Wat was je hoogste snelheid ooit en waar?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

83km/u in Willingen...door opspattend grind een stukje van m'n voortand af geknapt,dat was weer iets minder :-?
:bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Relatief de hoogste snelheid, in die zin dat ik dacht, 'harder dan dit kan ik niet, wil ik niet nog een keer':
Een KOM op de langste/hoogste afdaling van het land in een vaste route, afdaling Camerig in de vaste Epen/Vijlenroute: 0,7km, 96m dalen, -12%, in precies 1:00 minuut rond, 18 mei 2016, gem 47,7 km/u ongeveer. 11.282 pogingen door 6.759 personen. Degene die daar overheen gaat mag 'm lekker houden :winkie: , die durf ik dan niet eens meer te verbeteren. De huidige nr 2 daar zie ik er evt nog wel eens overheen gaan...

Maar qua absolute snelheid, op asfalt met de MTB, regelmatig wel de 70km/u voorbij. Over het algemeen dan op makkelijkere steile overzichtelijke stukken, zonder al teveel risico, zeker niet het scherpst op de snede dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

70km/u is omlaag dan toch mag ik hopen?

Ik had vandaag met moeite 60.1km/u op de MTB op een vlakke weg met windkracht 6 in de rug.
Verzet 32-10
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

aurelius schreef:Relatief de hoogste snelheid, in die zin dat ik dacht, 'harder dan dit kan ik niet, wil ik niet nog een keer':
Een KOM op de langste/hoogste afdaling van het land in een vaste route, afdaling Camerig in de vaste Epen/Vijlenroute: 0,7km, 96m dalen, -12%, in precies 1:00 minuut rond, 18 mei 2016, gem 47,7 km/u ongeveer. 11.282 pogingen door 6.759 personen. Degene die daar overheen gaat mag 'm lekker houden :winkie: , die durf ik dan niet eens meer te verbeteren. De huidige nr 2 daar zie ik er evt nog wel eens overheen gaan...
Ik ben er net dit weekend geweest, en ik kan best aardig dalen (wel in 3 stukken gedaan ivm vriendin, dus geen strava resultaat) maar mijn top was 40, hoe je daar in 1 stuk met 48 gemiddeld af bent gekomen dat begrijp ik echt niet :o.
Waar woke is, is vuur
crewone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0 2018

90Km/u in een afdeling in Peru. (Nota bene met een huurfiets van een bedrijf genaamd 'De vliegende hollander' :) )
Minna
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 21 februari 2010, 19:12
Mijn mountainbike: Several, the most used: My darling Ibis Mojo

Just for fun I put my gps on in August last year. 43 km/hour. Soldeu Bike Park, Andorra. Airborne! :)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Voordeel van zo’n berg op fietsen is dat je ook weer naar beneden moet.

Afbeelding

Vraag me alleen sterk af of m’n gps niet gewoon even 10 km/u er bovenop plakt. Ik heb nauwelijks meer dan 60 op het schermpje gezien. Met de racefiets zei m’n gps dat ik 96,5 ging op dat zelfde stuk en dat is daar echt niet mogelijk. Geloof dat ik 83 heb zien staan maar zeker niet veel meer dan dat.

Volgende keer vul ik m’n Camelbak met keien. M’n maat die 15kg zwaarder is reed mij zonder moeite voorbij in de afdaling :lol:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

78km/h de Col 'd Izoard af op een Trek Fuel EX met Bontrager XR4 banden v+a, dropper naar beneden en neus op het stuur. Was trouwens de hoogst haalbare snelheid in deze setting, kwam geen km meer bij :lol:

Was ook een leuke tocht, wilde mee met een collentocht van de camping maar kon geen racefiets meer huren, "ga je toch op je MTB? dat lukt best.." juist ja :-q :D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

101 k/h in de afdaling van de Mont Ventoux naar Malaucene op de racefiets. (Ik had niet twee magneetjes in mijn voorwiel t.b.v. het kilometriekske , wat ik wel eens doe om op toch nog eens 50 k/h gemiddeld te kunnen "rijden")
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

robin schreef:83km/u in Willingen...door opspattend grind een stukje van m'n voortand af geknapt,dat was weer iets minder :-?
83? Op welk stuk? lang het restaurant ga ik over het gras naar beneden naar het laatste stuk en trap ik VOL bij na de drop tot de weg en kom ik niet boven de 72 (verzet houd daar echt op :lol: ) dus ben benieuwd waar jij die snelheid haalt :-? Ik heb serieus geprobeerd om boven de 75 uit te komen (stuk of 5 runs) maar trap me de longen uit mijn lijf maar harder lukt niet en das toch echt wel het snelste stuk.. Mijn snelheid komt uit de gopro gps

er van uit gaande dat het op de DH track is dan hoor :lol: :D
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kingjoop schreef:
robin schreef:83km/u in Willingen...door opspattend grind een stukje van m'n voortand af geknapt,dat was weer iets minder :-?
83? Op welk stuk? lang het restaurant ga ik over het gras naar beneden naar het laatste stuk en trap ik VOL bij na de drop tot de weg en kom ik niet boven de 72 (verzet houd daar echt op :lol: ) dus ben benieuwd waar jij die snelheid haalt :-? Ik heb serieus geprobeerd om boven de 75 uit te komen (stuk of 5 runs) maar trap me de longen uit mijn lijf maar harder lukt niet en das toch echt wel het snelste stuk.. Mijn snelheid komt uit de gopro gps
Je hoeft in Willingen niet in het bikepark te fietsen :roll: :winkie: :kiss:

In de omgeving liggen genoeg 'Waldautobahnen' (Schotter) waar je inderdaad zo op de 75 km/u zit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

had hem idd al aangepast ja :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

asphaltdude schreef:Racefiets: 87

Op de Ogre met Bob Yak erachter: ook ruim boven de 80 :lol:
Nieuw record: 94, op de Ogre met bagage :winkie:

Op deze plek in het noorden van Chili, in tegenstelling tot de plaatjes op streetview inmiddels voorzien van vers asfalt. 4400 meter hoogte, licht windje in de rug. Als ik eerder door had gehad hoe perfect de weg er daar bij lag had ik mákkelijk de 100 kunnen aantikken. :winkie:
Everybody bought a new bike!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

maaf2 schreef:
ZtaaB schreef:Kilometertje of 60 verhard weleens gehaald op een verhard stuk in Duitsland.

En rond de 45 op "onverhard" in Winterberg met bewijs ;)


Wel een beetje bagger kwaliteit door nabewerking op de telefoon, maar ach, bewijs is bewijs :P
Is dit dat nieuwe lijntje? Knap als je daar 45km/u haalt.... Heb zelf het idee dat ik niet vooruit kom daar
Ik denk dat ik niet op m'n best was vorige keer. Snap inmiddels prima dat die 45km/u daar te halen is.


Verbaas me overigens wel over snelheden van mensen hier. Gaat wel erg hard allemaal
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Op die nieuwe lijn in Bikepark WInterberg (Country flow, of zoiets?), volgens de combinatie van mijn telefoon en Strava steeds 50-55. Maar dat lijkt me wel iets overdreven, 40-45 is meer reeël... Wel prachtlijn, met veel snelheidsbeleving.
Plaats reactie