Veluwse Wintercompetitie 2017/2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

weet iemand wat over het rondje in Apeldoorn? Vorig jaar was het een verschrikkelijk kort rondje (wel lekker technisch) die je onder de 6 minuten reed. Gezien het enorme startveld, met 3 verschillende categorien waarbij het niveauverschil erg groot is, vrees ik dat het veel te druk en zelfs gevaarlijk gaat worden bij de technische drops en passages als het rondje weer zo kort is.

Denk dat de mannen 40+ al gelijk bij de vrouwen achterop rijden als die net van start gaan.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Helemaal niemand?? Jammer. Zeker nu het ook weer regent en er waarschijnlijk ook nog gladheid bij komt door vorst morgen
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Ik ben ook wel benieuwd, zal wel zwaar zijn met al die regen van vandaag.
Haast u langzaam
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Ik verwacht een soortgelijk rondje als vorig jaar, maar geen garantie. Afgelopen zondag was er nog niks uitgezet en was het een en al blad en takken in het bosstuk van vorig jaar.
Ook hier dus een verrassing morgen
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Ik vond het een leuke ronde. Heb me er uitstekend op vermaakt in elk geval. Ik had een goede start waardoor ik redelijk vooraan de lange singletrack op kon. Het was lastig inhalen, dat wel.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Rondje was inderdaad leuk! Soms wat lastig inhalen, maar als je netjes vroeg om een gaatje dan gingen de achterblijvers waar mogelijk snel aan de kant. Op sommige stukken is dat wat lastig, maar dat is de opzet van deze competitie: Laagdrempelig, gemoedelijk en respect voor iedereen die op zijn/haar niveau de wedstrijd rijdt.

Ook de complimenten aan de vrijwillgers van Bar-End. Wat hebben ze onwijs hard gewerkt om het parcours goed begaanbaar te maken. Een week geleden waren de bosstukken helemaal niet te rijden. Er lagen nog zo veel takken en omgewaaide bomen van de storm.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ik vond het ook een mooi rondje. Erg content met het feit dat het best droog was (parcours). Als ik terugkijk hebben we toch best droge parcoursen gehad ondanks de enorme natte winter. Het rondje is zwaar maar toch een aantal lekkere flow stukken erin. Heb me goed vermaakt en lekker gereden... lees: goed afgezien zoals het hoort
MTBArnhem
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Yeah Steel schreef:Ik vond het ook een mooi rondje. Erg content met het feit dat het best droog was (parcours). Als ik terugkijk hebben we toch best droge parcoursen gehad ondanks de enorme natte winter. Het rondje is zwaar maar toch een aantal lekkere flow stukken erin. Heb me goed vermaakt en lekker gereden... lees: goed afgezien zoals het hoort
Alleen Oldebroek was een beetje nat .... Brrr....
Gebruikersavatar
Gjennep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 oktober 2013, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic SW

[quote="Helmuth"]Rondje was inderdaad leuk! Soms wat lastig inhalen, maar als je netjes vroeg om een gaatje dan gingen de achterblijvers waar mogelijk snel aan de kant. Op sommige stukken is dat wat lastig, maar dat is de opzet van deze competitie: Laagdrempelig, gemoedelijk en respect voor iedereen die op zijn/haar niveau de wedstrijd.

Mooi verwoord en helemaal mee eens.
Jammer dat niet iedereen dat zo ziet of niet in de praktijk brengt ...
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Het was een lekker zwaar rondje gisteren in Lunteren. Erg van genoten moet ik zeggen.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Was in Lunteren zeker een mooie ronde! Het was best wel een stuiterparcours door de harde ondergrond en in de korte bochten soms verradelijk glad. Maar weer heerlijk genoten.

Op naar Nunspeet. Ben erg benieuwd naar het parcours daar. Heb een filmpje bekeken van de race van vorig jaar. Zag er wel goed uit. Lijkt op een snel rondje.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Zeker een mooi rondje dat zit altijd wel goed met dat mooie terrein daarzo. Vond t ook hier en daar hobbelig had wel fully kunnen meenemen. Zeer slecht gestart pas als 30e de klim op waar al gelopen werd, de inhaalrace kon beginnen. Voor de rest wel lekker gereden, a.s. zaterdag ook in de planning
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Erg mooi rondje, vooral ook zwaar door het gehobbel, de zompige ondergrond (ik had op droger gerekend) en de hoogtemeters. Loenen, Soest en Lunteren toch wel de toppers van de competitie dit jaar.

Goed stuk gegaan zaterdag
MTBArnhem
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

De competitie zit erop! Voor mij was het de eerste keer dat ik deze competitie heb gereden, maar zeker niet de laatste keer.

Nunspeet was voor mij geen succes en de enige keer dat ik niet gefinished ben. Had gelukkig niets met het parcours te maken. Die was erg mooi!

Wat een geweldig leuke competitie met mooie en afwisslende parcoursen . Van aangelegde rondjes tot mooie natuurlijke parcoursen.

Hulde voor de vrijwillgers van de organiserende verenigingen! Echt top geregeld! :-q

Op naar het zomerseizoen met diverse marathons en waarschijnlijk ook wel de Veluwse Zomer Competitie!
Plaats reactie