11-10-2015 - Hoogerheide - MTB tocht TC de Grensrijders

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
inkipe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 5 oktober 2012, 11:14

Op 11 oktober 2015 organiseert TC de Grensrijders voor de 4e maal hun MTB toertocht.

Ook deze keer zal de tocht weer verreden worden in de bossen rondom Calfven, Hoogerheide, Ossendrecht en Huijbergen.
Natuurlijk zal het parcours van het komende EK veldrijden niet worden vergeten.
Bij terugkomst zijn er prima voorzieningen om de fiets schoon te spuiten.
Tevens is er de mogelijkheid om te douchen, en kun je de tocht nog eens evalueren onder het genot van een drankje in de horecaruimte.

- Locatie: Zwembad "de Plantage", Sportlaan 4, te Hoogerheide
- Prima parkeergelegenheid
- Kosten: € 3,50
- Ruime pauzelocatie
- Diverse afstanden, te weten 20-25-35-45 km
- Inschrijven tussen 08:30 - 10:30

De globale routes zijn op voorhand al te vinden op onze website.

Voor meer vragen, ga naar http://www.tcdegrensrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
of mail naar tcdegrensrijders@hotmail.com
Bellen mag ook: +31 653 555 805

Namens de organisatie, Tot 11 oktober
De tocht is zeker de moeite waard.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Ff onder de aandacht. Ik denk dat ik wel ff ga.
It never gets easier, you just go faster.
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Het is er goed weer voor, ik zal er zijn.
ps het is niet zo druk meer op t forum al een paar jaar terug ?
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vandaag nog met vrouwlief wezen geocachen bij Huijmountains en daar al de pijltjes zien hangen, wordt weer het maximale uit het bos gehaald. Ben echt wel weer van de partij morgen, prachtige tocht!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Ben er ook
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Tja kan ik niet achter blijven natuurlijk eerst de 25 km en daarna samen met Hanzi de 45 km biken wordt een heerlijke ochtend met een mooi zonnetje in een prachtige bike omgeving. Ik heb er zin in !
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Erg mooie tocht rond Hoogerheide (bosgebied tussen Hoogerheide en Ossendrecht) en Huijbergen. Veel singletracks en fraaie bospaden, en ook regelmatig enig hoogteverschil en technische stukjes. Dit hoort bij het beste wat we hier in de buurt te bieden hebben. Het weer zat ook super mee, zon en parkoers mooi droog. Het was wel vrij druk.

Ik noemde net de singletracks en technische stukjes, dat heeft ook een keerzijde. Ik word straks vast afgeschoten maar man man wat een gestuntel af en toe. Bijna elk hellinkje wast stilstaan en wachten, zelfs op plaatsen waar het toch echt niet zo moeilijk was. Ook mul zand schijnt angstaanjagende problemen te geven (pas op remmen!!). Ik weet een TT is geen wedstrijd, anderzijds moet het ook geen slalomparkoers rond de (stilstaande of lopende) minder ervaren bikers zijn. Ik ga volgende keer op een andere tijd = later dan is er wederzijds geen last.

Desondanks toch prima genoten en complimenten voor de organisatie!
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Tja Crapton, ik was de eerste biker rond 8:00 uur op de 25 km deze ochtend en kon lekker door bollen en ook bij de fotograaf even gestopt en mijn Niner omhoog gehouden voor een leuke pica. Daarna nog even de 45 km gereden en inderdaad waren hier enkele opstoppingen die je qua organisatie niet kan uitsluiten denk ik. Gezien de aantal rijders ( schatting 1500 ) die er nu met het mooie weer op deze tocht afkomen ging het overal wel redelijk.
Tevens zijn er veel bikers gebaat met een clinic al heeft ook niet iedereen de power in zijn benen om soepel door te rijden. Wij hebben op enkele stukjes even de gaskraan open gegooid om zo net voor een groepje een passage te kunnen rijden zodat we toch wel lekker hebben kunnen bollen. Alleen in het begin wat oponthoud gehad waardoor ik het ook wat kouder kreeg maar met een paar sprintjes was dat zo opgelost en kunnen genieten van een mooie ochtend 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

MTB wordt steeds populairder en zo zie je het gemiddelde niveau dalen. Dat gaan we merken op de TT's, zeker bij mooi weer. Als iedereen aan elkaar denkt, dan zullen de snellere ff rustig aan doen (en vroeg starten!) en langzamere aan de kant gaan. En hopelijk zullen de technisch minder begaafden ook vinden dat MTB toch echt óp de fiets wordt gedaan: oefenen!

Mooie tocht!
It never gets easier, you just go faster.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Prima tocht! Wilde vandaag een eigen ritje in de regio rijden, maar met de wetenschap dat er een TT georganiseerd wordt daar toch maar van afgezien i.v.m. teveel kruisen van de uitgezette route en daardoor TT-rijders in de weg te rijden. Dus dan maar starten in Hoogerheide.
Maar ik merk wel dat de tt's heel erg populair worden waardoor het toch erg druk wordt en dat is niet altijd optimaal voor iedereen, helaas! Vandaar dat ik er dan vaak toch voor kies om een eigen rondje te rijden.
Anyway, ondanks dat ik de omgeving tamelijk goed ken, ook nog enkele nieuwe paadjes ontdekt. Waar een TT al niet goed voor is. En…. een prima bevoorrading :-q :-q
Always ride with a smile!!!!!!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Tja TT-en altijd leuk als intervaltraining.
En wat een goede keuze deze te gaan rijden in plaats van Esbeek.
Erg mooie trails.
Was weer een leuk Strava-feestje.
http://youtu.be/PKD2FzCsGZk" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit zelf doet ben jij het rode bolletje.
Goede bevoorrading en altijd leuk die aandacht die mijn machine dan ook krijgt.
Hij moest er weer van blozen.
@crapton jammer je scrot gemist te hebben, was ook leuk geweest.
Filmpjes lopen nu door de molen en staan hier rond woensdag op.
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

was een lekker tochtje, super route, super weer, super bevoorrading, veel beter gaat t niet worden.....
foograaf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 23:35
Mijn mountainbike: koga

mats22 schreef:Tja Crapton, ik was de eerste biker rond 8:00 uur op de 25 km deze ochtend en kon lekker door bollen en ook bij de fotograaf even gestopt en mijn Niner omhoog gehouden voor een leuke pica. Daarna nog even de 45 km gereden en inderdaad waren hier enkele opstoppingen die je qua organisatie niet kan uitsluiten denk ik. Gezien de aantal rijders ( schatting 1500 ) die er nu met het mooie weer op deze tocht afkomen ging het overal wel redelijk.
Tevens zijn er veel bikers gebaat met een clinic al heeft ook niet iedereen de power in zijn benen om soepel door te rijden. Wij hebben op enkele stukjes even de gaskraan open gegooid om zo net voor een groepje een passage te kunnen rijden zodat we toch wel lekker hebben kunnen bollen. Alleen in het begin wat oponthoud gehad waardoor ik het ook wat kouder kreeg maar met een paar sprintjes was dat zo opgelost en kunnen genieten van een mooie ochtend 8)

Hier zie... ;) Foto's komen woensdag online want het waren er bijna 3000...
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door foograaf op ma 12 oktober 2015, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
https://regiovideo.wixsite.com/heesakkerguy" onclick="window.open(this.href);return false;
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

goh waar ken ik die knakker van
:lol:
foograaf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 23:35
Mijn mountainbike: koga

hansdegebruiker schreef:goh waar ken ik die knakker van
:lol:
Toevallig?
Afbeelding
https://regiovideo.wixsite.com/heesakkerguy" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie