13-12-2015 ATB toertocht Wouw

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

Op 13 december a.s. organiseert RTC de Molenrijders uit Wouw z'n 7e ATB tocht.
De route loopt enkele stukken over grondgebieden waar je normaal gesproken niet mag en kunt komen. :-D
De tocht bestaat uit 4 afstanden nl. 20, 31, 47 en 62 km.
In totaal zitten er in de grootste route zo'n 200 hoogtemeters en er zitten diverse heuvels in waar velen een flinke dobber aan zullen hebben.
Één van deze heuvels die in het begin van alle 4 de routes ligt, is op de stortplaats “de Kragge 2”.
Dit is een flinke kuitenbijter en die kan zelfs nog een keer extra beklommen worden voor diegene die dat willen (er kan dus een keuze gemaakt worden).
Alle 4 de routes zullen dit jaar ook weer over het heuvelachtige gebied "de Heide" komen waar ook dit jaar weer een parcours is uitgezet dat grotendeels niet over de uitgepijlde route gaat.
Voor de kidstour (20 km route) zal er weer een aparte route zijn over “de Heide” die slechts gedeeltelijk over dit parcours gaat (minder zwaar).
Er zal voor de 20, 31 en 47 km één pauze gehouden worden en voor de 62 km zijn er 2 pauzes.
Let wel dat de splitsing voor de 62 km (na zo'n 20 km in het parcours) om 11.30 uur gesloten zal worden waardoor alleen de 47 km nog mogelijk is, dus start op tijd als u de 62 km wilt rijden.
Wilt u nog meer weten over de tocht kijk dan op onze website http://www.de-molenrijders.nl :-q
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Altijd een mooie tocht én een unieke kans om eens per jaar col du la Kragge te beklimmen! Het moet wel erg pokke weer zijn wil ik deze niet rijden...top tocht!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Mast0rt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 10 april 2014, 14:05

Leuke tocht dus zeker aanwezig !
TriJules
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 11:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016 - Cannondale Fsi Carbon 1

Ben ook aanwezig, voorspellingen komende week qua neerslag zijn redelijk gunstig!
toontje68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 22:25

Zoals het nu er naar uit ziet goed weer zondag! Heb er zin in
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Present
It never gets easier, you just go faster.
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Aanwezig voor de 62km... Altijd een leuke tocht!!
Grifo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 5 december 2011, 15:08
Mijn mountainbike: epic marathon carbon 29

Ja deze tocht is altijd een mooie uitdaging. Ik ga voor de 62 Km.
Goede organisatie altijd daar in Wouw . :roll: :-q
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

ik weet niet hoe het in Wouw en omstreken is maar hier is de regen de afgelopen 24 u vlotjes naar beneden gekomen. Ik veronderstel dat de mensen die de tocht hebben voorzien van pijltjes ons iets meer kunnen zeggen over de staat van het parcours?

grt,
bip bip2
Nico_M
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 15:17
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Heb geen pijltjes opgehangen vandaag, maar ben wel woonachtig in Wouw. De hoeveelheid regen de afgelopen dagen is mee gevallen. Stuk minder dan voorspelt. Zal er niet droog bij liggen maar zal geen moddergevecht worden vanaf de eerste meter. Zullen stukken bij zijn die slecht liggen. Vooral de stukken bij de "zeezuiper" en stuk door de plantage bossen zullen modderig zijn. Laatste stuk en mooiste stuk (de Heide) zal er goed bij liggen.
deROBofderonder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 13:35
Mijn mountainbike: Nicolai Helius ST

Ik heb nog nooit een toertocht gereden maar het lijkt me erg leuk, deze toch spreekt me wel aan en is voor mij nog redelijk aan te rijden, ik zal morgen gaan voor de 31 km ( rustig aan beginnen ;-) )

Gr Rob
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Heb vanmiddag nog even in het bos gekeken, schoon ga je er niet uitkomen en zeker niet met het voorspelde weer voor morgen. Tenzij het te hard regent ga ik toch een poging wagen, mud bike staat al klaar, overschoenen op de verwarming ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

De tocht vandaag uitgepijld. Helaas weer van die grappenmakers die pijlen afgebroken en omgedraaid hadden maar door een extra controle vanmiddag weer recht kunnen trekken.
Het parcours ligt er redelijk goed bij alleen is het afwachten of het droog gaat blijven.
Wij hopen jullie morgen te mogen begroeten.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Nico_M schreef:Zal er niet droog bij liggen maar zal geen moddergevecht worden vanaf de eerste meter. Zullen stukken bij zijn die slecht liggen. Vooral de stukken bij de "zeezuiper" en stuk door de plantage bossen zullen modderig zijn. Laatste stuk en mooiste stuk (de Heide) zal er goed bij liggen.
Mwoa... :wink: :roll:
VanBiLL.com schreef:Heb vanmiddag nog even in het bos gekeken, schoon ga je er niet uitkomen en zeker niet met het voorspelde weer voor morgen. Tenzij het te hard regent ga ik toch een poging wagen, mud bike staat al klaar, overschoenen op de verwarming ;-)
Dus... :winkie:
Maar wel een prachtige tocht, met name de Heide, zo had eigenlijk de zwarte lus moeten zijn :roll: Verder heerlijk gereden (62k), maar heb toch wel even een paar minuutjes extra moeten douchen om alle modder uit diverse lichaamsholtes te spoelen :winkie:
Thanks, Molenrijders, top uitgepijlt, zo moet het! :-q
Laatst gewijzigd door VanBiLL.com op zo 13 december 2015, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 maart 2014, 22:44
Mijn mountainbike: Cube LTD SL Blackline 2015
Contacteer:

Het was een mooi tochtje, genoeg blubber gezien.
Vooral het laatste stukje nog flink aan de bak gemoeten met al die klimmetjes :-q
De kragge op ging goed alleen op het laatste stuk oponthoud en helaas de laatste meters moeten lopen :(
Cube LTD SL 29 2015
Cube Nature Pro 2015
Cube Curve Pro 2014 [retired]
Cube Analog 29 2014 [retired]
Plaats reactie