Rondje om de kerk met de B'Twin waterzak 500

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

:winkie: Nou ehm ok gewoon weer een serieus antwoord dus :wink: ... even aannemend dat je gewoon (alleen) water erin hebt? Dan is de tip van Kapitein Iglo en ikzelf dus het antwoord, zie boven; afnemen met keukenpapier en in principe is verder reinigen dan niet echt nodig, gewoon goed laten luchten. Je schijnt van CB wel speciale tabletten te hebben om te reinigen maar die zijn dan weer best duur...maar ik heb in 2 jaar mijn CB nog nooit extra gereinigd buiten het laten drogen en hij is nog in prima conditie.
Zal voor zo'n B'Twin wel hetzelfde zijn neem ik aan...hoewel die geen scheidingswand heeft en dus sneller aan elkaar zal gaan zitten bij drogen. Ik heb wel eens een tip gelezen van iemand die er dan een garde in deed, zodat hij uit elkaar gaat staan om te drogen...die droogde hem dan wel liggend geloof ik, anders valt die garde er makkelijk uit.

Je moet een waterzak iig niet aan warme lucht laten drogen (voor de kachel dus), daar kan dat plastic niet tegen schijnt het....gewoon op kamertemp. is het beste.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

marcof schreef:ahum.. 8)

hoe reinigen jullie je zak? Er blijft altijd rotzooi in de plooien achter na een ritje.
gewoon met een vochtige doek of spoelen jullie hem soms helemaal af?
Wat doe jij erin dan? Tomatensoep?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

> ja dat vroeg ik me ook al af...

En voor tomatensoep heb je trouwens tegenwoordig van die handige staande zakken van een bepaald soepmerk, die hoef je daarna ook niet meer schoon te maken maar die mag je gewoon weggooien :winkie: (hè daar ga ik weer, drifting off topic; maar ditmaal kwam het door Dice...no offense though :wink: )
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

lol, ik bedoelde eigenlijk gewoon de buitenkant van de rugzak :D

Mijn waterzak (waar alleen water in gaat vooralsnog) laat ik gewoon drogen door hem op de kop over een fles te hangen, btw.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

In de vriezer gooien, geen bacteriën en blijft het dus schoon.


Kreeg net een mailtje van Decathlon. Product is niet meer beschikbaar.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

marcof schreef:lol, ik bedoelde eigenlijk gewoon de buitenkant van de rugzak :D

Mijn waterzak (waar alleen water in gaat vooralsnog) laat ik gewoon drogen door hem op de kop over een fles te hangen, btw.
Haha ik had al het idee nadat ik postte dat het misschien ook wel om de buitenkant zou kunnen gaan… :winkie: ..en over schoonhouden van dat deel kan ik niet veel zeggen, ken het materiaal niet. Maar bij de CB is lauwwarm water met klein beetje zeep voldoende. En jouw droogmethode vd waterzak lijkt me ook 'n prima variant. Ik zou er trouwens altijd alleen water in blijven doen, vriend van mij had ooit mengsel met siroop erin gedaan en kon m daarna nooit meer schoon krijgen, met name de drinkslang.

Tja jammer dat hij dus niet meer beschikbaar is @Dice! Hij was wel behoorlijk wat goedkoper dan 'n CB iig. Maar aan de CB heb je ook wel echt 'n goeie koop; de problemen met drinkgemak die ik hier lees van de B'twin heb je daar echt niet mee…
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het ging mij niet om de drinkzak, die heb ik wel. Het ging mij om de rugzak zelf.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dice Oldskool schreef:Het ging mij niet om de drinkzak, die heb ik wel. Het ging mij om de rugzak zelf.
Aha ok, voor jou gaat het dan eigenlijk om 'n nieuwe 'omverpakking'? Die zijn nog wel van andere merken verkrijgbaar die ook goedkoper dan cb zijn...wildebeast heeft ze bv ook.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo heb ik een prima Deuter rugzak met een doorvoer voor een waterzak. Zou-ie ook prima in kunnen als ik meer troep mee wil nemen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

...ja daar zeg je zoiets, met zo'n rugzak ben je wel geneigd meer troep mee te gaan nemen die je na de rit toch niet nodig bleek te hebben. :roll: Maar soms is het beter ermee dan erom verlegen. En voor de watervoorziening vind ik zo'n waterzak toch wel ideaal ipv dat gegrijp naar een bidon...ik drink nu op trailpassages ff snel tussendoor waar ik met een bidon niet snel zou drinken. :-q
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

Ik lees hier vaker dat hij is uitverkocht maar ik heb hem vandaag nog opgehaald. Besteld via de onlineshop. Hij is overigens ook nog eens in de aanbieding voor 20€.
Gebruikersavatar
Bosi
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 29 november 2015, 18:27
Mijn mountainbike: Specialized CCC

Vorige week gekocht en afgelopen weekend getest tijdens de toertocht. Zit als gegoten en is ruim genoeg om naast 2l sportdrank ook nog een slot, gelletjes en andere dingen mee te nemen. Drinken is zeer eenvoudig door het mondstuk uit te trekken, vergelijkbaar met een bidon, en het grote voordeel is dat het mondstuk niet onder de bagger zit. De waterzak en leiding zijn goed door te spoelen en drogen als je deze even over een keukendeurtje hangt. Dik tevreden.
Ellen...
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 15:18

Is deze rugtas geschikt voor kleine dames? Zit eraan te denken deze rugtas te kopen maar ik twijfel nog een beetje juist omdat ik best klein ben (1.60) ook voor als ik weg ga op mijn racefiets..
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ellen... schreef:Is deze rugtas geschikt voor kleine dames? Zit eraan te denken deze rugtas te kopen maar ik twijfel nog een beetje juist omdat ik best klein ben (1.60) ook voor als ik weg ga op mijn racefiets..
De ruglengte is niet overdreven breed en lang. Dus in mijn ogen zou het prima
geschikt voor je zijn. De rugzak is ook redelijk licht.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ellen...
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 15:18

Bedankt voor je reactie. Heb de rugtas inmiddels besteld, ben erg benieuwd.
Plaats reactie