MTB route bij Zandvoort |

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Harry!
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 13 november 2007, 15:48
Mijn mountainbike: Felt nine 1

KeesVN schreef:De verwachting is dat er begin volgend jaar een vergunning is om een hek werk te plaatsen rond het Circuit Park Zandvoort.
Dan zal het parcours aangepast worden zodat het binnen de vergunningen valt.
Het speelt inmiddels al jaren, we hopen nu dat het dan ook spoedig gaat lukken. Nog even geduld.
:-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Niet alleen op het circuit is het nu een racebaan...... Het MTB parcours ligt er picobello bij.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Voor het eerst sinds het voorjaar weer eens Zandvoort 'gedaan'. Voor de winter the place to be als je in Kennemerland woont en een beetje wil biken.
Met 2 rondjes 31.01 en 31.07 best tevreden al hield de conditie niet over.
Het is een parcour wat veel vraagt van conditie en techniek. De stukken north shore zijn op de juiste plekken aangebracht. Dikke duim voor de onderhoudsploeg.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Na alle regen is Zandvoort weer een leuke optie voor een rondje. Gisteren geweest en t was nog vrij druk ook waarbij vrijwel iedereen klaagde over de doorntakken en snijwonden.

Nou wil ik mij best een middagje kwaadmaken met een snoeischaar maar het blijft een beschermd natuurgebied...Iemand bekend met de status van het onderhoud, wie doen dit?
Gebruikersavatar
Mrcrown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 6 juni 2017, 19:41
Mijn mountainbike: Cube Attention SL "2017"

mugged schreef:Na alle regen is Zandvoort weer een leuke optie voor een rondje. Gisteren geweest en t was nog vrij druk ook waarbij vrijwel iedereen klaagde over de doorntakken en snijwonden.

Nou wil ik mij best een middagje kwaadmaken met een snoeischaar maar het blijft een beschermd natuurgebied...Iemand bekend met de status van het onderhoud, wie doen dit?

Was dit geklaag ook terecht volgens jou? Of moet ik me scheenbeschermers van
voetbal uit de kast halen? Ben van plan morgen er eens te gaan kijken.
Heb het parcour nog nooit eerder gedaan.
Don't look back, something might be gaining on you!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik was er vorige week en vond het wel meevallen. Kan wel een snoeibeurtje gebruiken, maar om nou te zeggen dat ik me overal open haalde, nee. Ben trouwens niet naar het noordelijke stuk gereden maar heb alleen de aangewezen route gedaan.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vooral gaan hoor, beetje battle scars horen erbij toch :winkie:

Maar voorgaande jaren werden de echt nare takken weggehaald dus vandaar mijn vraag over onderhoud. Ik neem morgen wel ff een schaar mee voor de gevaarlijke takken.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ik was afgelopen maandag in Noord-Holland voor de route Schoorl, had in mijn achterhoofd al het idee om Zandvoort nog even mee te pakken. Na twee rondjes Schoorl met de auto deze kant op gereden om hier nog een rondje te pakken.

De route houd je constant bezig, veel singletrack korte klimmetjes veel sturen en richting het einde nog een leuke drop-off! Het viel me best zwaar met twee rondjes Schoorl in de benen maar heb er zeker geen spijt van dat ik hierheen gekomen ben.

Had de camera mee, voor de liefhebbers:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Leuk dat filmpje, krijg je toch een beetje een beeld hoe het momenteel is. Route ziet er goed uit. Wilde morgen ergens heen en misschien is Zandvoort wel een optie.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Gisteren deze route gedaan, eigenlijk tegen beter weten in omdat het al weken erg droog is.

Ik ben best wat gewend (UHR) qua mul zand, maar dit lijkt wel gewoon t strand op het moment. Ook zijn de tracks in het groen wel enorm groen. Overwoekerd met braamstruiken en brandnetels. Ging toch nog even over het stuur en er middenin. Met de beste wil van de wereld kwam ik de duinen niet op.

Wat wèl heel cool is, is het uitzicht over het circuit, dat geeft weer een hele andere kijk op de baan dan als je er zelf op rijdt!

Kan me voorstellen dat dit in de herfst en winter een vet baantje is, maar voor nu laat ik em even links liggen.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als je de UHR gewend bent, dan ben je (in NL) verwend :lol:
Ik woon in Haarlem en in zeg maar wintertijd is het inderdaad een super-leuk rondje.
Zomers is het hooguit te doen met een fatbike, maar dan hebben we Spaarnwoude :-D
Dat vind ik swinters een natte treurige bende,dus zo hou je ook wat afwisseling.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ik zit te denken om weer eens een bezoek te brengen aan Zandvoort, weet iemand wat de staat van de route is?
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Dunc@n schreef: di 20 november 2018, 15:58 Ik zit te denken om weer eens een bezoek te brengen aan Zandvoort, weet iemand wat de staat van de route is?
2 weken geleden lekker druk daar op zondag, dus ik denk dat ie in topstaat is.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
KeesVN
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 26 maart 2012, 08:03
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29
Contacteer:

Parcours ligt er inderdaad goed bij. Let op, in het noordeijk deel zijn wat wijzigingen aangebracht i.v.m. De verleende vergunning. Is nog niet geheel af maar wordt in onze schaarse tijd aan gewerkt. Veel plezier.
http://www.dunebikers.nl/
https://www.facebook.com/Dunebikers/
Bij evenementen op het circuit kan de toegang tot het ATB-parcours geweigerd worden.
http://www.circuit-zandvoort.nl/Event?c ... nguageId=1
g.fisher
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 6 september 2014, 09:28

even een vraagje, morgen 26-11 is er een "private event" op het circuit , is de de mtb route dan open?
jan-pieter flipse
TRAILCREW RHENEN
Plaats reactie