Ervaringen Magura Vyron dropper?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat tasje tegen de band herken ik zelfs met mijn lange stelten ;)
Was van een 125mm dropper over gegaan op een 150mm dropper, maar hoorde spontaan een schurend geluid bij een drop.
Inderdaad het tasje tegen de achterband.

Op mijn hardtail gelukkig geen issue :bier:

De ortlieb rammelt wel (iets), maar ik heb nog geen problemen gehad met het klik systeem. Hij is bij mij zelfs bij drops, jumps en rockgardens tot nu toe altijd blijven zitten.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Dank voor jullie reacties.

Dan nog een laatste vraagje....

Aangezien ik mijn fiets vaak liggend achterin de auto vervoer...Kan deze Magura Vyron pen daar tegen...?
Aangezien hij niet alleen elektrisch maar ook hydraulisch is. Is hij dan iedere keer van slag als hij plat heeft gelegen of valt dat wel mee...?
Wie heeft daar ervaring mee?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik denk dat er weinig kan gebeuren als je maar niet aan het zadel trekt wanneer de pen is ingeschoven. Hoe denk je dat die pennen worden vervoerd....?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MacReal schreef:Grootste voordeel is natuurlijk geen kabel. Zeker als je twee fietsen hebt is dat wel redelijk geniaal.
Voor de prijs van een Vyron heb je bijna 2 race face / easton droppers. :lol: Die zijn overigens bijna net zo makkelijk te swappen als je een extra schakelaar koopt. Ik heb er nog wel 1 over :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Makkelijk schreef:
MacReal schreef:Grootste voordeel is natuurlijk geen kabel. Zeker als je twee fietsen hebt is dat wel redelijk geniaal.
Voor de prijs van een Vyron heb je bijna 2 race face / easton droppers. :lol: Die zijn overigens bijna net zo makkelijk te swappen als je een extra schakelaar koopt. Ik heb er nog wel 1 over :lol:
Brandx / tranzx is nog weer een stapje goedkoper :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Ik heb nooit problemen gehad met horizontaal vervoer, meestal ingedrukt. Sterker nog af en toe op zijn kop houden is een prof truukje voor vorken en dus ook voor deze dropper tegen droge seals.
Experience comes with the amount of equipment ruined.
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

Bedankt voor jullie reacties...

Ik heb vandaag met alle specificaties gekeken en gemeten of hij echt wel past en goed uitkomt qua diepte van de zitbuis en zithoogte.
Alles lijkt te passen....En goed uit te komen...
Dus ga hem binnenkort bestellen!
Bedankt voor jullie input.

Op 1 september weer een weekend naar Berdorf (Luxemburg). 8 oktober ook weer voor een mooi spektakel in Beaufort (luxemburg).
Dus komt vast goed van pas daar!
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Ik ben er ook over te spreken. Heb een tijd rondgereden met een specialized dropper. Uiteindelijk ook over gestapt naar de Vyron. Heb er geen moment spijt van gehad.
De minpuntjes zijn idd de vertraging, waar je vrij snel aan wend, en de kleine knop, waar ik laatst het kapje voor heb gekocht.

De accu gaat vrij lang mee. 1,5 week Oostenrijk was geen probleem. Heb thuis een keer een maand niet aan de lader gehad en evengoed werken.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Liggend vervoeren is geen probleem. Al meerdere duizend kilometers gedaan en hij doet 't nog steeds. Aan de pen de fiets oppakken als ie ingeschoven is is ook geen punt. De Vyron blijft waar je staat.
izaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: is altijd vies

Ik heb nu mijn 2e Vyron. De 1e ging binnen een maand kapot. Natuurlijk in een weekje MTB vakantie. Nu een jaar met de 2e aan het rondrijden. Nog steeds tevreden. Vandaag ging hij niet helemaal naar beneden op een blubber parcour, mischien door de blubber? Thuis schoongemaakt en gesmeerd met Brunox, werkt weer als een zonnetje. Wel een vraagje. Geven jullie zelf een servicebeurd aan de Vyron of sturen jullie hem op?
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Is er ergens een manual voor? Ik vrees dat mijne toe is aan een onderhoud. Hij zakt een halve tot een volledige cm in als ik erop ga zitten.
Als dat niet zelf te doen is moet die dan terug naar magura in D zelf?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik heb nog geen idee qua onderhoud. Mijn zakte ook iets in nadat ie een tijdje stil had gestaan. Een paar keer op en neer loste dat probleem gelukkig op!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Check de luchtdruk ook eens.
Wellicht verliest de dropper wat druk en dan zakt 'ie in komt ie niet zo snel omhoog.
Maximale druk is 15 bar.

Klein Palomino, je hebt gelijk, aangepast :)
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 25 september 2017, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

De luchtdruk gebruikt de Vyron alleen om terug omhoog te gaan. Dat zou dus nooit het probleem van een zakkende zadelpen moeten zijn. M.a.w: een lagere druk leidt tot een trager uitgaande pen. Niet meer en niet minder.

Als de pen zakt zit er lucht vermengd in de olie en moet deze dus ontlucht worden. Magura zou daarvoor al tijden terug een handleiding online zetten maar die heb ik tot op heden nog niet gezien. Dus dan rest alleen insturen naar het verkooppunt / Magura.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Een manual zit er niet in. Ik heb eens met magura gemaild, pen terugsturen naar verkooppunt.
Plaats reactie