06-01-2018 TC HEERDE Rabo Veld Toer Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

TC Heerde organiseert zaterdag 6 januari de Rabo Veld Toer Tocht

Zaterdag 6 januari 2018 staat de RaboVeldToerTocht van de Toerclub Heerde op het programma. De tocht is voorzien van 2 NTFU kwaliteit sterren.

Verschillende soorten parcoursterrein zijn opgenomen: single tracks, langzaam oplopende paden, pittige klimmetjes zoals de Haelberg en de drie Koningen en diverse heidevelden van de Noord Veluwe. De tocht wordt gereden onder auspiciën van de NTFU. Op de startlocatie en op de route is EHBO aanwezig. Het dragen van een goedgekeurde helm is noodzaak en is verplicht.

De 30-kilometerroute is ideaal om kennis te maken met het ATB ‘en. De rit leidt over vele mooie bos- en heide paden. De 50–kilometerroute is geschikt voor de meer geoefende ATB-er. Er moeten maar liefst 311 hoogtemeters overwonnen worden en de route beschikt over 15 STRAVA segmenten. De 60-kilometerroute is speciaal voor de geoefende ATB-er en de 75-kilometerroute is een ware marathon en een pittige uitdaging voor de conditioneel sterkere deelnemers.

De start is op zaterdag 6 januari bij de kantine van de voetbal vereniging Heerde aan de Veldweg 1 in Heerde. De route naar deze tocht is vanaf de snelweg (A50) met borden aangegeven. De starttijd is voor de 30- en de 50-kilometerroutes van 09.00 – 10.30 uur. De starttijd van de twee langste routes (60- en de 75- kilometer) is van 09.00 uur tot 10.00 uur. De deelnemers kunnen gebruik maken van de faciliteiten van de voetbal vereniging Heerde, zoals douche- en kleedgelegenheden. Ook is er daar voor en na de tocht een hapje en een drankje te verkrijgen. Tevens bestaat de mogelijkheid om na afloop de fiets af te spuiten. Onderweg is er voor de 30 km route een verzorgingspost. Voor de 50 en 60 kilometer routes twee verzorgingsposten en voor de deelnemers aan de 75-kilometer route drie verzorgingsposten. Hier worden de deelnemers getrakteerd op een beker bouillon, thee, een krentenbol en energydrank. Medewerkers van sponsor Dickhof Rijwielen uit Oosterwolde zullen op de route in geval van panne technische ondersteuning verlenen.

De routes voeren de deelnemers door het bosrijke gebied van de Noord Veluwe met uitzicht op de schitterende heidevelden die dit gebied rijk is. De routes gaan door de verrassend fraaie bospercelen van het Zwolse Bos en die van het Gelders landschap. Prachtig is het gebied dat in beheer is van de recreatiegemeenschap Veluwe (RGV) rond het Heerderstrand. Tot slot voert het parcours door het Heerderbos.
De kosten zijn €7,- en NTFU/KNWU leden krijgn €2,- korting.
Deelnemers onder de 18 jaar rijden gratis mee maar worden wel verzocht om in te schrijven.
Scan & Go beschikbaar.
We zijn uiteraard een fietsvereniging maar we willen ook een vereniging zijn met een open oog voor de omgeving waarin wij verkeren. Maatschappelijk verantwoord verenigen streven we na. Reden voor de TC Heerde om de Stichting Schaapskudde Heerde Epe voor een periode van drie jaren te sponsoren. Dat wil zeggen: we dragen per deelnemer 1 euro af.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Enig idee hoe de route er bij ligt?
Er is de afgelopen tijd veel water gevallen dus wordt het een modder en waterballet of valt het op de zandgrond nog mee?
Cube_AMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:29

JK11 schreef:Enig idee hoe de route er bij ligt?
Er is de afgelopen tijd veel water gevallen dus wordt het een modder en waterballet of valt het op de zandgrond nog mee?
Ik heb vorige week vanuit Hattemerbroek een tocht gereden in hetzelfde gebied en het lag er toen zeer slecht bij. Dit had ik niet verwacht omdat het veel zandgrond is dus je bent gewaarschuwd.
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

JK11 schreef:Enig idee hoe de route er bij ligt?
Er is de afgelopen tijd veel water gevallen dus wordt het een modder en waterballet of valt het op de zandgrond nog mee?

