Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Maaarek schreef:Het was een leukere toch dan ik me kon herinneren van vorig jaar. Prima vermaakt.
Wie kan er wat vertellen over volgende week zondag in Zundert?
In het begin en op het eind wat kilometers verhard (over de weg), de rest van de route gaat
veelal over snelle (bredere) paden. Je pakt na 'de koffie' nog ff een stukje België mee, hier
erg aardige singletracks. Check ander ; https://m.youtube.com/watch?v=xcMKlG9Y41Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortom, best een leuke rit....
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Wouwse plantage was weer top :-q , goed georganiseerd en goed uitgepijld, van mij mogen ze dr een grotere ronde van maken (80+ofzo) omdat het op sommige delen veel en veel te druk was.
We kwamen voorbij een dame die op de grond lag en dat zag er niet goed uit, er was hulp bij dus we zijn doorgereden, iemand bekend met hoe dit afgelopen is?
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Black Scotty schreef:Wouwse plantage was weer top :-q , goed georganiseerd en goed uitgepijld, van mij mogen ze dr een grotere ronde van maken (80+ofzo) omdat het op sommige delen veel en veel te druk was.
We kwamen voorbij een dame die op de grond lag en dat zag er niet goed uit, er was hulp bij dus we zijn doorgereden, iemand bekend met hoe dit afgelopen is?
80+ is totaal geen probleem, 150+ is ook mogelijk zonder te hoeven kruisen en met minimaal asfalt :-q Een aantal jaar geleden eens geprobeerd en ja, 't kan :wink: :roll:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Het schijnt qua manschappen een probleem te zijn om het te kunnen realiseren, bos is er idd genoeg. :D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

en wat dacht je van vergunningen ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Black Scotty schreef:Wouwse plantage was weer top :-q , goed georganiseerd en goed uitgepijld, van mij mogen ze dr een grotere ronde van maken (80+ofzo) omdat het op sommige delen veel en veel te druk was.
We kwamen voorbij een dame die op de grond lag en dat zag er niet goed uit, er was hulp bij dus we zijn doorgereden, iemand bekend met hoe dit afgelopen is?
Geen probleem bike meestal eerst de 25 km en daarna de langere afstand voor voldoende kilometers 8) Tevens omzeil je de drukte lekker vroeg starten en op de korte afstand lekker rustig biken, de meeste vroege bikers rijden de langere afstand. Alleen wel zorgen dat je op tijd voor de tweede ronde kan starten maar dat is logisch...
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
wimo61
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 19 oktober 2015, 21:34

23-10-2016 Cafe Stuivezand Bredaseweg 43 Zundert. Vertrektijden tussen 8.00 en 10.00 uur
Inschrijfgeld €4.00
Op de 4e zondag van oktober organiseren de Trappistentrappers een veldtoertocht (VTT). Dit evenement is voor iedereen toegankelijk. Elk jaar mogen wij tussen de 700 en 1500 deelnemers verwelkomen.

Onze VTT kent 3 afstanden, namelijk 25, 40 en 55 kilometer. De 55 km-tocht,is vrij uniek onder de West-Brabantse en Belgische Nooder-Kempen tochten. De 40 km en 55 km vallen grotendeels samen, na circa 35 km is er een splitsing waarbij een extra lus van 15 km kan worden gereden.

De route is volledig uitgepijld, op gevaarlijke oversteekplaatsen staan gecertificeerde verkeersregelaars en er is een verzorgingspost onderweg, bij de 55 km is er een extra post. Bij de verzorging kunnen deelnemers wat eten en drinken, tevens is hier materiaal hulp en eventueel EHBO.

De tocht voert langs verschillende natuurgebieden zoals bijvoorbeeld , de Galderse Meren, het Mastbos, Meerse Bergen, De Mosten en de Krochten en Waaijenberg.
Het parcours is zeer gevarieerd en is onder nagenoeg alle weersomstandigheden goed berijdbaar met MTB of crossfiets.

Voor meer informatie http://www.trappistentrappers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag tot ziens in Zundert.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik hoop dat de organisatie van de toertocht Zundert nog meeleest in dit topic, want ik wil toch nog even een fikse pluim geven voor de verkeersregelaars van deze tocht. Een voorbeeld voor alle andere tochten. Ik heb het zelden zo professioneel meegemaakt. Bedankt!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Tering Jantje wat was het koud in Zundert. Vertrok om 8:30 in Roosendaal in de zon en vanaf Rucphen richting Zundert werd de mist steeds erger. Tot einde van de ochtend in de mist gereden waardoor zelfs mn telefoon uitviel door de kou.

Desalniettemin een leuke tocht gereden, wel vrij veel verharde stukken.

Komende zondag van de partij in Essen. Deze gaat over de Kalmthoutse heide en is echt een aanrader!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Maaarek schreef:Komende zondag van de partij in Essen. Deze gaat over de Kalmthoutse heide en is echt een aanrader!
Gaat die richting Huijbergen dan???
Always ride with a smile!!!!!!
galileo
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 19:35
Mijn mountainbike: Lapierre 629 Prorace

Johnny D schreef:
Maaarek schreef:Komende zondag van de partij in Essen. Deze gaat over de Kalmthoutse heide en is echt een aanrader!
Gaat die richting Huijbergen dan???
Ja

Vertrek richting Wildertse Duintjes, via "t sluiske" naar Kalmthouts Heide, daarna Staartse Heide en daarna de "bergjes" nabij Huybergen en dan terug richting Essen.
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

galileo schreef:
Ja

Vertrek richting Wildertse Duintjes, via "t sluiske" naar Kalmthouts Heide, daarna Staartse Heide en daarna de "bergjes" nabij Huybergen en dan terug richting Essen.
Bij Essen-Wildert heb je toch van die grappige slalomstukken?
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Yep - Wildertse duintjes :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

komende zondag weer Terheijden, na wat kilometers door de polder en aanloop langs het kanaal, richting
Oosterhout voor de nodige kilometers door het bos, naar mijn idee best een aardige TT. :-q

Voorgaand jaar al eens gereden onder 'zomers omstandigheden', mede door de laagstaande zon nog een
(boom) stronk over het hoofd gezien waardoor ik een onverwachte valpartij had (op ca. 1:18) check ;
https://www.youtube.com/watch?v=A0flZJDzyWw" onclick="window.open(this.href);return false;
Biezem01
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 28 september 2009, 16:40
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro Blackline

Vandaag Terheijden gereden, na 2x een heel mooi parcours gereden te hebben de vorige jaren viel het vandaag tegen.
Voor de bevoorrading bijba alleen verharde weg of zandpaden in de polder.
Na de bevoorrading het eerste stuk hetzelfde als voor de rust, daarna wel een mooi stuk door vrachelen.
Wat was er mis met het oude parcours :~ ????
En dat terwijl ik ook hier in Roosendaal had kunnen biken :-{
Plaats reactie