Een gepijlde route op de MTB

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
galois
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 10:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Vorig jaar hebben we een deel van de Eifelsteig op de MTB gedaan. Dat is zeer goed bevallen!

Dit jaar willen we weer zoiets doen.

Helaas hebben we eigenlijk maar 2 fietsdagen:
vrijdag heenreis, zaterdag en zondag fietsen (zondag na fietsen terug naar huis).

We willen dan echt een tocht doen. Het liefste een gepijlde route, want al dat verdwalen is minder prettig. De Eifelsteig is een wandelroute, maar zeer goed te doen op de MTB.

Voor deze zomer zoeken we dus een andere route. Dus op de fiets met bagage op de rug naar het hotel fietsen, daar slapen en de volgende dag weer verder.

Iemand ervaring met zo'n tweedaagse route? We zijn een redelijk goed getrainde groep, dus het mag wel uitdagend zijn (geen of zo min mogelijk asfalt). 60-80 km per dag? 2000 hm?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eifersteig is Duitsland, dit deel vh forum gaat over Belgie.
Niet dat ik moraalridder wil spelen, maar het leidt wel mooi mijn vraag in: Waarom niet in Belgie (Ardennen)?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Ook in België zijn er wekelijks erg veel afgepijlde mtb tochten
Daar kan je voor een paar euro inschrijven, krijg je onderweg nog wat te eten en drinken en kan je achteraf douchen en après-biken.
https://www.mountainbike.be/toertochten-overzicht" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Naast de Eifelsteig ligt de Rheinsteig. Van Bonn naar Wiesbaden. Blijft Duitsland 8)
En op sommige stukken zul je moeten klunen.

http://www.top-trails-of-germany.de/de/ ... steig.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Oja...daarnaast ligt weer de Rothaarsteig.

http://www.bikepacking.com/plog/bikepac ... haarsteig/" onclick="window.open(this.href);return false; Met filmpie.

Straks komt de mod-politie en verplaatst dit naar Duitsland hihi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Freiburg schijnt ook leuk te zijn.
Of maar gelijk naar Oberstdorf ?

Rondje Ardennen blijft nog steeds leuk. Baraque Fraitture, Houffa, La Roche e A en terug naar Baraque Fraitture
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie