Canyon 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(Dan loop je nog meer vertraging op... Dilemma's... Nog erger... op een gegeven moment raken ze uitverkocht :( ...)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ozsander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 21:35
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF 9.9 Pro Race

Communicatie en klantenservice van Canyon.

Ben het wachten en de uitstel zonder aankondiging van de Exceed CF SLX pro race 9.9 ook een beetje zat. Fiets 5 november besteld en vlak daarna betaald, met initiële levering Feb 2016. (ik was de eerste die de bestelling plaatste in NL) en nog steeds geen fiets.

30 november kreeg ik te horen 11-15 april levering. In maart heb ik zelf geïnformeerd of de levering nog steeds door gaat 11-15 april, hier krijg ik antwoord op dat het 25 april wordt! Vrijdag 22 april gemaild met Canyon of de fiets geleverd gaat worden week van 25 april en krijg antwoord, 30mei-3 juni!

De communicatie is uitermate slecht omdat ik niet geïnformeerd wordt maar telkens zelf moet informeren over de levering. Nu maar hopen dat alles begin Juni geleverd gaat worden. Eerlijk gezegd twijfel ik nu na al deze vertraging, tegen de tijd dat de fiets daadwerkelijk geleverd wordt zijn de 2017 modellen uit (belachelijk)! Wellicht moet ik maar voor een betrouwbare Specialized gaan.............. Iemand anders met dezelfde gevoelens???
ozsander
Hanso2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 22:42

Ozsander, maar eens geregistreerd op mountainbike.nl, toch ook wel om je gerust te stellen :-), mijzelf voorstellen komt wel als ik de exceed binnen heb. Ja ik heb dezelfde ervaring. Exceed CF SLX 9.9 Pro Race 4-11 besteld, volgende reactie gekregen van Canyon na idd uitstel levering laatste week mei omdat er 1 onderdeel niet op tijd geleverd is:

Bij Canyon hanteren wij een direct verkoop model (in tegenstelling tot andere grote merken als TREK, Specialized etc.). Dat betekend concreet dat wanneer er bij ons ergens iets mis gaat in de aanlevering van onderdelen, kwaliteitscontrole, o.i.d. is voor een klant 1 op 1 merkbaar. Onze winkel is virtueel en een winkel van een fietsenmaker is echt en daar zie je de fiets dan ook staan die je wilt kopen. Als hij er niet staat omdat hij bijv. vertraagd is dan zul je hem niet staan. Bij Canyon is alles transparant en moeten we helaas ook vertragingen gewoon op deze manier direct aan de eindklant communiceren.

Daarmee willen we ons totaal niet verschuilen of verbergen achter een ander maar we willen je laten zien dat er totaal geen sprake is van het opzettelijk niet nakomen van beloftes.

De productieplanning in de fabriek is zo straks dat wanneer we bijv. plannen dat de fiets op vrijdag zal worden opgebouwd, getest en maandag zal worden verstuurd dan zullen we op de dag ervoor (donderdag) soms nog enkele onderdelen verwachten. Als die onderdelen donderdag niet aankomen of er wordt verteld (zoals nu het geval is) dat de onderdelen pas enkele weken later komen, dan zullen we helaas niet eerder kunnen communiceren dan op die dag dat de fiets helaas vertraagd is. De productie druk en het aantal fietsen dat we momenteel maken is zo hoog dat we er een zeer strakke planning op nahouden.

Dit is juist bedoeld als klein 'kijkje in de keuken' om je een beeld te geven over het waarom achter je vertraging. Er is dus geen sprake van moedwillig niet nakomen van de verwachte leveringsdatum (we spreken ook altijd over een verwachte leveringsweek en niet een belofte o.i.d.) en er is al helemaal geen sprake van nalatigheid aangezien iedereen er hier heel hard aan werkt om je zo snel mogelijk die fiets te kunnen leveren.


Helaas, ik leg mij er maar bij neer. Heb gelukkig nog een andere fijne fiets van Canyon. Leven gaat door maar wel nog even zonder een Exceed.
Laatst gewijzigd door Hanso2 op ma 25 april 2016, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Hanso2 schreef:Oszander, maar eens geregistreerd op mountainbike.nl, toch ook wel om je gerust te stellen :-), mijzelf voorstellen komt wel als ik de exceed binnen heb. Ja ik heb dezelfde ervaring. Exceed CF SLX 9.9 Pro Race 4-11 besteld, volgende reactie gekregen van Canyon na idd uitstel levering laatste week mei omdat er 1 onderdeel niet op tijd geleverd is:

Bij Canyon hanteren wij een direct verkoop model (in tegenstelling tot andere grote merken als TREK, Specialized etc.). Dat betekend concreet dat wanneer er bij ons ergens iets mis gaat in de aanlevering van onderdelen, kwaliteitscontrole, o.i.d. is voor een klant 1 op 1 merkbaar. Onze winkel is virtueel en een winkel van een fietsenmaker is echt en daar zie je de fiets dan ook staan die je wilt kopen. Als hij er niet staat omdat hij bijv. vertraagd is dan zul je hem niet staan. Bij Canyon is alles transparant en moeten we helaas ook vertragingen gewoon op deze manier direct aan de eindklant communiceren.

Daarmee willen we ons totaal niet verschuilen of verbergen achter een ander maar we willen je laten zien dat er totaal geen sprake is van het opzettelijk niet nakomen van beloftes.

