Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Opperhoofd schreef:
WelkomBuiten schreef:...
De relatief kleine hoogte wordt volgens mij optimaal benut.
...
Niet helemaal. Er is veel meer moois. Maar om de natuur en mede recreanten niet lastig te vallen worden sommige delen van het gebied ontzien.
https://www.strava.com/segments/12986297" onclick="window.open(this.href);return false;
(als local kan je momenten kiezen dat je niemand/weinig tot last bent, niet gezien wordt)
Ook al eens gereden inderdaad. Al was dat met een local...

De vaste route is voor onbekenden een erg leuk baantje :-q

Als je hem vaker rijd word hij wat eentonig
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Dat snap ik. De lange verbindingen tussen de singletracks zullen vast vervelen, maar bieden mooi ademruimte voor wie niet gewend is zoveel te klimmen.

Vandaag de ronde gedaan met mijn vader, dus wat rustiger aan gedaan. Net toen we de afdaling naar de onderste wegoversteek wilden beginnen kwamen we een vader met jong kind tegen die tegen de stroom in omhoog fietsten. Toch maar even gewaarschuwd. Gelukkig nog voor we zelf naar beneden denderden.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

WelkomBuiten schreef:Dat snap ik. De lange verbindingen tussen de singletracks zullen vast vervelen, maar bieden mooi ademruimte voor wie niet gewend is zoveel te klimmen.

Vandaag de ronde gedaan met mijn vader, dus wat rustiger aan gedaan. Net toen we de afdaling naar de onderste wegoversteek wilden beginnen kwamen we een vader met jong kind tegen die tegen de stroom in omhoog fietsten. Toch maar even gewaarschuwd. Gelukkig nog voor we zelf naar beneden denderden.
:o dat kan behoorlijke rommel geven
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Voor twee jaar terug gezeik met gespannen draden over de route, krijgen we nu dit :lol: ..

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag na een paar maanden de route weer eens gereden. Ligt er goed bij, is snel, alhoewel de snelle knikken in de paar afdalingen erg tricky zijn nu op full speed ivm gladder / schuiven / muller. Maar dat maakt het weer uitdagend.
Na een aantal keren Rijssen en Hellendoorn te hebben gedaan, is deze weer een leuke afwisseling. Wat korter, natuurlijk, mooie natuur. Leuk gehad dus :bier:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

All4Fun schreef:Voor twee jaar terug gezeik met gespannen draden over de route, krijgen we nu dit :lol: ..

Groet'n
Hoop ik niet.. als ik zie met wat voor snelheden ik onderuit kom... :o en dan heb Ik nog lang niet de snellere tijden geklokt..
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Vanochtend vroeg weer een hardloper onderaan de tweede 'gevaarlijke' afdaling. Zo wordt het vanzelf wel gevaarlijk...
Als ik een halve minuut eerder was geweest had ik 'm tijdens de afdaling getroffen.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Bewegende hindernissen. ... als je ze verwacht is het spannend.. Zo niet best tricky.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

WelkomBuiten schreef:Vanochtend vroeg weer een hardloper onderaan de tweede 'gevaarlijke' afdaling. Zo wordt het vanzelf wel gevaarlijk...
Als ik een halve minuut eerder was geweest had ik 'm tijdens de afdaling getroffen.
Had ik woensdag ook. Zag hem al voor me uit rennen tijdens de klim bi de waterwinning. Hij ging daar sneller dan ik omhoog :lol:

Maar op ruime afstand al tringtring geroepen, ging netjes aan de kant staan. Zo geen enkele last van. Tegen de richting in is lastiger.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

De route ligt er lekker bij momenteel. Een avond en nacht wat regen, en het meeste mulle zand is verdwenen. Slechts 1 klein modderplasje (als je voor het eerst richting het fietspad gaat, Oude Raalterweg ofzo, vlak voor dat bankje met pomp).
Er was werk verricht aan het technisch rondje, ziet er beter uit. Wordt eigenlijk best leuk om dit mee te doen, fiets meestal 2 rondjes en dan 1 van de 2....
In vergelijking met Hellendoorn veel meer ruw werk, met wortels op rare plaatsen, gestuiter etcetera, maar wel gewoon fun. Kortom, heerlijk afwisselen tussen die 2.
Erwinn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 11 juli 2016, 17:44

Vandaag voor het eerst gefietst. MTB pas sinds juli en ik vond de hoogteverschillen erg pittig. Normaalgesproken fiets ik regelmatig de route in Hardenberg. Ik ga deze zeker vaker rijden :)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zeker een leuke route, verkijk me ook altijd op het vele vals plat wat er in deze route zit.
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Wat een gezeik over incidentele hardlopers of tegen de route inrijden. Ik doe de route vaak met kids en dan lopen/rijden we ook wel eens een stukje terug...
Die 'gevaarlijke' afdaling is 4 meter breed toch?
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

segunda schreef:Wat een gezeik over incidentele hardlopers of tegen de route inrijden. Ik doe de route vaak met kids en dan lopen/rijden we ook wel eens een stukje terug...
Die 'gevaarlijke' afdaling is 4 meter breed toch?
Die na de waterwinning niet :wink:
Die is wat smaller
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

weet iemand hoe de route erbij ligt ?
heeft de storm hier ook huisgehouden?
the right to ride
Plaats reactie