polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Klopt. Het is me nog een keer overkomen, en inderdaad weer na een stop. De keuze om registratie te stoppen is onderin het scherm en ik heb het scherm wat schuin omlaag staan. Een druppel glijdt dus onvermijdelijk naar onderen en komt zo op het keuzevlak om te stoppen :-{
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat zou met een update van een poos geleden al verholpen moeten zijn.
Je kunt overigens je rit hervatten en op een later moment thuis de losse gpx-files aan mekaar knopen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Na die update moet je 3 seconden vasthouden om je keuze te bevestigen. Een druppel blijft lang genoeg liggen blijkt wel. GPX files aan elkaar plakken is idd mogelijk, maar het is een lastig verhaal om dat achteraf in Polar flow of Strava te corrigeren, dus ik laat het maar zoals het is.
modder zuigt!
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Laatst bij een avondrit inderdaad het zelfde probleem gehad, even moeten wachten voor een spoorwegovergang en bij het aan willen fietsen erachter gekomen dat de activiteit gewoon helemaal weg was (dus niet 'gestopt' maar toch opgeslagen). Was mistig die avond dus het vocht op het scherm zal wel weer het probleem zijn.

Verder een top apparaat :-q
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Soms start ik een gps route bij de Polar, en dan pakt hij deze verkeerd om. Na een hele tijd tegen de route in fietsen dus geeft hij soms aan om of ik de routerichting wil wijzigen. Dit kan soms lang duren... Is het mogelijk om de routerichting handmatig om te draaien tijdens de activiteit zonder dat ik eerst 10 km tegen de route in moet fietsen?
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

@niek123
Dit probleem heb ik ook heel vaak en weet geen oplossing. Soms komt er in beeld dat ik tegen de richting in rij dat moet je dan weg klikken anders kun je verder niets meer zien. Hopelijk komt Polar met een update hiervoor.
Verder vind ik het een fijne gps die lang meegaat op de batterij.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Strava Live segments beschikbaar na laatste update.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Updating now! Ik ben erg benieuwd. De eerste update sinds de laatste in 1857.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Had eerder de m460 van Polar met live segments werkte daar prima echter geen grafisch hoogstandje, dus ik ben nu ook wel benieuwd.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb geen Strava Premium, dus die functie heb ik niet. Had ik niet mij prioriteit hoor. Meer of er andere dingen geüpdatet zouden zijn.
De update zelf is goed gegaan. Ik zie wat nieuwe icoontjes en in Flow.polar.com is nu die Strava Live zichtbaar. Daardoor ook een gewijzigd keuzemenu voor routes op het hoofdscherm. Meer zie ik nog even niet.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb een tijdje lang 'geroepen' dat dit een super goed apparaat was voor de ca 170,- euro waarvoor je hem in diverse shops kon kopen. Kennelijk hebben die dat ook gelezen want hij is nergens meer <200,- te koop inmiddels :o
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Klopt veel waar voor je geld. Alleen het navigeren is wat minder. Ik heb wel premium en zie op het device de segmenten terug. Zaterdag volgt test.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat navigeren ja ... Het is 'lijntje volgen', maar de manier van de V650 vind ik zelf niet optimaal nee. Wat ik wel een prima methode vind is niet om een route te selecteren en die te volgen, maar om op de kaart alle favoriete routes te laten tonen en dan in de gewone kaart-view die rode lijn te volgen. Je hebt dan iets minder snel door als je van de route bent, maar hebt ook veel minder last van de route onnauwkeurigheden en het steeds veranderen van rij-richting naar noord-richting van de kaart.
Op deze manier werkt dat voor mij persoonlijk erg goed.
En die prijs ... ik heb het ding toen inclusief hartslagmeter gekocht voor 209,- .... Achteraf de 'deal of the century' :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Hoi, kun je dat iets verder toelichten van die kaart met routes.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Jazeker. Als je een route wil volgen, dan kies je normaliter op het hoofdscherm linksonder voor Routes (is nu Favorieten) en kiest daar een route die je via Flow en synchroniseren op je V650 hebt gezet. Na het starten van je sessie krijg je dan, boven op de door jouw geselecteerde data schermen en het standaard kaart-scherm een route-scherm. Het route scherm geeft een ingezoomd kaartbeeld weer met daarop jouw positie in jouw huidige rijrichting. Het kaartscherm geeft, inclusief 2 datavelden links er rechtsonder, een beeld waarin het Noorden boven blijft.

Als je echter van de route afwijkt, dan verdwijnt het route-kaartscherm en schakelt ie terug naar het standaard kaartscherm, dat dus een andere oriëntatie heeft. Maar aangezien dit wel een kaartscherm is heb je niet altijd gelijk door dat het iets anders toont. Kom je dan weer op de route, dan schakelt ie weer terug naar het rij-richting georiënteerde route-kaartscherm. In mijn optiek is de tolerantie van wanneer je op de route of er vanaf zit te laag wat soms, afhankelijk van de kwaliteit van je GPX, resulteert in een steeds omschakelen beeld. Erg lastig om dan die lijn goed te volgen.

Mijn 'oplossing hiervoor'....
Ga je naar Instellingen - Algemene instellingen - Kaarten - Kaartlagen en vink je daar Routes (? is nu Favoriete routes) aan, dan zul je op het standaard kaartscherm in dik rood alle door jouw geladen routes ook op kaart zien. Als je dan een paar tikjes inzoomt heb je een heel goed beeld van de te volgen route, zonder ooit je beeldorientatie wijzigt als je iets van de route bent. Je krijgt geen signaal als je van de route af bent, maar met de tolerantie zoals die was vond ik dat toch al niet een bruikbaar signaal. Ik vind dat dus een betere manier om een route te volgen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie