" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Ik word er nieuwsgierig van; hoe kom ik op dat nieuwe lusje?
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Volgens mij start het lusje op de kruising van Sandenburglaan en Dierdonkse Heide, het is het stukje "bos" wat naast de Coendersberglaan ligt. Als je vanaf de route bakelse bossen komt is het de fietsbrug over en dan een stukje rechtdoor....
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Gisteren bij het uitlaten van de nieuwe bike het bovenstaande rondje 2 keer gereden. Nog niet erg snel omdat het nog aangereden moet worden. Het is niet al te spannend of lang (ongeveer 1.1 km) maar toch leuk om er bij te hebben. Er rijden nu veel kinderen uit de wijk op. En dat lijkt me een prima ontwikkeling :-)

https://www.strava.com/activities/85613 ... 0861034621" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen weer 2 rondjes gedraaid in Helmond, volledig droog en super veel grip! Mijn benen voelde niet super aan maar vreemd genoeg wel een pr gereden. 25.53..

Er werd zelfs op de zondag aan de route gewerkt, petje af!
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Weet iemand of deze route nog word uitgebreid?


Gr
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Weet iemand of deze route nog word uitgebreid?


Gr
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

In een lokaal krantje las ik een aantal weken geleden dat de organisatie er graag een 3 kilometer bij wil hebben. Zal inmiddels wel bij de gemeente liggen.
Onlangs is er wel een klein lusje bij gekomen.
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Klopt dit lusje kwam ik ineens tegen best leuk klimmetje
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Gisteren hier 2 rondjes gemaakt. Aangenaam verrast, erg leuke route met goede flow. Kort maar prima meerdere keren te rijden. Lag er ook goed bij! :-q
Knakworstkweker

Modbreak:

Gelieve zinloze en provocerende opmerkingen achterwege te laten.
Grt.
Herperduin
Beheerder
Knakworstkweker

Dat houden we ook graag zo, vandaar dat we dit niet graag aan de grote klok hangen...
Knakworstkweker

Hallo,

Zou iedereen die hier ooit komt of van plan is heen te gaan aan de volgende voorwaardes willen voldoen:

- Had al een mtb voor dat er corona was.
- Heeft het benul dat heel hard remmen kuilen maakt en dat is zonde van de route.
- Is in het bezit van een stel werkende oren.
- Heeft het vermogen om, de vraag om te passeren, om te zetten in een fysieke actie.
- Is er zich bewust van dat de singletracks GEEN rustplaats is.

Het spijt me zeer maar mijn mond viel vandaag van verbazing open, prima dat iedereen wil fietsen, maar dit was ronduit gevaarlijk voor iedereen.

Fijne Fietsdagen! :bier:
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

- Heeft het vermogen om, de vraag om te passeren, om te zetten in een fysieke actie.

Neem aan dat je zelf de fysieke actie maakt ?
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Normaal gesproken een samenspel he?
De in te halen persoon maakt wat ruimte waar mogelijk, de inhaler ook en gaat er langs.
Als beiden over een normaal funktionerend stel hersenen beschikken en bereid zijn daar ook nog iets van te gebruiken levert dat geen enkel probleem op. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

Kalfonske schreef: zo 20 december 2020, 16:27 - Heeft het vermogen om, de vraag om te passeren, om te zetten in een fysieke actie.

Neem aan dat je zelf de fysieke actie maakt ?
Beide.

Je vraagt of je links/ rechts voorbij kan zodat de ander dan een beetje links/ rechts aanhoudt.

Blijkbaar is dit nog steeds niet helemaal doorgedrongen bij de TWC-bejaarden.

Dezelfde vraag werd door flatpedal-gympie fietsers prima uitgevoerd met een nette begroeting er nog gratis bij.
KTManiac schreef: zo 20 december 2020, 16:34 Normaal gesproken een samenspel he?
De in te halen persoon maakt wat ruimte waar mogelijk, de inhaler ook en gaat er langs.
Als beiden over een normaal funktionerend stel hersenen beschikken en bereid zijn daar ook nog iets van te gebruiken levert dat geen enkel probleem op. :-q
Zie bovenstaande.


Ik heb tot nu toe nog nooit echt last of hinder gehad van de drukte in het bos, maar vandaag ging echt alles mis wat er mis kon gaan.

TWC-bejaarden die niet laten passeren, corona-bikers die midden op de trail staan te buurten, castrelli-treintjes.

Het viel me gelukkig mee dat ik maar 1, zich netjes gedragende, trailrunner heb gezien.
Geen verdwaalde wandelaars, loslopende honden of spelende kinderen.

Als dat er nog bij was geweest waren er geheid ongelukken gebeurd.

En 'je kan toch ook op een andere dag gaan fietsen' is de wereld op zijn kop.
80% van de nieuwe aanwas is gepensioneerd of werkt thuis, die hebben doordeweeks tijd genoeg, dat ze die tijd dan ook gebruiken en op zondag lekker gaan werken of zoiets.

Ik ben voorstander, om net als voor noodopvang voor de kinderen als je een cruciaal beroep hebt, dit tijdens lockdowns in te voeren.

Mensen met en cruciaal beroep op zaterdag en zondag, overtreders een boete net zo hoog als een corona boete.
Plaats reactie