Trek Fuel EX9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Vorig jaar november heb ik een 26" hardtail gekocht, de KTM Racecross. 2e hands, 300 euro. Nu we een jaar en zo'n 2000 km verder zijn ben ik nog steeds loei-enthousiast over biken en doet een nieuwe fiets zijn intrede :)

Zie hier mijn Trek Fuel EX9, 2017.

Afbeelding

Afbeelding

Met 130mm veerweg voor en achter, SRAM X1 11 speed, 125mm Bontrager dropper en meer is dit niet te vergelijken met mn vorige fiets. Hopelijke veel mooie kilometers voor de boeg :)


UPDATE 8 juni 2018
Na een scheur in het frame onder garantie keurig is afgehandeld, is het blauw (grotendeeld) exit. Nieuw frame:

Afbeelding


UPDATE oktober 2019
Na een scheur in het frame onder garantie keurig is afgehandeld, is het grijs exit. Nieuw frame:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bokmaaa op ma 28 oktober 2019, 10:03, 4 keer totaal gewijzigd.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Lekkere bike hoor!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Doe je goed als eerste echte fiets! Mooi ding!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Lars TB schreef:Doe je goed als eerste echte fiets! Mooi ding!
Haha! Noouu, nu wil ik wel even in de bres springen voor mijn lieve KTMpje, dat vind ik nog steeds ook wel een echte fiets hoor :)

Maar, ander ballpark :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Daar kun je alle kanten mee op. Mooi fietsje.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

kan niet meer schreef:Daar kun je alle kanten mee op. Mooi fietsje.
Dat was ook precies de afweging. Meer veerweg en nog extremer was wel aantrekkelijk, maar in de praktijk vertoef ik gewoon heel veel op de NLe singletracks. Daar is deze fiets prima geschikt voor, terwijl hij ook zn mannetje staat als het wat ruiger wordt.

Gisteren op bikepark Groningen in de zeikende regen een PR gereden op 1 van de routes.. Maar dat was wel spannend :winkie:
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Mooie fiets!
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Gaaf!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Da's een hele vooruitgang :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Erg fraai, hoor!
Veel plezier ermee :-q
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mooie hoor, het alu topmodel van trek
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Inmiddels de eeste paar ritten op bekend terrein achter de rug, en al een behoorlijke voorraad PR's gescoord. Zou materiaal dan tóch uitmaken ;)

Grootste merbare verschillen: blijven zitten doortrappen op wortelige paden, VEEL meer grip en controle op afdalingen. Een verschil dat ik niet persé doorhad en alleen van Strava heb gehaald is dat ik op saaie rechte stukken harder fiets. Dat zullen de 29ers zijn.

Enige minpunt tot nu toe, de Bontrager banden zijn niet top. Vooral in vlakke bochten mis ik grip.

Maar, super blij met het ding!
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Enige minpunt tot nu toe, de Bontrager banden zijn niet top. Vooral in vlakke bochten mis ik grip.

@Bokmaaa...tip vervang alleen je voorband. Herken je issue met mijn Trek 8500 vroeger. Alleen voorband vervangen voor iets anders ie voldoende om de bocht door te komen..of in ieder geval voor jezelf te ervaren wat het doet!

Succes:-)
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ik denk dat iets een andere rijstijl in de bochten goedkoper en een betere oplossing kan zijn.
Zou kunnen zijn dat je iets meer druk op je voorwiel moet houden met deze fiets vergeleken met je vorige fiets.
Van 26" hardtail naar een 29" trail-fiets vereist ook een kleine aanpassing in techniek voor maximaal plezier en snelheid.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Ik ben wel erg te spreken over de Bontrager XR3 banden wat voorspelbaarheid betreft. Ik vergelijk ze dan met Schwalbe Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic en hans Dampf die ik allemaal ook gereden heb.

Wat grip betreft begijp ik je wel. Zou daarom een XR4 voorop aanraden. Die Bontrager bandjes zijn qua slijtage en sterkte zeer degelijk en vind ze dus ook voorspelbaarder dan een hoop Schwalbe bandjes. Tubeless is ook super makkelijk en gewoon met een normale pomp te realiseren, dat is zeker niet zo met elke band.
At 140 mph you have no friends
Plaats reactie