08-10-2016 Ermelosche ATB tocht (ook 100km)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
JVCbike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 november 2011, 20:06
Mijn mountainbike: KTM Ultra 1964

VWV ATB schreef:Zaterdag 08 oktober 2016 staat de eerste Ermelose ATB Tocht van 2016 op het programma. Afstanden die je bij alle Ermelose ATB Tochten kunt rijden zijn: 30, 45 en 60 kilometer. Speciaal voor de tocht van 08 oktober is dat je ook "Veluws Taaiste" kunt rijden, die tocht is 100 kilometer lang (een echte ATB marathon dus) en biedt je naast de nodige uitdaging ook al het moois van de noordelijke Veluwe. De starttijd voor de 30,45 en 60 kilometer is tussen 09:00 uur en 10:30 uur en de starttijd voor de 100 kilometer is tussen 08:00 uur en 09:00 uur.
Nieuw voor deze tocht in oktober is dat je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van voorinschrijving via http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

De ATB tocht Ermelo in oktober wordt traditioneel gereden op de tweede zaterdag van deze maand. In 2016 valt dit op 8 oktober. Tijdens deze tocht kun je de bossen in hun volle herfsttooi zien. De temperatuur is vaak nog aangenaam, al zijn er ook die vinden dat het best een paar graden kouder mag zijn. Meestal is het bos in oktober nog redelijk droog.

Vorig jaar werd, naast de reguliere afstanden van 30, 45 en 60 kilometer, voor het eerst een marathon van 100 kilometer tijdens de tocht in oktober gereden, “Veluws Taaiste”. Het werd een daverend succes! De reacties van de deelnemers (239 specifiek voor de 100 kilometer!!) waren zeer positief. Het heeft ons in ieder geval doen besluiten om de 100 kilometer in 2016 wederom op de agenda te zetten. Let op: deze marathon wordt alleen in oktober verreden!

Kom in groten getale! Geen voorinschrijving nodig, gewoon inschrijven op de dag van de tocht. Wij bieden ook Scan & Go.
http://www.vwv-ermelo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gister gedeelte van de vermoedelijke route gereden, ligt er top en snel bij m.u.v. de mulle zand stukken
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik hoop erbij te zijn en dan voor de 100km versie!
Mooie trainingsronde voor de Drenthe200. :-)
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

JVCbike schreef:Vorig jaar werd, naast de reguliere afstanden van 30, 45 en 60 kilometer, voor het eerst een marathon van 100 kilometer tijdens de tocht in oktober gereden, “Veluws Taaiste”. Het werd een daverend succes! De reacties van de deelnemers (239 specifiek voor de 100 kilometer!!) waren zeer positief. Het heeft ons in ieder geval doen besluiten om de 100 kilometer in 2016 wederom op de agenda te zetten. Let op: deze marathon wordt alleen in oktober verreden!
vlgs mij was 2013 90km en vanaf 2014 de 100km al van de partij.
maar maakt niet uit. we zullen er weer bij zijn.
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Zaterdag 08 oktober 2016 staat de eerste Ermelose ATB Tocht van 2016 op het programma. Afstanden die je bij alle Ermelose ATB Tochten kunt rijden zijn: 30, 45 en 60 kilometer. Speciaal voor de tocht van 08 oktober is dat je ook "Veluws Taaiste" kunt rijden, die tocht is 100 kilometer lang (een echte ATB marathon dus) en biedt je naast de nodige uitdaging ook al het moois van de noordelijke Veluwe. De starttijd voor de 30,45 en 60 kilometer is tussen 09:00 uur en 10:30 uur en de starttijd voor de 100 kilometer is tussen 08:00 uur en 09:00 uur.
Nieuw voor deze tocht in oktober is dat je de mogelijkheid hebt om gebruik te maken van voorinschrijving via http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Beide topics samengevoegd tot één.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Douwe83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 augustus 2014, 11:12
Mijn mountainbike: Cube GTC race 2016

Was dit de tocht waarbij je de voorgaande jaren een broodje ei of pannenkoek of hamburger kreeg bij een verzorgingspost?
Want dat was echt de beste toertocht van vorig jaar en het jaar daarvoor! Ik zou voor het eten alleen al weer gaan!
Haastige spoed is altijd goed
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben ook van de partij. Het is bijna mijn achtertuin.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Ben benieuwd naar de hamburgers dit jaar ;-)
It never gets easier, you just go faster.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Hoe laat kan je starten voor de 100?
Uurtje of 7:30?



2 jaar geleden de 100 gedaan, jaar ervoor bij de 'proef-90' halverwege moeten afhaken vanwege griep. Toch knap van mezelf om 45km te mtb'en met 39 graden koorts :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik dacht dat de 100 tussen 8 en 9 mogen starten @hotdog.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

In de startpost staat: "...en de starttijd voor de 100 kilometer is tussen 08:00 uur en 09:00 uur." :wink:
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Douwe83 schreef:Was dit de tocht waarbij je de voorgaande jaren een broodje ei of pannenkoek of hamburger kreeg bij een verzorgingspost?
Want dat was echt de beste toertocht van vorig jaar en het jaar daarvoor! Ik zou voor het eten alleen al weer gaan!
Je hebt het bij het rechte eind, bij deze tocht werd je voorgaande jaren (zeker bij de 100 kilometer) bij de verzorgingspost in de watten gelegd. We proberen je weer te verrassen dit jaar. Tot volgende week!
VWV ATB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:11

Vandaag is alvast het parcours verkend, het ligt er echt bijzonder goed bij voor oktober. Kijkend naar de weersverwachtingen voor komende week zal het er volgende week zaterdag nog steeds goed bij liggen. We rekenen dus ook op een flink deelnemersaantal.
wally90
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 15:49

Is het ook mogelijk om de 100km tocht in te korten (door bijvoorbeeld lussen over te slaan) zodat je op 80km uit komt? Denk dat 100km namelijk nog iets te hoog gegrepen.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

awinkel schreef:In de startpost staat: "...en de starttijd voor de 100 kilometer is tussen 08:00 uur en 09:00 uur." :wink:
ik was nog niet wakker denk ik :)
8:00 uur present!


@Wally90: als je 80 kan, kan je ook 100 hoor. Gewoon wat meer rust pakken en goed eten en drinken.



@TS: misschien lees ik er overheen, maar wat is het inschrijfgeld?

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie