Deventer

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gisteren de zwarte en de groene route gereden. De zwarte route.....puntgaaf ! Groene route kent ook veel mooie singletracks die de wat mindere rechte / brede wegen ruimschoots compenseert. Had echter wat moeite met de bewegwijzering.... Omdat ik op mtbroutes.nl daar vrijwel niemand over hoor vermoed ik dat er zeer recentelijk iemand zo leuk is geweest bordjes weg te halen. In het laatste gedeelte kom je op een gegeven moment langs een landhuis dat omgeven is door een hekwerk. Iets verder op begint een gave singletrack die eindigt in een T-splitsing. Om er zeker van te zijn dat ik niets over het hoofd had gezien nog maar eens terug gereden....maar geen enkel bord te zien. Uiteindelijk bleek dat je daar links moet. Het eerstvolgende bord komt pas na een bocht die een heel stuk verder op ligt. Het kan haast niet anders of daar ontbreekt een bord. Zo waren er nog een paar situaties waar de bewegwijzering niet duidelijk was of simpelweg ontbrak. Neem niet weg dat ik het een leuke route vond om te rijden !
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Starcruiser schreef:Vandaag gezien op de paarse route:
Op de Midlijkerdijk, een verharde weg ergens tussen Schalkhaar en Wesepe, een bord door locals weggezet met de tekst: mountainbikers, de weg is van iedereen, gedraag je fatsoenlijk aub.

Weet iemand waar dat op slaat? Gaan mtb-ers daar niet voldoende opzij voor trekkers of zo?
Wij hebben afgelopen zondag de paars route gefietst en zijn inderdaad dit bord ook tegengekomen.. gok iemand die daar in de buurt woont en het niet zo op de mtb'ers heeft.

Verder lag het er prima bij, wordt vooralsnog goed onderhouden. Wel zagen wij ergens bij het uitkomen van een stuk bos weer de weg op dat er stoeptegels rechtop waren gezet..Eentje stond nog rechtop de rest was al plat, dus pas op mocht dit weer gebeuren.
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
Gebruikersavatar
Bike2Sport
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 oktober 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Stevens M8 Race, Merida TFS 900, Cube LTD SL 29 2014
Contacteer:

Gisteren de groene route gefietst, het was te merken dat het nogal geregend had de dag ervoor :D vooral op het laatste stuk lagen veel plassen.
Buiten dat lag het er prima bij, al is het wel even oppassen bij de bramenstruiken :lol:
http://www.Bike2Sport.nl
Online Mountainbike winkel voor Fietskleding, Accessoires, Onderdelen, Onderhoudsmiddelen en Gereedschap

http://www.facebook.com/bikesport
young.legin
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 juni 2016, 01:04

Eergister de rode route gedaan.
ik vond toen een speed lock (blauwe).
Dus als je ehm terug wil...

later!

en een van de eerste paaltjes van de rode route nergens kunnen vinden :~
mikebike
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Gilbertson Inferno Rohloff

Achterop ter hoogte van De Haere is van route Diepenveen de boel op de schop gegaan, ziet er goed uit!
Two wheels addicted
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandag weer eens heen geweest ( twee jaar geleden geweest met een vakantie ) de groene route gereden zitten leuke stukjes zijn ook bezig met nieuwe single tracks wel aardig wat vernindings wegen in de route
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Er zijn meerdere aanpassingen gedaan op de routes. Althans op groen en zwart. Rood en paars al een tijdje niet gedaan. Wechelerveld (zwart) is even dicht geweest na de vorst, maar is nu weer open.

Het blijft zo dat er verbindingsstukken in zitten, dat is een beetje de aard van de omgeving. Toch worden er steeds nieuwe singletracks aan toe gevoegd om de verharde wegens te vermijden :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Weet iemand hoe de route bij Diepenveen er momenteel bij ligt? Is de boel een beetje droog of nog erg modderig? Betreft de groene route.
krosser
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 14 december 2010, 03:19

Groene route ligt er prima bij, ook weer helemaal toegankelijk.
praten = praten / fietsen = fietsen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Super!! Ga ik er morgen eens heen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De route lag er inderdaad prima bij! Geen modder gezien.
Het 1ste gedeelte van de route heeft leuke singletracks, maar erg jammer dat het laatste gedeelte veel over asfalt gaat.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Vorige week donderdag ben ik er geweest en het ligt er eigenlijk super bij. In de tussentijd is er geen regen gevallen volgens mij. Het was echt heerlijk om Diepenveen weer eens te rijden! Ook een paar nieuwe singletracks gezien, gaaf geworden. Wechelerveld lag er ook goed bij, 'per ongeluk' nieuw PR gezet van 8:47 :)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De zwarte en groene route gereden.
Zwart was een heerlijk rondje om te knallen. Alleen de bewegwijzering kan er wat beter naar mijn idee. Bijv. op ik denk een oude vuilstort kan je op een gegeven moment rechtdoor en rechts. Beide stonden de nodige sporen maar geen idee hoe de route er officieel loopt.
Iemand een idee waarom de zwarte route niet op MTBRoutes.nl staat als route?
Groen was een afwisselende route tussen (nieuwe) singeltracks, asfalt en brede (zand)paden door een mooi landschap. Alleen bij een vrij nieuw lusje waar 2 toppen van gezaagde bomen over de route laten op snelheid aardig onderuit gegaan. Volgende keer verder vooruit kijken ;-)
krosser
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 14 december 2010, 03:19

Hier word je dan weer treurig van:

https://www.destentor.nl/deventer/cross ... ~a54e181f/" onclick="window.open(this.href);return false;
praten = praten / fietsen = fietsen
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hoe erg is de schade eigenlijk? Ik heb er nu veel mensen over gehoord, maar niemand is er geweest. Zelf ik heb de route nog niet gefietst sindsdien.
Plaats reactie