Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Vandaag hebben we heel veel geluk met het weer gehad. Het is nu nog steeds droog, alleen wel donkere wolken en wind.

Nu lekker eten :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

dorretje schreef:Wij hebben geboekt voor komende woensdag tot zondag. Ik twijfel erg of we moeten gaan. Ben er al een paar keer geweest maar vindt het nat niet zo leuk daar. De ttf's zijn erg glad dan en met de modder wordt alles spekglad. Als het daarbij dan nog koud wordt.

Zit te denken om ergens anders naar toe te rijden waar het weer beter is. Zal lastig worden om iets dergelijks te vinden, maar gegidst enduro rijden kan ook.

Iemand tips?
Ik zie mooi weer m.i.v. maandag.
Mijn ervaring is trouwens dat het weer in Saalbach toch meestal beter is dan verwacht (maar je kan pech hebben).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

1 graad op de top..lees ik dat goed..brrrr
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Elvis1 schreef:1 graad op de top..lees ik dat goed..brrrr
Ja dat klopt wel vandaag ja
Afbeelding
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Oooooooooooo hoe erg voor iedereen met vakantie daar...
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Elvis1 schreef:Oooooooooooo hoe erg voor iedereen met vakantie daar...
:o . Is heel normaal in de bergen. Altijd goed naar de weersvoorspelling kijken en in je rugzak (oa) een reddingsdeken meenemen.

Ik heb dit ook wel eens in Juli gehad. In het dal regen kan zomaar sneeuw op de top zijn. En dan is Saalbach niet eens hoog, "maar" 2200 meter. Kom je boven de 2500m dan is dit zelfs in de zomer vrij normaal
Laatst gewijzigd door owwwwk op zo 3 september 2017, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
StAlTiCa
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Jesss..maar ik bedoel..daar gaat je dag fietsen..als je zonder uitrusting gaat ben je nie goed bezig
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Der_Rudi schreef:
Elvis1 schreef:1 graad op de top..lees ik dat goed..brrrr
Ja dat klopt wel vandaag ja
Afbeelding

Brrr.. dat heb ik gelukkig gemist
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij ook... we zouden eigenlijk gisterenochtend naar huis rijden, maar gezien de verwachtingen zijn we zaterdag naar huis gereden. Veel regen en veel file gehad, maar blij dat we niet langer gebleven zijn. Nu kon ik gisteren alweer met lekker weer op de UHR rijden :)

Saalbach is me ook goed bevallen. Ik was er niet op fietsvakantie dus het fietsen bleef beperkt tot twee daagjes spelen. En ik had al zoveel lol op de "beginners" trails (panorama/milka/blue line/z-line) dat ik niet eens aan de andere mogelijkheden ben toegekomen...
Nou ja, dan is er nog wat te ontdekken voor een volgende keer :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Wij vertrekken morgenochtend voor een paar daagjes. Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Zit er vanaf zaterdag, dus ook van de sneeuw mogen genieten. Vandaag big5 na de hacklbergtrailmafgebroken, bleef regenen en weinig zicht dan als brildrager. Hopelijk komende dagen beter weer. Nog meer mensen hier die er nu zijn ?
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Keetoo schreef:Zit er vanaf zaterdag, dus ook van de sneeuw mogen genieten. Vandaag big5 na de hacklbergtrailmafgebroken, bleef regenen en weinig zicht dan als brildrager. Hopelijk komende dagen beter weer. Nog meer mensen hier die er nu zijn ?
Yep, wij zitten in conrad
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@kermit dan hadden we kunnen zwaaien. We gingen zaterdag juist naar Leogang toe.

Snap eigenlijk niet waarom iedereen zo vroeg naar huis ging. Het is hier fantastisch weer.
Morgen nog een dagje crossen in Saalfelden en dan helaasch zaterdag weer naar huis.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Vandaag was helemaal top. In de ochtend wat modder, maar dat was in de middag snel weggetrokken.

Morgen Leogang via wurzel en azitz trail. Ben benieuwd hoe de wurzel erbij ligt.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Begin sept ook gedaan. Samen met me vrouw. Eerste dag bij hot shots ging het helaas 50 mtr voor het einde bij laatste hobbeltje mis. Vrouw op gehaald met een quad. En naar de heli. Naar ziekenhuis in zell am see. 7 hechtingen boven oog gebroken arm en overal bond en blauw, mocht ze dag later weer weg. Haar fiets kon ik netjes ophalen beneden bij de lift in leogang. Stond daar netjes in een afgesloten ruimte met een a4 tje, met me naam erop. Moet zeggen dat alles daar zeer goed was geregeld. Paar dagen later moest ik van me vrouw de rest van de big 5 toch doen. Vond het een leuke tocht. Sommige trails een paar x gedaan. Me vrouw wilt er volgend jaar weer heen, alleen wilt ze geen downhill achtige baantjes meer doen. Dus zal ik een paar dagen moeten rondfietsen door de bergen en af en toe een dagje dh. Al met al een mooi gebied en aardige mensen. Let alleen op dat ze vaak in een hotel pp vragen. Anders betaal je 280 euro per nacht voor een kamer. Hehe ja ja ik weet het....
who dares wins
Plaats reactie