10-10-2015 - Ermelose ATB Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
atbking
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 17 februari 2008, 13:20
Mijn mountainbike: specialized epic 29 er 2012

Net terug en was de moeite van het afreizen meer dan waard,heb de 100 gedaan.

Alles super geregeld onderweg hier kunnen veel grote organisaties nog van leren.

Hamburger echt goed bedacht al is die voor mij onderweg wat te veel haha.

Ik was alleen en heb een paar keer aangehaakt bij groepjes,en allemaal echt super vriendelijk en aardig top.

Misschien 1 tip voor de verzoringposten overdaad is top maar gewoon water zou wel welkom zijn soms.
When nothing goes right go left
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Lekkere hamburger! En prima tocht. Weinig op aan te merken, al vond ik de linten soms lastig te zien. Ik ben wel erg van de bordjes.
It never gets easier, you just go faster.
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

wat een prachtige toch en zeer goede verzorging. Nergens hoeven
wachten bij het oversteken. Ik heb genoten van de 45 km toch.
Vanaf de camping heen en weer gefiets dus toch 60 km op de telker, heerlijk.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Priema tocht met lekkere hamburgers. Ik heb me ook vermaakt.
Anho schreef:al vond ik de linten soms lastig te zien. Ik ben wel erg van de bordjes.
Ik ben de bordjes met pijlen gewend, tegen woordig hang er bij bijna elke tocht bordjes pet pijlen. Ik was op de 100KM lus een keer verkeerd gereden om de linten niet echt duidelijk was.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

niet mijn dag.... net na het oversteken van de snelweg, op het paadje naast het spoor, een drop een beetje verkeerd ingeschat. voorwiel bleef hangen in het mulle zand en ik er overheen. vol met m'n bakkes in het zand en of verkeerd op m;n rug geland of de fiets er op gekregen maar feit was dat rug volledig verkrampte en behoorlijk pijn deed. kostte een paar minuten om op aarde terug te belanden maar na 500m doorrijden had ik al door dat er ergens iets niet goed zat en dat doorrijden geen zin had. Rustig over de weg terug naar huis gereden en daarna toch maar even door naar het ziekenhuis. niets gebroken dit keer ( 3 jaar terug in Putten een hele batterij ribben op dezelfde plek) maar wel allerlei spierkneuzingen of weet ik veel wat. Voldoende om bij vlagen redelijk hulpeloos door het huis te strompelen. afwachten maar weer hoe alles zich gaat houden de komende dagen.
Tot de crash (was maar 15km of zo) toch aardig wat nieuwe stukken in het parcours gezien, plus een familie wilde zwijnen die vlak voor ons overstak.
Laatst gewijzigd door Thierry le Brun op za 10 oktober 2015, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Thierry le Brun schreef:niet mijn dag.... net na het oversteken van de snelweg, op het paadje naast het spoor, een drop een beetje verkeerd ingeschat. voorwiel bleef hangen in het mulle zand en ik er overheen. vol met m'n bakkes in het zand en of verkeerd op m;n rug geland of de fiets er op gekregen maar feit was dat rug volledig verkrampte en behoorlijk pijn deed. kostte een paar minuten om op aarde terug te belanden maar na 500mm doorrijden had ik al door dat er ergens iets niet goed zat en dat doorrijden geen zin had. Rustig over de weg terug naar huis gereden en daarna toch maar even door naar het ziekenhuis. niets gebroken dit keer ( 3 jaar terug in Putten een hele batterij ribben op dezelfde plek) maar wel allerlei spierkneuzingen of weet ik veel wat. Voldoende om bij vlagen redelijk hulpeloos door het huis te strompelen. afwachten maar weer hoe alles zich gaat houden de komende dagen.
Tot de crash (was maar 15km of zo) toch aardig wat nieuwe stukken in het parcours gezien, plus een familie wilde zwijnen die vlak voor ons overstak.
Dan weet ik wel welke drop je bedoeld ondanks dat ik de 60 gedaan heb en daar niet langs kwam.
Van het voorjaar met de lentetocht van Nunspeet was het daar ook een aantal keren raak. Iets scherper sturen en links houden.
Beterschap ermee.