De productieplanning in de fabriek is zo straks dat wanneer we bijv. plannen dat de fiets op vrijdag zal worden opgebouwd, getest en maandag zal worden verstuurd dan zullen we op de dag ervoor (donderdag) soms nog enkele onderdelen verwachten. Als die onderdelen donderdag niet aankomen of er wordt verteld (zoals nu het geval is) dat de onderdelen pas enkele weken later komen, dan zullen we helaas niet eerder kunnen communiceren dan op die dag dat de fiets helaas vertraagd is. De productie druk en het aantal fietsen dat we momenteel maken is zo hoog dat we er een zeer strakke planning op nahouden.

Dit is juist bedoeld als klein 'kijkje in de keuken' om je een beeld te geven over het waarom achter je vertraging. Er is dus geen sprake van moedwillig niet nakomen van de verwachte leveringsdatum (we spreken ook altijd over een verwachte leveringsweek en niet een belofte o.i.d.) en er is al helemaal geen sprake van nalatigheid aangezien iedereen er hier heel hard aan werkt om je zo snel mogelijk die fiets te kunnen leveren.


Helaas, ik leg mij er maar bij neer. Heb gelukkig nog een andere fijne fiets van Canyon. Leven gaat door maar wel nog even zonder een Exceed.
Ik kan je al wel vertellen dat hij fantastische rijdt en er vet uitziet. Ik had m bijna 2 weken eerder, dus ook dat is mogelijk als alle onderdelen op tijd zijn. Ik heb express geen 1x11 en RS 1 genomen om bovengenoemde reden,....te populair.
Hanso2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 22:42

Tis gelukt hoor ik ben jaloers. Maar ik zal sterk zijn en verder geen emoties tonen. :(

Ik heb er trouwens niet om gevraagd maar ik dacht dat of de gele verf of de wielen nog niet geleverd kon worden. Iets anders kan ik mij bijna niet voorstellen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Hanso2 schreef:Tis gelukt hoor ik ben jaloers. Maar ik zal sterk zijn en verder geen emoties tonen. :(

Ik heb er trouwens niet om gevraagd maar ik dacht dat of de gele verf of de wielen nog niet geleverd kon worden. Iets anders kan ik mij bijna niet voorstellen.
De gele verf zou zo kunnen,..een teamgenoot heeft ook een gele besteld en die heeft ook vertraging. Een andere teamgenoot heeft net als ik de rood zwarte 3 weken eerder gehad. Daar hadden ze dus extra tijd voor nu ze geen gele konden opbouwen
Knieval
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 12 oktober 2010, 21:48
Mijn mountainbike: ... is een heel enkele keer mooi wit.

Zucht. De geplande levering van mijn Grand Canyon AL SLX 8.9 black was deze week - met de nadruk op was... Jammer genoeg blijkt bij navraag dat er 7 weken bijkomen. Het stoort wel een beetje dat men dit direct kan achterhalen, maar dat een geautomatiseerde melding bij vertraging kennelijk niet geïmplementeerd is in hun systeem. Het scheelt dat de zomer nog ver te zoeken is op dit moment ;-)
ozsander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 21:35
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF 9.9 Pro Race

Ik ken het gevoel knieval! Idd de zomer is heeeeel ver te zoeken maar toch jammer. Ik was de dagen aan het aftellen!
ozsander
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost om de onrust weg te nemen, maar de fietsen zijn bezorgd.
Handige van Koningsdag is dan dat je een hele dag de tijd hebt om ze in elkaar te knutselen. Helaas nog niet kunnen fietsen, iets met sneeuw, hagel en meer troep uit de lucht waar ik niet zo blij van word.
ozsander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 21:35
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF 9.9 Pro Race

Heb je al een foto voor ons van je nieuwe fiets??
ozsander
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik zal kijken of het van het weekend lukt om wat foto's te maken voor een SYS.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zie SYS voor foto's van de fietsen
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Hmm, de Canyon Grand canyon 6.9 staat ondanks de wat saaie kleurstelling erg hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb alleen geen zin om weken te wachten op een nieuwe bike. Na het lezen van bovenstaande berichten wordt ik toch wat huiverig om deze fiets online te bestellen.
Is dit terecht of niet?

Ik woon en werk erg dichtbij 12Go biking en daar krijg je je nieuwe bike meteen mee. Dit is voor mij wel een argument om toch maar voor een iets mindere afmontage te gaan...

Mvg Robin
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Ook bij een LBS kan de door jou gewenste fiets niet op voorraad zijn en moet dan ook besteld worden, zo heb ik bij 12Go ook even 2 weken geduld moeten hebben. Ook destijds bij Canyon even op mijn fiets moeten wachten, maar had toen ook precies de fiets die ik wilde.

In de onderstaande link kun je trouwens vinden welke fietsen er op voorraad zijn, en deze zouden binnen korte tijd geleverd kunnen worden. Succes met je keuze.
https://www.canyon.com/nl-de/shop/expre ... l&size=all" onclick="window.open(this.href);return false;
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
stevestance
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 13:23

De mijne was zelfs vóór levertijd binnen! Stond op levertijd eerste week april en eind maart al binnen.

Daarnaast naderhand via de chat ook nog eens super geholpen! Stickertjes tegen cablerub werden op initiatief Canyon toegestuurd! :-q
Gesloten