Herperduin vaste route (rood)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die heuvelrug is nu inderdaad iets pittiger geworden, pad lag er heel lang maar werd niet in gebruik genomen. Vorige week waren ze ineens de paaltjes aan het verzetten.

Wel goed om te zien dat de routes netjes onderhouden worden en dat er serieus werk van gemaakt wordt om ze te behouden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Ik was vooral verrast dat ik ineens daar omhoog moest en was daardoor wat laat ;)

Positief om te zien inderdaad
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Ondergetekende 65 plusser is al een paar weken bezig om de routes op te knappen.
Dit namens Maashorst gebruikers overleg en in samenwerking met bosbeheer.
Herperduin hebben we met kraantje gedaan en een stuk in Landerd .In Uden en s.b.b zijn we nog bezig i.v.m. raster uitbreiding en "saaie " en "onveilige" stukken eruit halen.
Suggestie : "werkploegje" samenstellen om o.a. een vignet in de toekomst trachten te voorkomen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@scalpel1: Er was laatst toch een overleg met de locale fietsclubs? (was Ons Verzet daar ook bij, want die werden niet getagt in de facebook-post) Is/wordt daar niet gesproken over onderhoud door de clubs fo vrijwilligers? Als ik zie hoe het geregeld is op de route van Horst of Utrechtse Heuvelrug dan moet dat hier toch ook kunnen lukken, desnoods met sponsoring van locale fietswinkels of horeca-ondernemers?
Als er materiaal ter beschikking is en er is een voldoende grote groep vrijwilligers zou ik best zo nu en dan eens wat werk willen verzetten op de routes.

Zitten er onveilige stukken in de routes? Ik zie wel een potentieel mogelijk stukje pad in de nieuwe verbinding naar Slabroekseweg/Zevenbergseweg, dat stukje bos aan de Menzel/Bus zou een mooi pad ingelegd kunnen worden. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

ilse1978 schreef:Ik was vooral verrast dat ik ineens daar omhoog moest en was daardoor wat laat ;)

Positief om te zien inderdaad
Jij stond toch niet toevallig zondag met een vriendin onderaan het klimmetje?? Ik kwam via het "oude" pad aangefietst en toen stonden er twee dames zich daar onderaan te vergapen..... :tong :winkie: :wink:
ilse1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 9 november 2015, 16:58

Lol nee hoor, gewoon trappen. Ik was er maandagavond, alleen
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

[/quote]


1 tip voor jou Tsjibiti ..

http://www.wielrenforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je bent nog steeds op het verkeerde forum actief. Niet erg hoor maar ik denk dat je hier beter je ei kwijt kan. Succes![/quote]

Aan die tip heb ik niets want ik ben toerfietser en geen wielrenner. (Ken dit forum al wel)
Ik was wel wielrenner van 1973 t/m 1982. Ben daarna gaan toerfietsen. Hanteer de daarbij de volgende vuistregel: is de temperatuur boven 10 graden dan op de weg en is die royaal beneden de 10 graden dan onverhard. Gemiddeld komt/kwam dat neer op jaarlijks zo'n 10.000 km op de weg en 2000 km onverhard. Was/is het te nat dan schaats(te) ik in de periode van het onverhard toeren. Die enkele keer dat schaatsen op natuurijs mogelijk is gaat dat bij mij altijd voor. Jaarlijks reed ik op kunstijsbaan en natuurijs (ook een keer of 10 de alternatieve 11-stedentovht op de Weissensee gedaan) gemiddeld 1500 km. Door kwetsuren waren mijn activiteiten de voorbije twee jaar heel beperkt.
Voor het onverhard fietsen is dit toch het meest geschikte forum. Ik beperk me dan meestal tot de rubrieken: toertochten , Nederland ,vaste routes (waarvan ik vind dat die in mijn beleving geen waarde hebben behalve in die gebieden dat je er anders überhaupt niet mag fietsen) , GPS techniek en routes en
Lounge Bar en dan vooral het onderwerp "veldrijden op TV" want ik heb veel meer veldrijden dan met MTB-en.
Een goed forum voor het toerfietsen op de weg ken ik niet. Als je daar een goed tip voor weet dan is dan graag (het fiets.nl forum ken ik maar vind ik ook maar matig)[/quote]

joh weet je wat ik dan serieus niet begrijp van je.
waarom moet je tot in den treuren blijven roepen dat de nieuwe mtb paden de singletrack zo waardeloos zijn.
dat jij er niks mee hebt helemaal goed maar blijf er dan niet op ingaan.

het geeft een bepaald beeld van jou bij ons allemaal en dat beeld is niet dat je een aardige leuke vent bent hoor.

Rij lekker op je brede bospaden iedereen laat jou in je waarde maar jij laat hier niemand in ze waarde.
onze passie is mtb en de single tracks respecteer dat eens.

pas dan krijg je respect terug. en vooral het roepen dat jij alle routes wel op de stadsfiets rijdt kom op die niet zo zielig. jij weet net zo goed als mij dat dat niet gaat.

dus hou op met dat zuigen van je op alle routes en commentaar op de singletracks. want het is echt te zielig voor woorden hoe je je gwdraagt...
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

deefdeef schreef:@scalpel1: Er was laatst toch een overleg met de locale fietsclubs? (was Ons Verzet daar ook bij, want die werden niet getagt in de facebook-post) Is/wordt daar niet gesproken over onderhoud door de clubs fo vrijwilligers? Als ik zie hoe het geregeld is op de route van Horst of Utrechtse Heuvelrug dan moet dat hier toch ook kunnen lukken, desnoods met sponsoring van locale fietswinkels of horeca-ondernemers?
Als er materiaal ter beschikking is en er is een voldoende grote groep vrijwilligers zou ik best zo nu en dan eens wat werk willen verzetten op de routes.