+ voor de organisatie. Weinig nieuws maar ik kom uit Hulshorst dus dat kan dan ook niet anders. :-D
Voel me wel gezegend met deze omgeving.
"This species has amused itself to death"
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

kan niet meer schreef:Dan weet ik wel welke drop je bedoeld ondanks dat ik de 60 gedaan heb en daar niet langs kwam.
Van het voorjaar met de lentetocht van Nunspeet was het daar ook een aantal keren raak. Iets scherper sturen en links houden.
Beterschap ermee.
dank je! links was inderdaad beter maar daar kwam ik te laat achter.....
mountain-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi

@Thierry le Brun: wij reden de 60, maar hebben wel even dat lusje gepakt (eigenlijk lusje van de 100).
we fietsen hier regelmatig, maar de drop waar jij over de kop ging, was voor mij niet bekent (nog nooit zo een drop gezien hier).
ik stond dus ook met mijn neus in het zand en mijn fiets gelukkig naast me. Gelukkig bijna geen schade (behalve een ernstig geschonden ego).
remgreep was tegen mijn frame gekomen, ik zie niks aan mijn frame, maar greep was wel gebroken.....
rest dus enkel met de achterrem gereden.

was een heel vies dropje!!
hopelijk herstel je voorspoedig.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Thierry le Brun schreef:niet mijn dag.... net na het oversteken van de snelweg, op het paadje naast het spoor, een drop een beetje verkeerd ingeschat. voorwiel bleef hangen in het mulle zand en ik er overheen. vol met m'n bakkes in het zand en of verkeerd op m;n rug geland of de fiets er op gekregen maar feit was dat rug volledig verkrampte en behoorlijk pijn deed. kostte een paar minuten om op aarde terug te belanden maar na 500mm doorrijden had ik al door dat er ergens iets niet goed zat en dat doorrijden geen zin had. Rustig over de weg terug naar huis gereden en daarna toch maar even door naar het ziekenhuis. niets gebroken dit keer ( 3 jaar terug in Putten een hele batterij ribben op dezelfde plek) maar wel allerlei spierkneuzingen of weet ik veel wat. Voldoende om bij vlagen redelijk hulpeloos door het huis te strompelen. afwachten maar weer hoe alles zich gaat houden de komende dagen.
Tot de crash (was maar 15km of zo) toch aardig wat nieuwe stukken in het parcours gezien, plus een familie wilde zwijnen die vlak voor ons overstak.
dat van in putten weet ik nog wel was op de crossbaan toch?

dat dropje heb ik ook gereden rij hem meestal van de andere kant af,schrok niet echt dus voorwieltje liften en lande netjes ik werd wel ineens erg vertraagd door het mulle zand!
succes met je herstel!

al met al een mooie tocht wel veel bekende paden gereden maar dat mocht de pret niet drukken.
er was 1 paadje dwars over een hei waar eigenlijk geen pad was dat sloeg echt kant nog wal was echt nergens voor nodig was op de 100km

waren 119 top kilometers vandaag
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

mtbmorron schreef: dat van in putten weet ik nog wel was op de crossbaan toch?
nee, was op de hei tussen Garderen en Speuld, paadje kort langs het prikkeldraad.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Ik sluit mij aan bij de reeds eerder genoemde positieve reacties, HULDE
voor de organisatie ! Het was lekker druk qua deelnemers, de start locatie
maakt het dan een beetje lastig met parkeren. De auto's stonden op de
Leuvenumseweg al van verre in de berm. Op de route (60 km gereden) was
het echter prima te doen, praktisch geen last gehad van opstoppingen of
oponthoud op de singletracks. Een ieder toert tenslotte op z'n eigen tempo
en soms moet je dan ff geduld hebben of vriendelijke bikers die je er langs
laten.

De route en het heerlijke weer maakte deze zaterdag dus helemaal top!
Nog ff de GoPro film afbakken en dan kunnen de thuisblijvers zien dat ze
wat gemist hebben....
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Heerlijke route, 100 km gedaan. Gelukkig worden de single tracks niet gemeden afwisselend en geen km asfalt. Organisatie had het goed voor elkaar; ruime verzorging, bijna overal verkeersregelaars, geen lint gemist en die hamburgers.... Helemaal TOP :-q :-q
Haast u langzaam
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Wie weet welke fotograaf er stond, heb de naam niet gezien.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

https://www.oypo.nl/pixxer.asp?path=vgy ... 10/10/2015" onclick="window.open(this.href);return false; :-q
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

er was 1 paadje dwars over een hei waar eigenlijk geen pad was dat sloeg echt kant nog wal was echt nergens voor nodig was op de 100km [/quote]

Iedereen bedankt voor de feedback op onze tocht, we hebben het graag gedaan! Het paadje over de hei was essentieel voor ons. Dit paadje zorgde ervoor dat de deelnemers aan de 100 als enige langs de stop met de hamburgers geleid konden worden!
Plaats reactie