Keuze Polar M400 of een Polar V800

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Op de fiets heb ik een CS500 daardoor kan ik goed mijn hartslag monitoren. Sinds kort ben ik ook aan het hardlopen en bootcamp en ik heb de smaak flink te pakken. Alleen met het hardlopen is het meenemen van de CS500 niet handig. Dus ben ik opzoek naar een hartslagmeter die ik met meerdere sporten kan gebruiken. Ik heb een TomTom runner geprobeerd maar gemerkt dat een hartslag band nauwkeuriger is.

Ik ben toch weer bij Polar uitgekomen. Het prijsverschil tussen de M400 en de V800 is meer dan het dubbele, daarom wil ik weten of ik wel de juiste hartslagmeter aanschaf. Ik wil namelijk niet mijn telefoon gebruiken met een app. Met het hardlopen neem ik geen telefoon mee.

Zijn er hier forumleden die met een M400 of een V800 hebben en mij over het volgende kunnen informeren?

- Kan je op de M400 tijdens het fietsen je snelheid en gereden afstand lezen?
- Kan de M400 ook met verbinden met de snelheidsmeter sensor?
- As je de sensoren gebruikt verbruik je dan ook (veel) meer batterij
- Zijn er beperkingen bij deze Polar horloges bij het gebruik tijdens MTB-en?
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

den1972 schreef:- Kan de M400 ook met verbinden met de snelheidsmeter sensor?
Nee, maar zou technisch -via een firmware upgrade- wel moeten kunnen, want: bluetooth device. Ik heb 't bij Polar nagevraagd en 't staat op de "wishlist"..
carbon bike, titanium collarbone...
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

V800
StAlTiCa
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Ik heb een V800, gebruik geen snelheidssensor omdat de GPS prima werkt.

Wel wahoo cadanssensor gekoppeld. Accu gaat zeer lang mee.
Gebruikersavatar
K00li79
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 november 2015, 14:18

Ik heb een m400, dit is echt een top apparaat! Goed met profielen in te stellen en tracking met GPS is top! Gebruik hem met hardlopen, fitness en mtb
Don't study me…
-
You won't graduate…
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Als ik het zo lees heb ik de snelheidsensor niet nodig. Dat vermoeden had ik al maar nu is het bevestigd. Dat scheelt weer enkele euro's en hoef ik ook geen risico te nemen met een firmware update of de ondersteuning toegevoegd wordt.

Nu is het uitzoeken welke de verschillen tussen de M400 en de V800 voor mij belangrijk zijn.

Profielen voor verschillende sporten hebben beiden.

Dank jullie voor je reacties!
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

K00li79 schreef:Ik heb een m400, dit is echt een top apparaat! Goed met profielen in te stellen en tracking met GPS is top! Gebruik hem met hardlopen, fitness en mtb
+1
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

den1972 schreef:
Nu is het uitzoeken welke de verschillen tussen de M400 en de V800 voor mij belangrijk zijn.
Dank jullie voor je reacties!
Weet niet of je dit al had gevonden?
http://www.polar.com/us-en/products/com ... uct2=85912" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Dit is een betere vergelijk dan al die verkoop sites hebben. Dank je

Ik neig toch naar de v800 omdat je met deze een conditie test kan doen. Ik train met een hartslag meter omdat ik vaak en te lang op een te hoge intensiteit train. Hiermee kan ik mij dagen lang vermoeid voelen voorkomen
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Ik zou de m450 ook meenemen in de vergelijking. Die is speciaal op fietsen gericht.

Zelf heb ik de m400, inmiddels al twee jaar, werkt prima, en super gebruiksvriendelijk. Als je polar gewend bent, heb je het boekje met de gebruiksaanwijzing niet nodig. Via de laptop, met polar flow (of via telefoon met bleuthooth naar polar flow) te synchroniseren, met duidelijke grafieken, misschien zelf iets te veel, maar wel mooi om te zien, wat je gedaan hebt en waar je geweest bent. Ook kun je deze gegevens delen via facebook en of strava.

Min puntje vind ik de Recovery status, herstelstatus. Daar heb je als fietser volgens mij, niet zo veel aan.
De polar berekend dit op de duur van de inspanning en de intensiteit. Na 3 uur fietsen geeft hij bv als tijd voor herstel, 5 dagen en nog wat uur aan.
Voor hardlopen (i.v.m. schokbelasting bij lopen) is dit misschien iets, maar als je daar je fiets trainingen op gaat inrichten, wordt het niet wat.
Daarin tegen geeft hij na een krachttrainingen met gewichten, lage hartslag, aan dat je na 6 uur wel weer hersteld bent. Dat terwijl je nog drie dagen met spierpijn rondloopt.

Pluspunt, de terug naar start functie, zo vind je altijd de kortste weg terug naar het begin punt, je auto of de start van een toertocht in een onbekende omgeving.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Alleen met het hardlopen is het meenemen van de CS500 niet handig. Dus ben ik opzoek naar een hartslagmeter die ik met meerdere sporten kan gebruiken.
M450 wordt hem niet dus.....
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

ik heb zelf een v800 deze heb ik aangeschaft om dat ik ook graag mag hard lopen en hiken.
het is een prima horloge. alleen zijn er nog een paar dingen die niet werken. Zo als route volgen kan wel maar men kan niet via een normale manier GPX inladen alleen via derde software. Ze zeggen dat het zeer binnen kort komt.
voor de rest de accu gaat rete lang mee.
goede vergelijkings site
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb de RC3 met GPS en daarvoor had ik de RCX-3 (met gps sensor)
Vond de ingebouwde GPS voor het bepalen van de snelheid op mountainbike paden behoorlijk onnauwkeurig (ijlt na)
Dus toch een snelheid sensor eraan gehangen. Die is een stuk nauwkeuriger.
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

De kogel is door de kerk. De V800 is besteld.

Het volgen van een gps track heeft voor mij geen prio, als het kan zou het leuk zijn, maar ik fiets nu via bordjes of gewoon leuke paden volgen. Ook in het buitenland. Dan is de de optie ga terug naar start een fijne optie.
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Ik heb de v800 nog geen week in mijn bezit en ik ben er heel tevreden mee. Je kan ernorm veel naar eigen keuze instellen. De informatie van de app en de website zijn enorm. Binnenkort de handleiding maar eens doornemen en kijken wat ik er nog meer uit kan halen
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
Plaats reactie