MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lewis
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 12:57
Mijn mountainbike: CUBE Ltd Pro 29"

Gisteren de Bergen op Zoom route gereden; zwart & Halsteren & blauw
Echt een hele leuke route, vooral de zwarte. Ik heb die zelfs 2x gedaan omdat ik het zo leuk vond. Ik ben overal boven gekomen behalve bij 1 heuvel waar er bovenop heel veel los zand lag. Daar kwam ik net niet door.
Op het verbindingsstuk naar Halsteren langs de snelweg/manege was wel heel erg zwaar met dat vele losse zand. Het eerste stuk van de Halsteren route is wel leuk. Hier staan er echter soms een bordje links en rechts; is dat de chickenrun ofzo? Je kan dan onderlangs blijven rijden maar ook naar boven en naar beneden waar er afdalingen inzaten die ik niet aandurfde. Misschien dat wat beter aangeven? Voor de rest waren de bordjes goed te volgen. Dat lange stuk over het gras is niet echt leuk, dat sla ik volgende keer over.

De groene route is dan weer heel anders. Hele snelle singletracks door het bos met bijna geen technische stukken. Zo'n 10km singletrack/bospad. Ook erg leuk. Alleen het stuk nadat je langs het hek van de basis hebt gereden moet je de weg oversteken en daar miste ik toch een aantal bordjes. Ben toen maar parallel langs de weg blijven rijden en kwam toen weer ineens bordjes tegen.
Luctor et Emergo - Ik worstel en kom boven
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Lewis schreef: Alleen het stuk nadat je langs het hek van de basis hebt gereden moet je de weg oversteken en daar miste ik toch een aantal bordjes. Ben toen maar parallel langs de weg blijven rijden en kwam toen weer ineens bordjes tegen.
Deze route loopt daar ook een stukje over het fietspad parallel langs de weg. Volgens mij heb je gewoon goed gereden daar.
Always ride with a smile!!!!!!
Elbedwerg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 09:46

zag gisteren dat er paaltjes op route blauw bijgeplaatst waren dus dat hebben ze opgepakt ook op de andere twee routes waren ze goed zichtbaar.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Bijgeplaatst als in nieuwe paadjes of is de bestaande markering gewoon vervangen?
Elbedwerg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 8 mei 2012, 09:46

nee alleen de missende zijn er bijgekomen
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Route Halsteren staan inmiddels alle bordjes weer zag ik vandaag. Heeft de gemeente dus toch opgepakt. Verder lag Bergen op Zoom zwart er erg goed bij alleen opletten voor wandelaars (loslopende honden), hardlopers en ruiters.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Er is veel veranderd hier in de omgeving, er zijn nieuwe fietspaden bijgekomen die in het aanrijd route zitten van de zwarte route. Verder geen problemen hiermee.

Route lag er top bij idd !
Marcus2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 november 2006, 19:59
Mijn mountainbike: KTM

Vorig weekend de Groene Route en de Zwarte gedaan in de sneeuw. Heel leuk en ondanks de sneeuwlaag lag het parcours er geweldig bij.

De Groene Route vind ik een beetje te mak. Men spreekt hier over een uitbreiding aan "De Kloof". Wij zijn een bord tegen gekomen met de naam Nieuwe Kloof (zie kaartje). Welk gebied bedoelen jullie dan? De Molshoop of het gebied ten noorden van de Borgvlietsche Duinen? Ik zou graag de groene route wat uitbreiden.

Afbeelding
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Wat een heerlijke baan zeg !!
Marcus2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 9 november 2006, 19:59
Mijn mountainbike: KTM

bonzaiking schreef:Wat een heerlijke baan zeg !!
??? Wat bedoel je?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren de groene en zwarte lus gereden. De groene is relatief eenvoudig en lekker snel. De zwarte is een stuk leuker met veel korte klimmetjes, helaas is de bewegwijzering op de zwarte route niet ideaal waardoor je soms moet zoeken als je er voor de eerste keer komt. Al met al wel een leuke dag gehad.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik ken het bij het spoor
Ben je letterlijk het spoor bijster
mrperry
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 december 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Trek Cobia 29er 2012, Rocky Mountain Slayer 2007

Afgelopen vrijdag de route nog gereden, lag er op veel plekken goed bij.
bij halsteren (blauwe route) was het aardig drassig/modderig.

en moet halverwege de zwarte route afstappen voor een boom die op de route lag.
voor de rest ligt het er prima bij!
altijd leuke route, kom er graag.

weet iemand of het mogelijk is om ergenst mn bike af te spoelen?
deed dit voorheen wel eens bij stayokay, maar zag dat deze compleet vernieuwd is.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

mrperry schreef:weet iemand of het mogelijk is om ergenst mn bike af te spoelen?
deed dit voorheen wel eens bij stayokay, maar zag dat deze compleet vernieuwd is.
Aan de zijkant bij Stayokay hangt wel een slangetje. Bij de receptie van het klimbos, meen ik.
Always ride with a smile!!!!!!
mrperry
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 december 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Trek Cobia 29er 2012, Rocky Mountain Slayer 2007

Johnny D schreef:
Aan de zijkant bij Stayokay hangt wel een slangetje. Bij de receptie van het klimbos, meen ik.
Bedankt voor je antwoord, zal volgende keer is kijken.


andere vraag, wordt er nog wel eens een Led's ride - nachtrit gereden?
Plaats reactie