XC(TRAIL) Hardtail: Votec VC Comp

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Ik was op zoek naar een nieuwe MTB, het moest iets worden waarmee ik vooral in Nederland goed uit de voeten kon, maar 2 weken naar Oostenrijk moest er ook goed mee te doen zijn. Eerst lang gekeken naar een Canyon Neuron, maar ik was toch bang voor hoge onderhoudskosten. Vandaar gaan zoeken naar een efficiënte LTHT (over LT valt te twisten). Bij bikester deze Votec gevonden, na 1 week was hij geleverd. De eerste rit komt waarschijnlijk pas over 1,5 week, eerst de drivetrain upgrade (2x10 naar 2x11 XT en 2x Rocket Rons erop leggen (Misschien blijft de Nobby nic voor, in Oostenrijk komt de Rock Razor wel weer terug).

Frame: Votec VC Comp 2017
Vork: Rock Shox Reba RL
Remmen: Shimano Deore
Wielset: DT Swiss E1900
Crank: Sram S1000
Derailleur: Shimano deore (Wordt XT)
Shifter: Shimano deore (Wordt XT)
Zadelpen: KS eTen (komt voor NL een Raceface Evolve in)
Stuur: Race face Evolve 720 mm

Ga in verloop van de tijd wel opzoek naar bredere pedalen (als deze op de markt zijn...), raak namelijk af en toe met mijn hak het frame achter, maar ben bang dat dit in het bos vaker voor gaat komen.....

(slechte) foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Niek-XRAIL op di 21 maart 2017, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets :-q
Alleen (en ik wil geenzins je lol bederven)...maar ik zie zo snel niet het trail-gedeelte terug in zowel de zit, uitrusting als geometrie. Dit is toch gewoon een XCfiets?
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

TenZNL schreef:Mooie fiets :-q
Alleen (en ik wil geenzins je lol bederven)...maar ik zie zo snel niet het trail-gedeelte terug in zowel de zit, uitrusting als geometrie. Dit is toch gewoon een XCfiets?
Wordt tenminste wel zo verkocht, 120 mm veerweg, 2,35 banden, iets langere wielbasis, 69 graden balhoofdhoek en een dropper. Voelt al stukken langer en zelfverzekerder aan als mijn oude 29'er...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou 'm eerder classificeren als LTXC ;), gezien ook flatbar en lange stuurpen en de niet zo slacke head angle.

Maar misschien heb je er daarom juist wel iets heel fijns aan voor weer wat langere afstanden die een "echtere" LTHT wat moeilijker maakt. Gaaf ding, zoals ik ook al zei in het LTHT-topic.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ziet er goed uit hoor. Mooie upgrades in de planning. Hij oogt in eerste instantie inderdaad als een xc racebak.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dan zal het wel aan de foto (en de flatbar) liggen maar de zit lijkt erg racey.
Maar nogmaals, mooie fiets.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Ik snap ook wel dat dit niet iets is zoals een Nukeproof Scout, en dat wist ik ook goed toen ik 'm kocht. Maar ik hoop wel dat deze fiets iets meer meegeeft als mijn huidige bike (Xtrail FSP MX), maar vooral meer plezier. De zit is inderdaad nog erg racey, dat zal nu ook wel zo blijven, als ik wat vaker naar Zuid-Limburg enz. ga komt er zeker nog wel een kortere stuurpen op enz.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zat net even de ste van Votec te bekijken. Ze geven inderdaad aan dat hun bikes "een grotere portie trail-DNA" hebben - maar daarentegen begint hun range bij wat zij noemen "trail". Ik denk dat zij Trail zien als "XC-plus". Ik vind dat wel een aardig concept, maar tegelijkertijd vraag ik me ook af of het op trailgebied dan voldoende biedt. Juist de meer afdalingsgerichte zitpositie ontbreekt dan. Maar laat dat je pret niet bederven met deze gave bike!

Enne, het is dus geen kritiek he, maar dit type komt niet zo vaak langs, dan ga ik juist wat nauwkeuriger kijken :oops:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mooie fiets. Idd kun je twijfelen of hij echt onder de definitie van LTHT. Maar wat maakt het uit. Hij is mooi en ik schat zo in dat je er veel fun aan gaat beleven.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooi ding!

Vooral niet teveel hokjesdenken en vooral rammen! Berg-op en berg-ab.

Votec zie je niet heel veel, dus leuk!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Mooie fiets!
Een LTHT heeft al snel 130-140mm veerweg en met 120mm val je misschien meer in de XC+ categorie.. Ach al die benamingen voor verschillende categorieën.. het gaat erom dat je ermee bereikt waar je hem voor gekocht hebt.
Ik denk wel dat als je twijfelde over een Canyon Neuron je nu een vergelijkbare fiets gekocht hebt, al dan in de vorm van een HT. Er lijken gewoonweg weinig HT's te zijn die in het gebied van de Neuron, Camber, etc. zitten. Het gaat van 100mm veerweg direct naar LTHT.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan. mooie fiets.
"This species has amused itself to death"
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

kan niet meer schreef:Je bent niet over 1 nacht ijs gegaan. mooie fiets.
Hahaha dat inderdaad niet, maar had ook geen haast.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Iemand trouwens tips voor klik pedalen die in verhouding met andere pedalen breder zijn (as)? Heb nu XT M8000 SPD.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Niek-XRAIL schreef:Iemand trouwens tips voor klik pedalen die in verhouding met andere pedalen breder zijn (as)? Heb nu XT M8000 SPD.
Onder je schoen heb je wel een beetje ruimte om te schuiven met je plaatjes.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie