Mtb-->fietscomputer-->Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Mijn oude mtb is verkocht incl. Bontrager fietscomputer. Vanaf volgende week heb ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe bike.
Voor deze nieuwe bike zoek ik dus ook een nieuwe fietscomputer. Een hele frisse herstart dus!

Ik doe aan hardlopen en gebruik daarbij een Tomtom runner1 horloge. Echt een fijne gadget die je na je hardloopsessie kan synchroniseren met Strava. In 1 woord super!
Nu kan ik dit horloge niet aanvullen met een cadans sensor dus ben ik eigenlijk een beetje op zoek naar een fietscomputer die zo ongeveer hetzelfde werkt als mijn Tomtom runner. Ik zoek dus een fietscomputer met gps (en goed ontvangst) en die ik achteraf kan koppelen aan Strava.

Mijn Android Samsung smartphone meenemen tijdens een rit is natuurlijk verstandig voor als er iets gebeurt maar als ik Strava activeer voor een rit, mis ik de eerste 5a7 km...(en daar hoor ik meer klachten over)

Ik hoop dat iemand mijn wensen begrijpt en me verder kan helpen. Qua kosten wilde ik het ook graag een beetje normaal houden..
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Robin-S schreef: Qua kosten wilde ik het ook graag een beetje normaal houden..
Dan zou ik als eerste vragen: heb je per se die cadansmeter nodig?
Everybody bought a new bike!
pie eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 31 oktober 2015, 09:10
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 7;Cube stereo 150

Ik heb alleen ervaring met de Sigma Rox10.0 , die kan dit . Fijn apparaat.
zok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: di 12 januari 2010, 21:08

garmin edge 520 bijvoorbeeld.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

@ pie eater: de Sigma Rox10.0 is eigenlijk precies wat ik zoek. Heb zojuist diverse reviews gelezen en waarschijnlijk gaat dit hem wel worden. De prijs is ook ok. Thanks voor de tip :-q
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Garmin Edge 25 lijkt denk ik het meest op een "runner's watch". GPS, Bluetooth-verbinding met smartphone (automatisch uploaded van ritten naar Garmin Connect (en dan naar Strava), SMS-/belwaarschuwing tijdens het rijden), ANT-sensorondersteuning, geen noemenswaardige navigatiemogelijkheden. Klein, licht en makkelijk te bedienen. Lijkt in gebruik en voor de argeloze toeschouwer net een "gewone" fietscomputer.
Vorsprung durch Pedantik.
pie eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 31 oktober 2015, 09:10
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 7;Cube stereo 150

@Robin-S Goedkoopst is op dit moment volgens mij bikester.nl, 199 met zenders.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alien schreef:Garmin Edge 25 lijkt denk ik het meest op een "runner's watch". GPS, Bluetooth-verbinding met smartphone (automatisch uploaded van ritten naar Garmin Connect (en dan naar Strava), SMS-/belwaarschuwing tijdens het rijden), ANT-sensorondersteuning, geen noemenswaardige navigatiemogelijkheden. Klein, licht en makkelijk te bedienen. Lijkt in gebruik en voor de argeloze toeschouwer net een "gewone" fietscomputer.
De Edge 25 op de mtb is een teleurstelling.
Lees de reviews van gebruikers er maar op na.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Mio cyclo zou ook kunnen.
Net wat goedkoper als de garmin varianten maar ik ben ben tevreden.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Het is de Sigma Rox 10.0 geworden icm een nieuwe Cube Acid 29-er! Ik kreeg een leuke korting op de Sigma en heb hem dus maar meteen op mijn nieuwe fiets laten monteren.

Gisteravond me even een poosje verdiept in de mogelijkheden van deze gps computer en sta versteld van de functies die dit apparaat biedt. Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik routes importeer in de Sigma.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Als je een renner en fietser bent zou ik kijken naar een gps horloge. Zelf heb ik een Suunto Ambit 2 HR. Fantastisch ding. Je kan hem gebruiken voor verschillende sporten, het houdt echt vanalles bij: track, cadans (aparte sensor), snelheid, tempo, hartslag, SWOLF (zwemmen), etc. En is ook makkelijk te synchroniseren met Strava of Garmin Connect. Aangezien het een oud model is, kan je hem redelijk makkelijk vinden op marktplaats.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Ik heb al een Tomtom runner horloge en nu dus ook de Sigma rox 10.0.
Over beide ben ik zeer te spreken en zie het nut er niet van om mijn Tomtom runner1 te vervangen door wat anders.

Desalniettemin bedankt voor je reactie :-q
Plaats reactie