Kaarten via Basecamp op je GPS zetten

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

naze1975 schreef:Ik heb bij mijn 810 de gmapsupp.img op de sd kaart hernoemd naar het land waar ze van zijn, en dan staan ook zo alle kaarten op de edge, bijkomend voordeel is dat je eventueel alleen 1 land kan updaten en dan duurt het vervangen van een kaart ook niet zo lang meer. Maar of dit ook kan bij de 705?
Nee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Voor de Malmedy rit heb ik een track gemaakt. Ik kan alleen niet vinden hoe ik die kan emailen naar anderen. Het exporteren naar Garmin Connect werkt niet (krijg een vage error, ik heb het correcte wachtwoord gebruikt). Dus ik exporteer nu eerst naar Google Earth, daar saven in kml formaat en dan via gpsies.com converteren naar gpx. Maar dat moet toch eenvoudiger kunnen?

Dit alles op osx 10.11.2 met de laatste versie van Basecamp.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Vanuit basecamp kan je toch een gpx export maken naar je computer?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dat zit dan heel erg verstopt, of achter een menu optie die niet logisch is.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

zonoskar schreef:Dat zit dan heel erg verstopt, of achter een menu optie die niet logisch is.
Dat vind ik wel een aardige omschrijving van basecamp. :D
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

zonoskar schreef:Dat zit dan heel erg verstopt, of achter een menu optie die niet logisch is.
File → Export.

Maar ik begrijp dat dat verwarrend is voor iemand die het exporteren van tracks verwart met het installeren van kaarten…
Vorsprung durch Pedantik.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Na lang aarzelen toch maar besloten om me een beetje in te werken in Basecamp om daarmee routes met turn-by-turn navigatie voor mijn Edge 800 te plannen. Ik heb een routable kaart van http://garmin.openstreetmap.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gehaald (voor NL), de .gmap file in the ../map folder op mijn MacBook gekopieerd (deze wordt ook door Basecamp getoond) en de .img file op mijn SD kaart van de Edge 800 geplaatst. Vervolgens met Basecamp een route gepland en met 'device transfer' overgezet op mijn Edge 800. Helaas zie ik wel de route en kan deze narijden, ik krijg echter geen turn-by-turn informatie (d.w.z., helaas zoemt de Edge 800 niet automatisch in als ik een turn nader, de nieuwe richting wordt niet door een dikke witte pijl aangegeven; en het aantal meters dat ik nog moet afleggen tot de turn verschijnt niet of is helemaal fout). Kan iemand mij helpen om de turn-by-turn navigatie aan de praat te krijgen?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Het klinkt alsof je een track hebt ipv een route.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Klinkt inderdaad als een track.
Converteer de gpx eens naar tcx of fit met Javawa RTWtool.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

En/of zet in de instellingen van die koers de afslagbegeleiding eens aan. Als je een route laad, zou dat al aan horen te staan, als je een track laad staat deze uit.

Bij de Edge 800 kun/moet je dit per koers instellen. bij Edge 810/820/.. is dit voor alle koersen aan of uit.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je een route laadt, krijg je weer interpretatie verschil tussen Basecamp en Edge.
Beter een track gebruiken en die via RTWtools van info voorzien.
(Ben geen liefhebber van routes)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Als de kaart in BaseCamp hetzelfde is als in de Edge en de vooringestelde routeringsinstellingen zo min mogelijk worden gebruikt gaat het met routes prima.

Maar tracks is inderdaad het meest zekere, door ze zelf naar koers te converteren en het niet door de Edge te laten uitvoeren.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bedankt voor jullie reacties. De Edge staat goed ingesteld. Ik druk op “route” als ik met de planning begin en zie ook een due sheet die wordtaangemaakt. Desalniettemin geen witte pijl voor een turn. De route wordt automatisch overgezet op de Edge. Op de Edge heb ik dezelfde kaart staan, die ik een Basecamp voor de planning heb gebruikt.

Ik heb net met JaVaWa Device Manager naar de Garmin 800 gekeken en zie dat hij aangeeft "Supports ActiveRouting maps:no". Weet iemand wat dat betekent?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

rokl schreef:Ik heb net met JaVaWa Device Manager naar de Garmin 800 gekeken en zie dat hij aangeeft "Supports ActiveRouting maps:no". Weet iemand wat dat betekent?
Bepaalde topo-kaarten van Garmin bevatten naast de gewone kaartgegevens ook een verzameling ingebouwde wandel- en fietsroutes. Gebruik maken van die routeverzameling kan alleen met outdoortoestellen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijd voor een nieuwe kaart dus de kaart van openfietsmap gedownload. In Basecamp doet de kaart het prima/
Middels Mapinstall, en Basecamp uitgeschakeld, getracht de kaart te installeren op een SD kaart. Alleen dat lukt niet want de SD kaart is te groot :~
De kaart is 900mb en de SD kaart 16gb, er verschijnt de foutmelding dat de kaart niet geïnstalleerd kan worden omdat de SD kaart 15.0000MB is.

Is de conclusie dat Mapinstall die toverweg kan met 8gb kaarten? (zou raar zijn want de openstreetmap kaart heeft er altijd opgestaan)
Plaats reactie