Endura

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
R Hoekstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 21:14

Hallo,

Is iemand die ervaring(en) heeft met Endura kleding, en met name de Hummvee.
Ik bedoel dan kwaliteit stof, pasmaat e.d.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Mvg R Hoekstra
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ja.
Prima.
Niet constant... wel goed.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb 2 Humvee shorts.
Binnenbroek vond ik niets, ik heb die weggegeven, gebruik m'n fietsbroek onder de shorts.
De stof is in nieuwstaat ook sproeiwaterdicht, maar dat verdwijnt na een paar keer dragen/wassen.
Om dat weer terug te krijgen moet je speciale wasmiddelen gebruiken, zoals ergens op de site van Endura staat beschreven.
Probleem is dat dat spul vrij prijzig is en als je maar 1 broek hebt om er in te wassen is de broek na 4x wassen een soort van financieel total loss. Heb je een hele stapel waterdichte (fiets) kleding, dan speelt dat natuurlijk niet zo.
(Ik heb de broek een paar keer gewaxt met een waxinelichtje, werkt ook goed)
Goede afwerking, veel bruikbare zakken, goede sluiting.
De stof is slijtvast, probleem is natuurlijk dat er altijd iets moet slijten, dus met de Humvee is dat je zadel...
Dit probleem heb je bij de meeste shorts. Alles degelijker dan Lycra is een aanslag op je zadeldek
Ik heb maat XL bij spijkerbroekmaat 34.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Heb een jersey met korte mouwen en een 3/4 broek. Stof is van goede kwaliteit, intensief gebruikt en vaak gewassen. Zie er verder niks aan. Qua maat gewoon je normale maat aanhouden. De kleding valt los, ruimer...
Voor het koudere weer een MT500 long sleeve jersey, ook een toppertje. Zit heerlijk. Als het spul versleten is, koop ik het weer.

Edit: ja,die binnenbroek is niks...ook hier mijn gewone bib eronder.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ook hier twee Humvee shorts. Een korte en een tot net onder de knie. Erg tevreden over de broeken. Zoals TSTM al aangaf zijn de binnenbroeken echt ruk. Echter kun jij bij Endura ook betere bestellen maar je favoriete bib eronder werkt natuurlijk ook prima.

Kwaliteit van de stof vind ik erg goed, zeer slijtvast. Qua maat, spijkerbroekmaat 29 en van de Humvee een S. Zit dan net aan in de taille dus mag niks aankomen :tong Zou volgende keer een M nemen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik heb verschillende kledingstukken van Endura.
Gewoon erg goeie kwaliteit en over het algemeen voor een schappelijke prijs.
Het doet qua kwaliteit niets onder voor bijvoorbeeld Fox. Daar heb ik ook wat spullen van, kwaliteit is prima.
Alleen na 1x wassen zijn de logo's wel verdwenen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marco79 schreef:Ik heb verschillende kledingstukken van Endura.
Gewoon erg goeie kwaliteit en over het algemeen voor een schappelijke prijs.
Het doet qua kwaliteit niets onder voor bijvoorbeeld Fox. Daar heb ik ook wat spullen van, kwaliteit is prima.
Alleen na 1x wassen zijn de logo's wel verdwenen.
Bij Endura ?
Net ff naar de kast gelopen, op mijn Humvee's zijn de logo's nog luid en duidelijk leesbaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

heb hier ook verschillende kledingstukken van endura, kwaliteit/prijs verhouding is prima,
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Gebruikersavatar
Grease monkey
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 18 november 2015, 13:34
Mijn mountainbike: CUBE.Reaction GTC SL 29

Ik heb ook diverse kledingstukken van Endura.
2x Hummvee; 3/4 en short
1x MT500 Spray langebroek
Alle drie bevallen mij zeer goed. Zoals hierboven al staat; goede prijs / kwaliteit verhouding.

De Hummvee's kwamen met een binnenbroek, welke ik draag. En ik heb nog een losse binnenbroek erbij gekocht. De binnenbroeken bevallen mij erg goed, maar daar zijn de meningen nogal over verdeelt. (Ik heb geen evaring met een "normale lycra met zeem", misschien is dat het ;-))
Je kan die binnenbroeken in de buitenbroeken vastmaken met drukkers, maar ik draag ze zonder de beide broeken aanelkaar vast te maken. Dat bevalt prima.

Groeten, Remco
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo te zien zijn de meesten het wel eens over de kwaliteit van Endura: die is gewoon goed, tegen een heel redelijke prijs.
Dat is ook mijn ervaring, ik heb er twee broeken van (3/4 en lang) en sinds kort een dun jack. De pasvorm vind ik normaal, neigend naar een tikje krap. Dus zit je op de grens van bijvoorbeeld M en L zou ik voor een L gaan.
Het is echter niet zo erg als bij sommige andere merken, bij italiaanse kleding heb ik meestal een L nodig en ik ben 1.70m... De Endura broeken heb ik in M, mijn spijkerbroekmaat is 32. Het jack had ik ook in M besteld maar na passen alsnog geruild voor een L.

De zeem van de meegeleverde binnenbroek is vrij dun. Vreemd genoeg bevalt die broek op wegritjes best goed maar in het terrein krijg ik snel last van irritaties met de dunne zeem.

Wat TSTM meldt over slijten van het zadeldek herken ik ook. Bij alle zadels waar ik regelmatig met een baggy op zit slijt de rand van het dek bij de neus van het zadel. Maar dat is geen typisch Endura probleem, alle baggy's doen dat.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik heb 2 hummvee shorts en 1 hummvee lange broek.
Allemaal maat L en valt bij mij perfect, bij de eerste short toendertijd had ik eerst een M, maar toen zat de binnenbroek veels te krap.
Ik heb als spijkerbroekmaat ongeveer 32/34.

De binnenbroeken heb ik heel lang gebruikt, voor de lokale rondjes goed genoeg, maar langere ritten toch wat kontpijn.
Maar laatst opgewaardeerd naar de 8-panel binnenbroeken die toch wel wat comfortabeler zijn.
Ik was altijd alles na het fietsen in de wasmachine op 40 graden en de broeken zijn nog steeds goed.
Dat zegt mij genoeg over de kwaliteit, goed dus :-q

Ook heb ik 2 paar full monty full-finger handschoenen, en die bevallen me ook goed.
Enige minpunt daar aan is dat het klittenband niet meer goed werkt.
Al met scheermesje de overtollige losse haartjes weggesnoeid maar dat heeft niet heel veel geholpen.
Binnenkort even wat voor verzinnen.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ook ik ben tevreden met Endura. Ik heb een singletrack shorts, een humvee en een langere broek. De binnenbroeken zijn inderdaad niet optimaal maar voor ritjes tot 2 uur zijn ze goed te gebruiken.
Qua maatvoering zit ik tussen de M en L. Ik heb beide varrianten waarbij de M aan de strakke kant zit en de L comfortabel los. Spijkerbroek / pantalon zit ik op maat 32 / 52. Dit wisselt per seizoen ;)
Gebruikersavatar
R Hoekstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 21:14

Ok mannen bedankt voor de reacties.
Ik heb mijn keus gemaakt.
thnx

Gr R Hoekstra
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Vandaag online ook een Endura Hummvee II short besteld in Maat S, omdat ik veel had gelezen dat dat ze juist heel ruim vallen. Normaal zou ik zeggen, ik heb maat M (48) jeansmaat 31.

Erg jammer dat dit spul vaak alleen nog online te koop is...
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

O.a Bikeplannet in Haarlem en Mantel in Arnhem hebben er plenty van hangen..
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie