Nieuwe MTB route Meijel

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

De toekomst zal het uitwijzen. In het filmpje wordt ook nadrukkelijk over de MTB ers gesproken. Dus zou goed kunnen dat het nu de motorcros is en als die weg zijn dat ze zich gaan richten op de mountainbikers gaan richten. We zullen het wel zien.

Het blijkt touwens maar een beperkt aantal bewoners te zijn.... zoals je vaak ziet bij zo'n parken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Gisteren avond weer in Meijel geweest, 2 ronden gereden dus baan goed gezien.
STRAVA noteerde alweer een aantal PR's op de route, de baan wordt dus weer sneller en ligt er ook goed bij, weinig losse zand ondanks de droogte.

Paar punten voor organisatie, als ik die hier mag noemen, want het kan als muggeziften betiteld worden:
1) Graaf afwateringsgaten iets verder buiten de track, gootje er naartoe, ze liggen soms iets te dicht op de baan vergeleken met andere routes. Als je er met je voorwiel in komt ga je voorover eraf.
2) Dennenappels......twee keer gevallen door dennenappels.... wegharken, paar x per seizoen ? en de baan in de bochten uit-kommen zodat deze altijd naar laagste punt rollen.

Verder enkel lof, ik had serieus niet gedacht dat de baan in zo'n korte tijd toch zo snel zou worden. Tis geen racebaan maar echt wel wel baan waar je technisch jezelf kunt uitleven zonder langzaam te zijn.
Ik zal er vaker gaan rijden

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik ben er 2 weken geleden geweest en wat mij opviel was dat bijna alle snellere stukjes omlaag gelijk in een haarspeldbocht overgaan. Pas op het einde krijg je er één of twee waar je zonder te remmen kan doorrollen.

Bereklauwen staan op enkele plekken wel heel dicht langs de route. Verder een erg leuke route waar je echt mag werken om snel rond te komen. :-q
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

@Bowiex: vanmiddag nog wezen rijden, 2 x rond geweest. De bereklauw staat ongeveer rond km paal 7. Maar het pad is 2m links en 2m rechts geod gemaaid. Er staat verdorie een heel bos aan bereklauwen. Ik dacht trek um uit.....geen beginnen aan!
Maar je hoeft niet bang te zijn er een te raken, daarvoor staan ze wel heel ver van het pad af. Of er moet wel een heel erge beginneling van het pad geraken ;)

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Vandaag ook ff de route voor t eerst gedaan, vond m best leuk. Dat kronkelige maakt m ook best technisch op "snelheid' zeker met een CX (dat kwam vandaag zo uit :winkie:)
Verder kan ik mij wel vinden in de eerdere opmerking van een aantal hier, een flink aantal bochten verdiend een kombocht om de flow er in te houden. Je valt nu vaak dood in een (over)haakse bocht. Tsja, en die Denneappels, das ook echt een dingetje. Die dinge blijven vallen natuurlijk.! Als er meer gereden word scheelt denk ik ook weer.
Hoop dat t opgepakt word
Verder is de route een mooie aanvulling :-q :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Vanmiddag op de route een stuur/helm lamp gevonden.
Als iemand deze hier verloren is mag die contact opnemen met mij met vermelding van het merk en type lamp.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb deze route ook weer een paar keer gefietst.
Ik moet zeggen dat hij best aardig rolt. De bochten zijn misschien wat krap maar ze zijn zeker met een lekkere flow te fietsen. Lekker door de kombochtjes en het tempo erin blijven houden.
Mooie route die redelijk goed te koppelen is aan de routes van Neerkant en Liessel. Heerlijk.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