Ik heb net bericht gekregen van de mannen die al een deel hebben uitgezet, die vonden het erg meevallen.
Natuurlijk zijn er natte stukken maar dat is logisch toch :roll:
Gewoon morgen zelf testen.
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Hier een local; geen lid van de organiserende club.
Afgelopen periode wegens ziekte niet in het bos geweest; mijn ervaring is dat het met de regen die afgelopen dagen is gevallen (en vannacht geen/bijna geen regen) dat het allemaal prima te fietsen zal zijn.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

B Rorije schreef:
JK11 schreef:Enig idee hoe de route er bij ligt?
Er is de afgelopen tijd veel water gevallen dus wordt het een modder en waterballet of valt het op de zandgrond nog mee?

Ik heb net bericht gekregen van de mannen die al een deel hebben uitgezet, die vonden het erg meevallen.
Natuurlijk zijn er natte stukken maar dat is logisch toch :roll:
Gewoon morgen zelf testen.
Als ik deel uit zou maken van de organiserende club dan zou ik ook beweren dat het allemaaal wel meevalt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

[/quote]
Als ik deel uit zou maken van de organiserende club dan zou ik ook beweren dat het allemaaal wel meevalt.[/quote]

Hoewel ik het nooit met je eens ben, vond ik je commentaar soms nog wel steekhoudend. Dat laatste beetje toegevoegde waarde begint ook te verdwijnen.
It never gets easier, you just go faster.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Anho schreef:
Als ik deel uit zou maken van de organiserende club dan zou ik ook beweren dat het allemaaal wel meevalt.[/quote]

Hoewel ik het nooit met je eens ben, vond ik je commentaar soms nog wel steekhoudend. Dat laatste beetje toegevoegde waarde begint ook te verdwijnen.[/quote]
Dit heeft juist heel veel toegevoegde waarde.
Heel veel aankondigingen van de toertochten in deze rubriek worden door de organiserende clubs of leden daarvan geplaatst. Niets mis mee dat ze hun tocht promoten want waar het om gaat is dat ze met dezelfde inspanning liever 1000 x inschrijfgeld binnen krijgen dan 500 x. Met mijn eerste opmerking wil ik aangeven dat je dan vooral positieve info krijgt (begrijpelijk) en dat je daar als je de juiste info wil krijgen je daar best rekening mee houdt.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Nee voor de juiste info moet je bij jou zijn Tsjibiti,
jij geeft aan dat TT Erp en TT Escharen mooie tochten zijn,je zult daar op af gaan dan word je vrolijk.
Als er 2 TT's geen zak aan zijn dan is het Erp en Escharen wel.
Dit is overigens geen kritiek op de organisaties,de kunnen daar niks aan doen,er is niet beter in die omgeving.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

jb schreef:Nee voor de juiste info moet je bij jou zijn Tsjibiti,
jij geeft aan dat TT Erp en TT Escharen mooie tochten zijn,je zult daar op af gaan dan word je vrolijk.
Als er 2 TT's geen zak aan zijn dan is het Erp en Escharen wel.
Dit is overigens geen kritiek op de organisaties,de kunnen daar niks aan doen,er is niet beter in die omgeving.
Ja , ik vind dat juist mooie tochten omdat die veel recht toe recht aan paden hebben. Smaken verschillen soms wel eens. En Erp vooral omdat die een gebied aan doen (Het Hurkske) waar geen enkel andere toertocht komt en dat vind ik persoonlijk juist de grootse meerwaarde van een TOERtocht meedoen. Ook over enkele weken Uden heeft dat door deels het gebied bij Dinther en Loosbroek aan te doen. Die meer van hetzelfde tochten vanuit o.a. Schaijk, Oss , Herpen, Berghem boeien mij niet.
Ik doelde met name op de mogelijk "gekleurde" info over de eventuele actuele staat van de route.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Tsjibiti schreef: Als ik deel uit zou maken van de organiserende club dan zou ik ook beweren dat het allemaaal wel meevalt.
Je stelt alleen ook dat de organisatie geen eerlijke informatie geeft, terwijl zij dit wel doen!
Al eerder heb ik aangegeven dat ik geen relatie heb met deze club; de Veluwe (zandgronden) heeft de mooie eigenschap dat het na 24 uur droog al weer snel prima fietsen is, daar moeten mensen uit andere regio's soms aan wennen......en trekken (op afstand/ vanuit de luie stoel) conclusies alsof het over hun eigen regio gaat?
(alleen door bosbouwwerkzaamheden in de omgeving van Hattem, zat er voor de lange afstanden een slecht stuk in)
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Gisteren de 50km tocht gedaan. Zelf ben ik wel een local, maar was al even niet in de bos hier geweest en had genoeg blubber gezien in Drenthe eind 2017.
Op zich was de tocht prima te fietsen al ontkom je niet aan een poetsbeurt als je in januari de bos in gaat.
Was weer een goed georganiseerde tocht en goede bewegwijzering.

Eerste kilometers van 2018 zijn weer een feit!
Plaats reactie