mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

jimbo schreef:Ja behoorlijk vervelend. Hier in geldrop-mierlo helpen een paar crossers delen van het mtb naar de knoppen.
Die ben ik vorige week ook tegen gekomen. 5 man tegen het verkeer in... stelletje eikels.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik heb donderdag in Best een bedrijfsfeestje, blijf daar ergens logeren, en wil wellicht de mtb in de auto gooien om op vrijdagochtend een rondje route Best te fietsen. Is dit met het weer van vandaag en de voorspelling voor de komende 48 uur (stuk droger, af en toe wat gespetter, volgens Buienradar) verstandig, of wordt het één grote zompige blubberzooi?? Moet het morgen om 12 uur weten, dan moet ik al die kant op, dus graag reactie.... :bier:
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Prima te rijden.
Eventueel nog te combineren met Sint Oedenrode (Kan ook wel wat water gebruiken)
(Mocht je geen zin hebben om Best groen en rood meerdere keren te rijden)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

moet nog terug naar Salland, dus 1 rondje is genoeg (hooguit dat 5km rondje nog een 2e keer). Maar thx
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vanochtend gefietst: kurkdroog....

Leuke route: afwisseling tussen flowy singletracks, wat langere stukken rechtdoor, en op een paar plekken wat kort draai en keer werk. De bewegwijzering in het groene deel vond ik niet overal goed, paaltje mistte, of verbleekt. Maar de bandensporen waren overduidelijk, dus nergens verkeerd gereden.
Het rode deel vond ik leuker, meer hoogteverschil, zonder dat het zwaar werd.
En wat al helemaal leuk was, waren de diverse sprongetjes, drops en zo. Zelfs een table en doublejump na elkaar, en een schansje in een aflopende bocht.

Al met al 15 leuke kilometers gefietst. Wanneer ik weer eens in die buurt ben, kom ik weer terug. Maar vanuit Salland die kant op, is toch te ver....
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Aanstaande woensdag wil ik deze routes gaan fietsen.
Hoe gaat de route om met de regen van vandaag is gevallen, en die morgen nog gaat vallen?
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Ik heb de routes vanochtend gereden, rood lag er goed bij en groen viel me ook niet tegen (al lagen daar op de bekende plekken wat plasjes)
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zo vanmorgen is het toch gelukt, (vakantiedruk :wink: ) net voor de regen nog mezelf heerlijk vermaakt hier in Best.
Gestart bij Bevrijdende Vleugels Museum, eerst lekker op gang komen de eerste kilometers.
Toen de brug over en dan kom je in een speeltuin, heerlijke bochten en kleine hoogteverschillen.
Ik heb er daar 2 rondjes gedaan en om daarna mijn weg te vervolgen naar de auto.
Hier kom ik nog zeker terug.
De route is vergelijkbaar met 't Bakelse bos in Helmond.
Keep up the good work. :-q :-q :-q :-q
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Even een schopje...

Afgelopen dinsdag deze route gefietst. Blijft een leuk rondje, zeker het rode parcours. Het 2e technische deel was op sommige punten erg mul, dat het nog wat technischer maakte. Daardoor geen nieuwe records gereden, maar dat zou ook kunnen komen doordat ik 2,5 week stil heb gestaan vanwege vakantie.

Onderweg nog de zoon van Tsjibiti tegengekomen. Tenminste, ik denk dat het z'n zoon was. Op het stuk bij Dippie Doe heb ik een jongeman op z'n aftandse stadsfiets ingehaald. Kort daarvoor nog enkele mede mtb-ers gezien die zonder helm aan het fietsen waren... En dat op de rode route van Best waar een boom of een otb-tje toch snel om het hoekje kan komen kijken...
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Weet iemand hoe de route er bij ligt?
Biking.. a word with a lot of directions
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

De route lag er voor alle regenbuien prima bij. Sommige stukken waren zelfs mul, waaronder enkele haakse bochtjes in de technische route. Het heeft hier vannacht aardig geregend, dus ik denk dat het er nu een stuk minder mul bij zal liggen.
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Kan iemand me vertellen of de verbinding met de route sint Oedenrode bewegwijzerd is?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Die is bewegwijzerd. Maar vind m best lastig te volgen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag voor het eerst sinds lang (twee jaar of zo...) weer eens in Best geweest. Er is veel veranderd in die tijd, met name op de rode route. Ik dacht dat Dorst veel bochten had maar dit was nog "erger" :D
Maar ik vond het wel leuk spelen, heb me goed vermaakt. Jammer dat de fietsbrug afgesloten is, maar na twee keer groen en drie keer rood was ik bij de auto terug op het moment dat het begon te regenen. Goed getimed :)

Ik zag ook nu weer sporen van een crossmotor, vooral op de groene route. Nog geen echte schade aan de route, maar als zo iemand meerdere rondjes gaat doen kan dat snel veranderen... :(
Ook een hoop boswerkzaamheden, en niet van de fijnzinnige. Met grof materiaal overal overheen en er waren al serieus veel bomen omgehaald, ze lagen zelfs hier en daar op de groene route. Gezien de gekleurde stippen waren ze nog lang niet klaar met bos vernaggelen (of moet ik dit serieus als onderhoud zien... :o ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mustachi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 21 november 2018, 12:58

Hij was al een tijdje afgesloten, maar nu is de brug tussen de 2 routes zelfs ingestort. Dat blijft nog even omrijden dus.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/290 ... ingestort]
Plaats reactie