10-12-2017 - Wouw - ATB toertocht - LET OP !!!

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

Vernieuwde ATB toertocht Wouw op zondag 10-12-2017
Op zondag 10 december gaat de 9e editie van start van de Wouwse ATB toertocht. Deze vernieuwde tocht bestaat uit 4 verschillende afstanden dus er is voor iedere deelnemer een afstand die hem schikt.
De afstanden zijn 20, 34, 50 en 62 km.
De start is vanaf 08.30 uur t/m 10.00 uur. De deelnemers van de 62 km kunnen starten tot 09.30 uur want de splitsing van de 50 / 62 km, na zo’n 21 km in het parcours, wordt om 11.30 uur gesloten en dan kunt u alleen nog de 50 km rijden.
De route leidt u via de mooie paden en single tracks van de bosgebieden van Bergen op Zoom en Wouwse Plantage.
De 20 km is met name bedoeld over onze jeugdige deelnemers maar ook beginners kunnen hier uiteraard aan deelnemen.
De tweede en derde afstand bedragen 34 en 50 km en is voor de meer gevorderden. De vierde afstand is 62 km en is voor de echte diehards.
In de route bevinden zich diverse hellingen met een totaal van zo’n 225 hoogte meters over de gehele route.
Al na zo’n 5 kilometer dient er al een fikse helling beklommen te worden op één van de hoogste heuvels van de Zuid Westhoek nl. de vuilstortplaats van Attero “Kragge 2”. Verder worden o.a. de mooie bosgebieden aangedaan van Zoomland, Boslust, Zurenhoek, Wouwse Plantage en de Heide.
Nieuw dit jaar is dat de route ook loopt via landgoed Lievensberg en wederom is de Kragge 1 (Vlindertuin) in de route opgenomen. Dit betekent weer extra hoogtemeters ten opzichte van vorig jaar.
Voor de 20 en 34 km is er onderweg één pauze ingelast waar de deelnemers wat te drinken en eten krijgen aangeboden. Voor de 50 en 62 km zijn er zelfs twee pauzes.
Na de tocht kunt u uw fiets laten afspuiten bij onze professionele wasplaats Carwash De Donken en krijgt u nog een lekkere kop soep aangeboden bij Café Zalen Donkenhof in Wouw.
Tevens is er dit jaar ook een bewaakte fietsenstalling bij terugkomst tot en met 15.00 uur.
Voor nog meer informatie kunt u terecht op onze website
http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door RTC De Molenrijders op za 9 december 2017, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Hopen dat het weer een beetje wilt meewerken want kunnen karre op de Kragge is altijd wel iets speciaals ;-) Tenzij het heel bar is wel gewoon van de partij!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Heb deze ooit al een keer eerder in de sneeuw gereden :winkie:
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Als ik droog kan starten ben ik er sowieso, als er daarna sneeuw/regen is interesseert me niet zoveel! Vond dit vorig jaar wel 1 van de leukere tochten.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Maaarek schreef:Vond dit vorig jaar wel 1 van de leukere tochten.
Woensdrecht, Huijbergen en Ossendrecht zijn ook toppers, maar ik denk dat de meeste hoogtemeters in West-Brabant en omstreken hier gemaakt worden (dankzij de Kragge) :wink:
RTC De Molenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 oktober 2010, 15:48

Vanwege de slechte vooruitzichten met het weer besluiten wij morgenochtend of de tocht doorgang gaat vinden of niet.
Wij willen de veiligheid van onze deelnemers kunnen waarborgen en u kunt onze beslissing morgen vanaf 06.30 uur op onze website vinden http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Sneeuw op het parcours is geen probleem lijkt mij. Ik hoop dat ie doorgaat.
It never gets easier, you just go faster.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Volgens de site gaat ie door!
It never gets easier, you just go faster.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Kwaliteitje weer! Mooi parcours. Werd wel koud halverwege de tocht. Des te meer hulde voor de bikkels en bikkelientjes die ons op het parcours bijstonden.
Goede call van de organisatie!
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Mooie rit in winterse omstandigheden, hierdoor gekozen om de 50km te rijden. Door de sneeuw werden sommige klimmetjes en afdalingen een wat grotere uitdaging, maar de fatbike geraakte overal zonder problemen overheen. Een dankjewel aan alle vrijwilligers die onderweg stonden om ons de weg te wijzen, of te voorzien van een hapje en een drankje.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ragge over de Kragge is altijd speciaal en zeker nu met de sneeuw erbij.
Helaas waren de handen bij de meeste Kaaimannen op het einde al zodanig verkleumd door de kletsnatte handschoenen en de gure wind (eerste keer bij mij ook dat dat ze het water niet tegen hielden) dat zelfs remmen lastig werd, dus halverwege de Heide het laatste stuk maar ingekort en over de weg terug gereden. Even opwarmen met een heerlijk soepje bij Donkenhof waar het in tegenstelling tot vorige jaren rustig was en daarna op de fiets terug naar Roosendaal.
Positief was ook dat er deze keer een bewaakte fietsenstalling aanwezig was.
Dank aan de Molenrijders voor het laten doorgaan van dit evenement en de vele seingevers en rustposters die weer en wind hebben getrotseerd om dit allemaal weer in goede banen te leiden :-q
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Had ik dus ook! Kletsnatte handschoenen laatste 15 km, ik heb het stuk bos afgemaakt maar samen met een hoop anderen wel op een slakkentempo haha. Remmen en schakelen ging bijna niet meer door mn half bevroren tengels. Maar eens op zoek naar betere handschoenen want anders was het wel te doen geweest.

Maar wat een hoop vrijwilligers bij deze tocht, dat viel op. Super georganiseerd, volgend jaar zeker weer!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Je kan ook een extra paar handschoenen meenemen
Ok neem altijd een set gewone handschoenen mee van deerhunter die hebben me al vaak geholpen bij de laatste km's :-q
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Stelletje bikkels. Volgens mij was het koud, nat en na 10 u sneu. Dus maar overgeslogen. Was er veel bagger?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Crapton schreef:Stelletje bikkels. Volgens mij was het koud, nat en na 10 u sneu. Dus maar overgeslogen. Was er veel bagger?
Bagger, nee, viel mij toch nog erg mee. Het pad achter de Kragge (langs de Zoom) bijvoorbeeld heeft er vorige edities wel eens (veel) slechter bij gelegen, ik was verrast dat er eigenlijk niet echt veel modder lag en het ook nog niet helemaal aan gort was gereden (het was minder druk, maar toch nog steeds best veel deelnemers denk ik?). Ook het stuk Zoomland/Zeezuiper, wat in het verleden soms baggeren was met hele stukken 'tot aan de assen in de plassen', was deze keer beter te doen dan in menige andere slechtere jaren (misschien dat er ook wat stukken uitgehaald zijn want we reden daar ook een stuk over de weg richting viaduct?)
Koud, ja, best wel, maar vooral door de combinatie van eerst regen en natte sneeuw en daarna pas de echte sneeuw en gure wind.
Sneu, nee, zeker niet. Had het toch ook niet willen missen :-q Dit zijn toch de tochten die je altijd bijblijven...
Plaats reactie