Hel van Groesbeek - 8-4-2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Gisteren rondje van de afgelopen edities gefietst. Nu had het natuurlijk de hele nacht en ochtend geregend, maar het ligt er ontzettend zwaar bij. Alleen maar plassen, lekker tricky fietsen met al die wortels. De motorcross baan was niet te fietsen. Vol met plassen en heel los en luchtig zand.. Geen idee of er altijd een pad wordt 'aangereden', maar dit zal met de weersverwachting van de komende dagen niet veel beter worden..

Volgend weekend natuurlijk top weer, maar het parcours is dan nog zeker niet droog. Wordt pittig volgende week!
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Leuk om wat over de staat van het parcours te horen (nou ja, leuk is anders :-? ). Wat mij betreft mag de crossbaan er wel uit gelaten worden. Ik vind dat altijd een crime met zo'n massastart en soms één spoortje waar je doorheen kunt, en de trechter bij het verlaten van de baan. Ik snap wel dat er niet zomaar een alternatief is om het veld uit elkaar te trekken, alhoewel er in de buurt toch ook wel lange asfaltklimmen moeten zijn. Maar ja, het is een marathon en geen strandrace waardoor de start, als je geen podiumambities hebt en een paar minuten tijdverlies voor lief neemt, niet cruciaal is.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Inderdaad! Eruit met die crossbaan! Parcour wordt dus vd week alleen nog maar zwaarder....Zin in!!
Pathologisch Mountainbiker
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Bedankt voor de info over het parcours! Ik ken de omgeving daar niet, maar als het zaterdag 21 graden word met de hele dag zon dan kan de toplaag toch aardig opdrogen in een dag denk ik...
Jim otter
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 15:16

Ik ben op zoek naar een startbewijs voor de 105 km.
ik hoor het graag.
JdG20
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 3 april 2018, 07:42

Wegens een gescheurd frame kan ik helaas niet deelnemen, startbewijs voor de 70km is nu beschikbaar ter overname.

VERKOCHT
Laatst gewijzigd door JdG20 op wo 4 april 2018, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Volens de voorspellingen zondag 21 graden. Dat is mooi! Ben benieuwd in hoeverre het parcours nog op gaat drogen voor zondag...
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Lefty29 schreef:Leuk om wat over de staat van het parcours te horen (nou ja, leuk is anders :-? ). Wat mij betreft mag de crossbaan er wel uit gelaten worden. Ik vind dat altijd een crime met zo'n massastart en soms één spoortje waar je doorheen kunt, en de trechter bij het verlaten van de baan. Ik snap wel dat er niet zomaar een alternatief is om het veld uit elkaar te trekken, alhoewel er in de buurt toch ook wel lange asfaltklimmen moeten zijn. Maar ja, het is een marathon en geen strandrace waardoor de start, als je geen podiumambities hebt en een paar minuten tijdverlies voor lief neemt, niet cruciaal is.
Een alternatief is mijns inziens eenvoudig: blokstart met blokken a 100-150 renners en tijdverschil enkele minuten. Dan is het probleem opgelost.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Of start over asfalt vanaf de parkeerplaats.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Aangeboden 70km startbewijs voor de marathon van aankomende zondag.

Ik verkoop hem omdat zondag een beetje slecht uitkomt voor mij.
Reacties kunnen via PB
Prijs gewoon 25 euro.

VERKOCHT!
Laatst gewijzigd door Rayb81 op di 3 april 2018, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bij deze biedt ik mijn startbewijs aan voor de 105 km. Prijs 25.- Euro. Reacties via PB. - VERKOCHT -
Laatst gewijzigd door rokl op do 5 april 2018, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Die start op de motorcrossbaan is inderdaad het meest waardeloze aan deze marathon. Snap ook niet dat ze dat nog steeds doen.
Voor de rest prima marathon en hopelijk droogt het nog wat op en valt er niet teveel regen vandaag en morgen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

PArcours zal er zondag prima bijliggen. deze 2 dagen weinig neerslag en vrijdag zaterdag en zondag droog met hoge temperaturen. Motorcrossbaan wordt normaal gesproken aangesleept maar zal ongetwijfeld heel zwaar rijden. Hopelijk maakt de 105km trein een mooi stevig spoor voor de 70km rijders :) Ik heb het geluk helmaal vooraan te staan dus dan valt het allemaal wel mee met opstoppingen
Frank van Beek
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 17:21

Aangeboden 70km startbewijs voor de marathon van aankomende zondag.


VERKOCHT!!!!!
Laatst gewijzigd door Frank van Beek op do 5 april 2018, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

Helaas andere plannen dit jaar, waardoor ik een ticket voor de 105km overheb. Iemand intresse?
Plaats reactie