Zitten er onveilige stukken in de routes? Ik zie wel een potentieel mogelijk stukje pad in de nieuwe verbinding naar Slabroekseweg/Zevenbergseweg, dat stukje bos aan de Menzel/Bus zou een mooi pad ingelegd kunnen worden. :)
Deefdeef:16 april hebben de tt organiserende clubs een overleg (mvto),zullen we dan een agendapunt van maken.Dat stukje bos wat jij bedoeld is particulier en die zitten er links en rechts nog wel meer.Ander punt is het zijn bijna allemaal tourclubs en die zitten nu op de weg

Beetje geschiedenis erbij halen:Tsjybiti is wat mij betreft de Don Quichot van deze tijd
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

scalpel1 schreef:Ondergetekende 65 plusser is al een paar weken bezig om de routes op te knappen.
Dit namens Maashorst gebruikers overleg en in samenwerking met bosbeheer.
Herperduin hebben we met kraantje gedaan en een stuk in Landerd .In Uden en s.b.b zijn we nog bezig i.v.m. raster uitbreiding en "saaie " en "onveilige" stukken eruit halen.
Suggestie : "werkploegje" samenstellen om o.a. een vignet in de toekomst trachten te voorkomen.
Opmerkelijk dat men je na je 65e nog aan het werk hebben gekregen. :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:@scalpel1: Er was laatst toch een overleg met de locale fietsclubs? (was Ons Verzet daar ook bij, want die werden niet getagt in de facebook-post) Is/wordt daar niet gesproken over onderhoud door de clubs fo vrijwilligers? Als ik zie hoe het geregeld is op de route van Horst of Utrechtse Heuvelrug dan moet dat hier toch ook kunnen lukken, desnoods met sponsoring van locale fietswinkels of horeca-ondernemers?
Als er materiaal ter beschikking is en er is een voldoende grote groep vrijwilligers zou ik best zo nu en dan eens wat werk willen verzetten op de routes.

Zitten er onveilige stukken in de routes? Ik zie wel een potentieel mogelijk stukje pad in de nieuwe verbinding naar Slabroekseweg/Zevenbergseweg, dat stukje bos aan de Menzel/Bus zou een mooi pad ingelegd kunnen worden. :)
De toerclubs hebben nauwelijks belang bij de vaste routes. Als ze verstandig zijn leveren ze geen vrijwilligers voor het onderhoud of er moet voor de clubkassen een goede vergoeding tegenover staan.
Van enkele bestuurders van de clubs heb ik vernomen dat er een dalende tendens waarneembaar is wat het aantal deelnemers aan de toertochten betreft. Een van de oorzaken is dat veel mogelijke deelnemers niet meer deelnemen aan een tocht maar op zondagochtend (gratis) een ritje doen over de vaste route(s). Kortom het meewerken aan het in stand houden van de vaste routes door de toerclubs is een (lichte) vorm van hun eigen graf graven. De oude situatie zonder vaste routes is in meerder opzicht veel beter dan nu.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die toerclubrijders (boswielrenners) kan je juist missen als kiespijn op de vaste routes. Laat ze lekker saai stoempen op veldritten of karresporen maar op een beetje technische singletrack zijn ze niet vooruit te branden.
(Yep, zelf ondervonden tijdens de CFTC). Gelukkig is het échte MTB seizoen net begonnen dus we komen ze amper meer tegen tot de winter. :-q
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Giant-E schreef:Die toerclubrijders (boswielrenners) kan je juist missen als kiespijn op de vaste routes. Laat ze lekker saai stoempen op veldritten of karresporen maar op een beetje technische singletrack zijn ze niet vooruit te branden.
(Yep, zelf ondervonden tijdens de CFTC). Gelukkig is het échte MTB seizoen net begonnen dus we komen ze amper meer tegen tot de winter. :-q

:lol: :-q +1
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Voor Tsjibiti is de brede menners route geschikt, moet ie wel zijn "oogkleppen" thuis laten anders ziet ie de "salamanders"niet
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@scalpel1: oh jammer dat dat stukje bos geen optie is, scheelde weer een paar meter asfalt. Nog een mogelijke aanpassing, vanaf de Slabroekseweg gaan de groen en blauw richting de Slapertweg. Blauw gaat dan rechts over de Slapertweg naar Hoogslabroekseweg. Kan Blauw daar niet, in plaats van rechts, nog even een stukje verder rechtdoor en dan bij het eerst volgende zandpad rechts (daar waar eerst ook de oude blauwe route liep)?
Kan me inderdaad ook voorstellen dat het moeilijk is om nu, in het wegseizoen, leden te activeren om een mtb-route te onderhouden. Maar misschien zijn er vriendengroepen/clubjes die tocht willen helpen. Ben benieuwd wat de uitkomst is van het overleg.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
scalpel1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: do 10 december 2009, 18:11

Weet wat je bedoeld Deefdeef, gedeelte waar je dan rechts zou gaan is wandelpad en te smal bevonden om er de ATB route ook overeen te laten lopen.
Plaats reactie