Specialized 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

mugged schreef:Precies de reden waarom ik naar Santa Cruz ben overgestapt na 25 jaar Speci
Je maakt me nieuwsgierig naar het gekozen model...
It never gets easier, you just go faster.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Wilde destijds een Camber pro carbon bestellen maar die bleek niet leverbaar, vervolgens kreeg ik na 6 weken wachten op een Sworks het bericht; sorry foutje ook die is op...

Dus nu sinds een halfjaar op een SC tallboy 29 CC. Twee voor mij zeer grote pluspunten; schroefbracket dus niet meer 3x per jaar een nieuwe pressfit en levenslange garantie op t frame. Bevalt super!
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

mugged schreef:Wilde destijds een Camber pro carbon bestellen maar die bleek niet leverbaar, vervolgens kreeg ik na 6 weken wachten op een Sworks het bericht; sorry foutje ook die is op...

Dus nu sinds een halfjaar op een SC tallboy 29 CC. Twee voor mij zeer grote pluspunten; schroefbracket dus niet meer 3x per jaar een nieuwe pressfit en levenslange garantie op t frame. Bevalt super!
:-q

Dat zijn toch twee punten waarvoor je je überhaupt al kunt afvragen waarom je dan nog voor een sworks zou kiezen... Nog los van de levertijd.
chamonix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 22:00

Op VojoMag is er zopas een testverslag verschenen van de nieuwe Specialized Stumpjumper Expert 29:

http://www.vojomag.nl/test-specialized- ... nd-houden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Gerrie Visser schreef:
mugged schreef:Wilde destijds een Camber pro carbon bestellen maar die bleek niet leverbaar, vervolgens kreeg ik na 6 weken wachten op een Sworks het bericht; sorry foutje ook die is op...

Dus nu sinds een halfjaar op een SC tallboy 29 CC. Twee voor mij zeer grote pluspunten; schroefbracket dus niet meer 3x per jaar een nieuwe pressfit en levenslange garantie op t frame. Bevalt super!
:-q

Dat zijn toch twee punten waarvoor je je überhaupt al kunt afvragen waarom je dan nog voor een sworks zou kiezen... Nog los van de levertijd.
Gewoon omdat het kan.....
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb ook mijn Epic expert binnen. Heb er eigenlijk nog niets aan veranderd dan alleen een extra ketting besteld en een 36tands tandwiel erop gezet, vind 32 gewoon te klein voor NL.
Ga maandag eens testrijden op de UHR en dan eens spelen met de instellingen van die brains en rebound, achter zijn er niet zoveel keuzes (4 standen) voor zijn het wat meer dus zal eens wat uit gaan proberen.

Ik heb hiervoor 3 jaar op een Canyon Lux gereden, dat was een medium met een rs-1 vork, ben erg benieuwd hoe de brain, carbon wielen en maatje large gaat bevallen. Ook kan ik nog weinig vinden over de Level TL remmen, mochten ze niet zet ik mijn Hope tech3/X2 er op, leidingen moeten alleen door het frame dus ga eerst de standaard remmen uit proberen!
De Lux heeft mij altijd goed bevallen maar wilde gewoon iets nieuws! :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Aha, was al benieuwd naar de opvolger vd Lux :winkie: . De Epic is ook een heerlijke bike, in ieder geval met modernere geometrie.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Vandaag de laatste wijzigingen voor mijn Stumpjumper Comp doorgegeven. Hij wordt in maart geleverd.
De remmen worden vervangen voor Shimano Saints, met ICE remschijven. Een carbon Renthal stuur erop. En dan vandaag maar doorgegeven dat de hij omgebouwd moet worden naar 1x12, met Sram X01 Eagle shifter en derailleur.

Ik stap over van de Camber naar de Stumpjumper. De Camber bewaar ik dan voor het rondje hier in het bos en dan straks voor mijn zoon. En de Stumpjumper voor de Ardennen, Eifel en Oostenrijk.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

rij ondertussen ook al een maand op de nieuwe epic comp fully, kom van een alu epic en een carbon stumpjumper.
x01 erop, ovaal tandwiel voor, een carbon s-works stuur en een wielset in bestelling zou hij ongeveer klaar moeten zijn. vooral de wielen gaan hopelijk het verschil maken :-q
2021 specialized epic expert carbon 29
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Epic Hardtail Pro
en de Epic Hardtail Expert, volgens mij zijn de frameś op de kleur na
hetzelfde, de pro is wel veel duurder, maar wat krijg je hiervoor terug
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

twenteoverijssel schreef:Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Epic Hardtail Pro
en de Epic Hardtail Expert, volgens mij zijn de frameś op de kleur na
hetzelfde, de pro is wel veel duurder, maar wat krijg je hiervoor terug
Andere remmen, ander zadel en de gehele aandrijflijn, X01 tov GX.
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

massen schreef:
twenteoverijssel schreef:Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Epic Hardtail Pro
en de Epic Hardtail Expert, volgens mij zijn de frameś op de kleur na
hetzelfde, de pro is wel veel duurder, maar wat krijg je hiervoor terug
Andere remmen, ander zadel en de gehele aandrijflijn, X01 tov GX.
oke das dan wel veel geld
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Ach, als je een Specialized koopt is prijs toch al een factor die wat minder interesseert.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik gok even dat er ook andere wielen inzitten?
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Wielen zijn hetzelfde wel duurdere remmen en Sram 01 Eagle in plaats van GX Eagle.

Dus fietsen zijn hetzelfde alleen klein beetje minder gewicht.
Plaats reactie