12-3-2017 – Gulpen – Specialized MTB Tourtocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Twijfelaars, gaan! Droge veldwegen, weinig modder! Live...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Zo weer onderweg naar huis. Wat ben ik blij bat im ben gegaan 50 km genoten !!!! En in korte broek gelukkig, leek wel zomer 8)
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Inderdaad, weinig modder en schitterend weer. Mooie tocht en heerlijk rustig onderweg, was weer genieten.
Big Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Vision Big Man, Cube ams comp (groen)

Heb er de 50 gedaan, en zoals verwacht was het ( voor mij ) zwaar. Maar toch goed te doen.
Enkele stukken hadden nogal last van modder, en over het algemeen vond ik de ondergrond zacht.. Maar niet zo erg als het vlakste stuk erbij, een grasveld.... liep voor geen meter... had liever een steile klim gedaan. Verder prachtig weer, 2 goed getimede pauzes, kon niet beter, meer van dit soort tochten.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Iemand een idee op welke site de foto's komen te staan?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

.
Laatst gewijzigd door George op ma 13 maart 2017, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eerst even aan je eigen niveau werken aub.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat een rare reactie. Waarom?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Ja idd .. wat een rare reactie.....
Super leuke tocht . Maar het uitpijlen was knudde.
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Ja waar de foto's ?
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 78km was prima uitgepijld, vond ik. Heerlijke zonnige rit, geeindigd in korte broek, korte mouwen. Veel klimmen, met name in Aachenerwald/Preuswald. Niet al te hoog trailgehalte, maar dat is voor maart ook niet een gekke keus. Stel, het zou echt nat zijn... dit blijft prima bereidbaar, lekkere marathon. Uit/thuis bijna 100km/1750hm gereden. En dit jaar bij Moresnet wel goede bevoorrading met lekkere soep, jammie. Genoten dus!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik ben ook afgezakt naar Zuid-Limburg. Na 8 kilometer had ik het al wel gezien, zeker vanwege de soms steile en modderige klimmetjes. Op karakter doorgereden naar de eerste pauzeplaats (rond 20 km). De overige 30 gingen een stuk beter. Nu terugkijkende was het een mooie en leuke tocht. Parcours lag er voor een groot deel prima bij. Alleen op 1 plek was er een buurtbewoner zo leuk geweest om een pijl andersom te hangen. Gelukkig had hij/zij niet gezien, dat er in het bos al een pijl naar links hing en verderop in de straat nog een pijl rechtdoor... Maar goed, snap dit soort mensen niet.
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Boekenkist schreef:Ik ben ook afgezakt naar Zuid-Limburg. Na 8 kilometer had ik het al wel gezien, zeker vanwege de soms steile en modderige klimmetjes
Daarvoor ga je ook naar Limburg, juist voor die steile en modderige klimmetjes :winkie:

Wij hebben met 3 man heerlijk doorheen het Limburgse mogen fietsen met 65km op de klok en 1243 hoogtemeter.

Pijltjes hadden vaak wel iets eerder gemogen, of wij hebben sommige stukken veel te hard gereden dat kan ook...

Zonnetje op de bol en genieten!

https://www.youtube.com/watch?v=PQFCM90zHT4
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Dubber schreef:
Boekenkist schreef:Ik ben ook afgezakt naar Zuid-Limburg. Na 8 kilometer had ik het al wel gezien, zeker vanwege de soms steile en modderige klimmetjes
Daarvoor ga je ook naar Limburg, juist voor die steile en modderige klimmetjes :winkie:
Klopt, dat is ook de reden dat we afgezakt zijn... :D Maar op de een of andere manier kwam ik niet in mijn cadans in die eerste klimmen, zeker vergeleken met de Bart Brentjes van afgelopen jaar. Zal wel de combinatie steil en modder zijn geweest. :wink: Alle klimmen na de eerste pauze gingen me een stuk beter af. Overigens wil ik er wel bij vermelden, dat dit pas mijn 2e ervaring met de Limburgse heuvels was (ik weet het, moet vaker afzakken :wink: ) en daarnaast ook min of meer de opener voor mijn nieuwe MTB-seizoen. Heb afgelopen winter wel doorgefietst, maar niet zoveel wekelijkse km als ik in de lente t/m herfst-periode doe...
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Gisteren met 4 man afgezakt naar het verre zuiden. Het was weer een hele mooie rit met prima omstandigheden qua terrein en weer. Het rondje was volgens mij vrijwel gelijk als die van vorige jaar maar dan andersom. Een aantal pijlen, met name in de afdaling, konden wel wat eerder.
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

Fotos: https://www.oypo.nl/093B41189B18F8DE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gone biking :-q
Plaats reactie