LET OP!!! Om misverstanden te voorkomen en de veiligheid voor jullie en de motorcrossers. Op 16 en 17 september organiseert MCC Meijel een motorcross weekend. De route heeft 4 oversteek punten over de motorcrossbaan in dat weekend kun je van deze punten geen gebruik maken. Wil je toch gebruik maken van gedeeltes van de route dan let goed op tussen het gedeelte waar je de tweede en derde keer de motorcrossbaan oversteekt. Daar wordt een voetpad (met toestemming) gebruikt voor de motorcrossers die achter op het rennerskwartier staan. Die mogen daar stapvoets naar voren rijden waar ze starten. Ik ga ook overleggen of ik in dat weekend borden mag plaatsen op de punten waar je aan de route kunt beginnen. Hier staat dan informatie op dat de route maar beperkt bereikbaar is. Dit geldt ook voor het weekend van 28 en 29 oktober maar dan plaats ik het weer tijdig op het forum.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Kan er geen tunnelbuis onder de crossbaan gelegd worden? Dat was in Liessel ook.
Fietsers kunnen er onderdoor en de motorcrossers hebben een springbultje.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Er is maar twee keer per jaar een motorcross evenement. Om daar dan een tunnelbuis voor aan te leggen is (m.i.) een beetje overdreven. Daarbij is het nog niet helemaal duidelijk wat er met de crossbaan gaat gebeuren. Mogelijk dat na 2018 er geen cross evenementen zullen plaats vinden....

Het is misschien wel handig om een "omleiding" aan te geven op de route?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

Heb gisteravond contact gehad met een bestuurslid van de motorclub. Tijdens de wedstrijd op zondag is er beveiliging met honden. Dit om te voorkomen dat mensen de entree ontlopen. Dus als je gaat fietsen en je komt beveiliging tegen deze vragen dan of je entree hebt betaald. Hoe dat precies in zijn werk gaat durf ik niet te zeggen.

Een omleiding heb ik ook over nagedacht maar dat gaat moeilijk worden. Op sommige paden staan auto's of bussen geparkeerd dat gaat dan ook niet werken. En je hebt maar kleine stukjes van de route. Ik neem aan dat iedereen de route helemaal wil fietsen.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Vandaag weer de route Meijel gepakt, 2 x rond, weer een mijn PR aangescherpt.
De baan wordt als maar sneller, er zijn een paar bochten gekomd en de dennenappels zijn weg. Er was ook wat onderhoud gaande in de bochten... mooi....pluim voor de onderhoudsploegen.
Je ziet dat er gereden wordt, naalden en bladeren zijn weg op het spoor. Mooi dat het onderhoud actief blijft!

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
gomez
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 6 november 2015, 22:14
Mijn mountainbike: Pilot Custom LTHT

Ik heb zelfs gehoord dat er mogelijk nog een stuk wordt uitgebreid
Erwin V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 september 2016, 20:07

LET OP!!! Om misverstanden te voorkomen en de veiligheid voor jullie en de motorcrossers. Op 28 en 29 oktober organiseert MCC Meijel de laatste motorcrosswedstrijd van 2017. De route heeft 4 oversteek punten over de motorcrossbaan in dat weekend kun je van deze punten geen gebruik maken. Wil je toch gebruik maken van gedeeltes van de route dan let goed op tussen het gedeelte waar je de tweede en derde keer de motorcrossbaan oversteekt. Daar wordt een voetpad (met toestemming) gebruikt voor de motorcrossers die achter op het rennerskwartier staan. Die mogen daar stapvoets naar voren rijden waar ze starten. De vrijdag voor de wedstrijden ga ik op de punten waar je de route op kunt pakken ( Nederweerterdijk, Peelweg, Busserstraat) iets ophangen waarop staat dat je de route in dat weekend niet helemaal kunt gebruiken.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik ben morgen op bezoek bij mijn ouders, en wil dan route Meijel eens gaan fietsen. Hoe zal deze er bij liggen met dit Herfstweer? Droog, paar plasjes, modderbaggeren? En is er een officiële verbinding met Neerkant, of niet?
Heeft iemand toevallig een gpx van Meijel en Neerkant, startend vanaf de Nederweerterdijk (bijv. eerst Meijel, dan Neerkant en als ik zin en tijd heb Meijel nog een keer)?? Kan deze niet vinden via gpsies
Plaats reactie