60?
Vorig jaar deed je eerst het rode gedeelte op de site en kwam vlak voor het einde van de 60 de splitsing met de 100.
In de 60 route zit een heel leuk stuk langs de spoorbaan dus die zou ik zeker meepakken als ik jou was. :-q :-q
Dit jaar doen we ook eerst het rode gedeelte van de route (zoals te zien op de site van onze vereniging), al is de route wel anders dan voorgaande jaren.
Ik wil overigens niemand ontmoedigen maar er zit geen meter (van welke afstand dan ook) langs de spoorbaan in. De spoorbaan ligt ten noorden van de A28 en alle routes zijn ten zuiden van de A28. Wellicht dat je het stuk langs de A28 richting Nunspeet bedoelt, dat is zeker een prachtige singletrack!
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

VWV ATB schreef:
Rolla78 schreef:De 100km blijft wel boeien. Als ik op de site van de club kijk dan lijkt het erop dat de 100 eerst een lus van 40km maakt en dan de route van de 60 mee pakt. Dan zou je dus eerst die lus van 40 kunnen maken en dan als nog beslissen om bvb de 35 er aan te plakken Ipv de 60. Heb ik dat juist gezien of komt de lus van 40 na de 60?
Het idee van de routes is als volgt: de "moeder" van alle routes is de 60 kilometer tocht. Alle deelnemers (of ze nu kiezen voor de 30km, de 45km, de 60km of de 100 km) rijden de eerste kilometers van de 60 kilometer tocht. Op die 60 kilometer tocht zijn twee splitsingen van de routes, op de eerste splitsing kun je kiezen voor de 30 kilometer de ene kant op en de 45, 60 en 100 kilometer de andere kant op, op de tweede splitsing kun je nog kiezen voor de 45 kilometer de ene kant op en de 60 en de 100 kilometer de andere kant op. Op de 60 kilometer route kun je bij stop 3 nog kiezen voor de 60 of de 100 kilometer. Met andere woorden: de deelnemers maken niet eerst een lus van 40 kilometer en dan de 60 kilometer maar precies andersom!
Duidelijk, bedankt voor de info! :-q
Ik hou het dan maar bij de "moeder" dit keer. :wink:
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

belangrijkste voor mij is feit dat vaste route Harderwijk er niet meer in zit.
leuk als je voorop rijdt, drama als er 2 man voor je zit, ook al is het maar een toertocht.
vanavond eerst de CX nog maar eens opzoeken en in elkaar zetten en dan morgen in principe voor het 3e jaar op rij de 100km
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Tja, deze of de Goudsbergtocht bij Lunteren/Wekerom. Kiezen tussen de kilometers of mooiere(?) route...
carbon bike, titanium collarbone...
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Thierry le Brun schreef:belangrijkste voor mij is feit dat vaste route Harderwijk er niet meer in zit.
Om aangezien dat deze tocht op de borden en de site van de gemeente Harderwijk staat ga ik er van uit dat er een vergunning is om over de gemeente grond van Harderwijk te mogen fietsen. De vaste route van Harderwijk/Ermelo hoeft van mij ook niet in de tocht.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

zwaantje schreef:
Thierry le Brun schreef:belangrijkste voor mij is feit dat vaste route Harderwijk er niet meer in zit.
Om aangezien dat deze tocht op de borden en de site van de gemeente Harderwijk staat ga ik er van uit dat er een vergunning is om over de gemeente grond van Harderwijk te mogen fietsen. De vaste route van Harderwijk/Ermelo hoeft van mij ook niet in de tocht.
waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik anders niet was gekomen. maar dat stuk langs sonnevanck vind ik persoonlijk niet echt een geslaagd stuk, het eerste deel achter de Haspel gaat nog wel.

maar idd, alle info borden maken melding van deze tocht. vrij ongebruikelijk als het gaat om evenementen van onze buren.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Gemeente Harderwijk hanteerd de regel als je geen (evenemnten)vergunning van Harderwijk hebt kom je ook niet op de borden van Harderwijk. Als ik het goed begrijp gaat het om een stuk(je) leuvenumse bos wat in de Gemeente Harderwijk licht.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

We hebben vanmiddag en vanavond het hele parcours verkend, het ligt er allemaal erg goed bij! We hebben overigens een deel van de route moeten veranderen vanwege het feit dat we anders de dames van de hardloopgroep Maxima's in de wielen zouden rijden. Zij houden namelijk morgen ook een bosloop van 5, 10 of 15 kilometer en onze wegen dreigden elkaar te kruisen. We hebben dit zelf opgelost door een deel van de route om te leggen. De weersvoorspelling voor morgen is overigens geweldig: veel zon en 15 graden. We zijn echt benieuwd naar het aantal deelnemers dat morgen onze kant op komt!
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

VWV ATB schreef:We hebben vanmiddag en vanavond het hele parcours verkend, het ligt er allemaal erg goed bij! We hebben overigens een deel van de route moeten veranderen vanwege het feit dat we anders de dames van de hardloopgroep Maxima's in de wielen zouden rijden. Zij houden namelijk morgen ook een bosloop van 5, 10 of 15 kilometer en onze wegen dreigden elkaar te kruisen. We hebben dit zelf opgelost door een deel van de route om te leggen. De weersvoorspelling voor morgen is overigens geweldig: veel zon en 15 graden. We zijn echt benieuwd naar het aantal deelnemers dat morgen onze kant op komt!
Als het er beter op is geworden, dan is het geen probleem!
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik kan me van vorig jaar herinneren dat er een wandel-groep over dezelfde route ging. Dat was nog even oppassen op zijn tijd. Dat omleggen van de route lijkt me daarom een verstandige keuze.

Tot morgenochtend!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

.....wordt morgen idd een topper; leuke routes, prima weersvoorspelling, benen
en conditie in orde, kortom....LETS GO !

Morgenochtend vroeg de wekker, auto in, 100km sturen en dan lekker 60km
biken met de mannen.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

ben benieuwd naar de 100km?
aan het weer ligt het absoluut niet,
tot morgen!!
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Een heerlijke 60km gereden.

Grote complimenten aan de organisatie: Bijna niet hoeven te wachten bij de Scan&Go, bij alle oversteken mensen die het verkeer tegenhielden (geen één keer hoeven te wachten), 3 verzorgingsposten met vriendelijke, vrolijke mensen van de organisatie en wat mij betreft prima gepijld.

Bedankt!
Gebruikersavatar
d2d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 10:17
Mijn mountainbike: apex torq

De organisatie was idd goed voor mekaar, heb de 100 gereden. Nog nooit ben ik tijdens een toertocht getrakteerd op een hamburger onderweg en een goed gevulde ook nog.

Minpuntje was de route. Wat mij betreft volgend jaar de versie van 2014.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Erg fijne tocht gereden! Hulde aan al die mensen die weer voor ons klaar stonden om alles te regelen, idd geen één keer hoeven wachten bij een oversteek! Verzorging was goed geregeld, al vond ik de post 5km voor het einde persoonlijk wat te veel van het goede(Sorry mevrouw dat ik niet wilde stoppen, het lag zeker niet aan uw vriendelijkheid!!!).

Ik heb de 60 gereden en ik vond het een erg fijne tocht. Lekker afwisselend door een mooi stukje Nederland! Onderweg nog wel een paar verdwaalde 45km rijders tegen gekomen.. Ga je toch twijfelen of je zelf wel de juiste kant op gaat, mezelf er van overtuigt dat ik goed zat en dat was ook zo.. Top tocht!
Plaats reactie