Workshop vering gezocht.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
jandeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 - Giant Full E+0

Ik zou graag het onderhoud van mijn vork zelf willen gaan doen. En het lijkt mij leuk en interessant om hier een workshop over te volgen. Heeft iemand een idee waar ik hiervoor terecht kan?
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Ik zou het niet weten, maar heb je niet voldoende aan de instructies op Youtube?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Vraag of je LBS dit wil doen.
Tegen vergoeding.
Vaag een paar bikematen mee en wat biertjes.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Misschien wel te regelen met MTB Works... kom ik ook en delen we de kosten en biertjes :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Bowiex schreef:Vraag of je LBS dit wil doen.
Tegen vergoeding.
Vaag een paar bikematen mee en wat biertjes.
Dit is een topidee. Als je tenminste een fatsoenlijke LBS hebt met mensen die verstand hebben van vorkonderhoud. Die zijn niet zo dik gezaaid. Denk ik. Ik zou het niet weten. De laatste keer dat ik een fiets naar een fietsenmaker bracht was jaren geleden toen ik net een racefiets had gekocht. Voor de gratis 'servicebeurt'. Kon ik daarna mijn remmen en derailleur weer gaan afstellen want dat hadden ze verkloot. ik doe gewoon lekker alles zelf.
Als er geen fatsoenlijke LBS in de buurt is, is er misschien iemand van het forum met verstand van zaken en tijd over die die rol op zich wil nemen?
Give me little bits of / more than I can take
jandeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 - Giant Full E+0

Ik heb me ondertussen een beetje ingelezen en ook verschillende youtube filmpjes bekeken. En met gezond verstand en schoon werken denk ik dat het zonder workshop ook wel gaat lukken. Al ik nog open blijf staan voor een workshop die meerwaarde heeft.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Bikesusension.nl is aanwezig op BikeMotion. Ideetje om daar je licht op te steken?
modder zuigt!
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Bij Mantel in Arnhem hadden ze in het verleden een cursus voorvork onderhoud. Wellicht kan je het daar informeren of ze dit nog een keer gaan doen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Gezien de ontwikkelingen bij Mantel verwacht ik niet dat er in de nabije toekomst nog zo'n workshop gaat komen. De eerste workshop vorkonderhoud heb ik daar gevolgd en die was echt goed. Het volgende jaar was de workshop alleen maar voor RockShox vorken en het jaar erop zijn ze ermee gestopt.

De monteurs van mtbclinic.nl reviseren ook vorken en dempers. Als je iemand wil vragen om een workshop te geven zou ik het daar proberen.
modder zuigt!
Plaats reactie